eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMazut w diesluRe: Mazut w dieslu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
    .POSTED!not-for-mail
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mazut w dieslu
    Date: Sat, 22 Oct 2011 11:32:43 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 20
    Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
    References: <1fg2jg3rx3w3j$.k00wgkq84h6a.dlg@40tude.net> <j7pcb1$2te$1@news.onet.pl>
    <psnp91wg3dfn$.127u8cr6u0cvq$.dlg@40tude.net> <j7pcg4$3gb$1@news.onet.pl>
    <mlblssfjf9k4$.14fdcr2t4h2ud.dlg@40tude.net>
    <j7pf16$h1r$1@mx1.internetia.pl> <j7pfdh$e2b$1@news.onet.pl>
    <j7pk2r$uud$1@news.icpnet.pl>
    <4ea0614c$0$2188$65785112@news.neostrada.pl> <j7q3qf$s6q$2@news.onet.pl>
    <4ea1a7d5$0$2185$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1319276048 28838 89.75.133.230 (22 Oct 2011 09:34:08 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Oct 2011 09:34:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408332
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-10-21, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    >> Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    >> jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    >> Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)
    >
    > To raczej nie tak.
    > Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i
    > odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu.
    > Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy
    > rozruchu mogą chodzić w obie strony.

    Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba
    zmienic paliwo na lżejsze :)

    A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze
    względu na inercję, a nie konstrukcję silnika.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: