-
21. Data: 2018-11-20 19:23:48
Temat: Re: Mazda się chwali
Od: <1...@2...192348.invalid> (Tom N)
p...@g...com w
<news:a74f750a-37c0-43a2-a2e9-82db3336ab73@googlegro
ups.com>:
> Oględziny no i jak nikt nie będzie patrzył to go kluczem przejadę ;-)\
Tylko delikatnie, bo może szpachla odpaść ;P
--
'Tom N'
-
22. Data: 2018-11-20 20:39:52
Temat: Re: Mazda się chwali
Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>
W dniu 20.11.2018 o 16:48, z pisze:
>
> PS. A co z importowanymi samochodami? Też mają "dobry ocynk" ?
A ty co? Za głupi jesteś żeby zrozumieć co człowiek mówi?
--
Kaczin
-
23. Data: 2019-01-07 23:35:46
Temat: Re: Mazda się chwali
Od: j...@i...pl
(...)
Ciąg dalszy: https://youtu.be/Y5_EV2nexwk?t=495
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
24. Data: 2019-01-08 03:40:53
Temat: Re: Mazda się chwali
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Albo nie doczytales albo nawijasz makaron na uszy. Sprawdzilem w biblii
galwanizatorow. Nie ma tam nic o cyrkonowaniu. Za to jest o cyrkonie. Cyrkon jest tak
samo reaktywny jak sod. Zapala sie przy kontakcie z powietrzem. Zrobienie metalicznej
powloki cyrkonowej majacej pracowac na powietrzu nie ma sensu bo przy kontakcie z
powietrzem taka powloka natychmiast ulegnie utlenieniu. W przeciwnienstwie do rownie
reaktywnego glinu cyrkon sie nie pasywuje. Na opakowaniach musi byc oznaczany H250,
H260, P222, P223, P231, P232. To nie sa oznaczenia cukierkow i syropu malinowego. I
jeszcze ciekawostka w roztworach wodnych powoduje korozje stali. Jesli juz ma byc cos
wspolnego z cyrkonem to jest to konwersja cyrkonowa. Czyli odmiana fosforanowania
kwasem fosforowym i zwiazkiem cyrkonu. Powloki konwersyjne, w tym i oparte na
cyrkonie, nie maja zadnych cudownych wlasciwosci antykorozyjnych. Ich zaleta jest ze
sa szczelne przy malych grubosciach. Bardzo dobrze wiaza sie ze stala i innymi
metalami. Maja rozbudowana powierzchnie zwiekszajaca przyczepnosc materialow
lakierniczych. Ciekawostka. Pierwszym na swiecie samochodem z fosforanowana karoseria
byl polski Mikrus. Powloka byla wykonana tak starannie ze rozpowszechniana byla
plotka ze zrobiono go z duraluminium.
-
25. Data: 2019-01-08 04:06:39
Temat: Re: Mazda się chwali
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W cynkowaniu tez. Ale powloki antykorozyje sa rownie wazne. Cynk ze stala tworza
ogniwo galwaniczne w ktorym przy utracie ciaglosci warstwy cynku i w obecnosci wody
rozpuszczany jest cynk. W naszych warunkach atmosferycznych gola stal koroduje z
predkoscia ok. 0,3mm na rok. Cynk dziesiec razy wolniej. Jesli w jakis nielicznych
samochodach producent na wybrane elementy zastosuje cynkowana stal to powloka cynku
jest tak cienka ze symbolicznie zabezpiecza stal. Producentowi zalezy zeby nadwozie
nie zardzewialo w czasie na jaki daje gwarancje na perforacje, czyli dziury
spowodowane korozja. To ze auto bedzie rude mu wisi i powiewa. W polskich warunkach
kliamtycznych nadwozia powinny byc zabezpieczane w profilach zamknietych i wszystkich
laczeniach blach preparatami typu fluidol. Przy starannym i co jakims czas
powtarzanym zabezpieczeniu profili i kontrolowaniu ubytkow mas bitumicznych i innych
i ich uzupelnianiu na podwoziu zywotnosc karoserii bez korozji atmosferycznej mozna
przedluzyc praktycznie w nieskonczonosc. Niestety nie da sie nic zrobic na korozje
zmeczeniowa. I jedyna metoda naprawy tak skorodowanych elementow jest ich wymiana
przez blacharza. Korozja stali to bardzo rozlegly temat. Chwilowo nikomu nie udalo
sie znalezc na nia zlotego srodka. Do tego dochodza wady produkcyjne stali z ktorej
robi sie blachy, wady produkcyjne blach w ktorych nalot korozyjny na zewnatrz jest
najmniejszym problemem. Ogolnie temat morze. Wniosek jest jeden. W Polsce jesli
samochod ma jezdzic bez rdzy wiecej niz 8-10 lat musi byc dodatkowo zabezpieczany
przed korozja.