eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMazda się chwali
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 21. Data: 2018-11-20 19:23:48
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: <1...@2...192348.invalid> (Tom N)

    p...@g...com w
    <news:a74f750a-37c0-43a2-a2e9-82db3336ab73@googlegro
    ups.com>:

    > Oględziny no i jak nikt nie będzie patrzył to go kluczem przejadę ;-)\

    Tylko delikatnie, bo może szpachla odpaść ;P


    --
    'Tom N'


  • 22. Data: 2018-11-20 20:39:52
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 20.11.2018 o 16:48, z pisze:

    >
    > PS. A co z importowanymi samochodami? Też mają "dobry ocynk" ?

    A ty co? Za głupi jesteś żeby zrozumieć co człowiek mówi?

    --
    Kaczin


  • 23. Data: 2019-01-07 23:35:46
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: j...@i...pl

    (...)

    Ciąg dalszy: https://youtu.be/Y5_EV2nexwk?t=495


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 24. Data: 2019-01-08 03:40:53
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Albo nie doczytales albo nawijasz makaron na uszy. Sprawdzilem w biblii
    galwanizatorow. Nie ma tam nic o cyrkonowaniu. Za to jest o cyrkonie. Cyrkon jest tak
    samo reaktywny jak sod. Zapala sie przy kontakcie z powietrzem. Zrobienie metalicznej
    powloki cyrkonowej majacej pracowac na powietrzu nie ma sensu bo przy kontakcie z
    powietrzem taka powloka natychmiast ulegnie utlenieniu. W przeciwnienstwie do rownie
    reaktywnego glinu cyrkon sie nie pasywuje. Na opakowaniach musi byc oznaczany H250,
    H260, P222, P223, P231, P232. To nie sa oznaczenia cukierkow i syropu malinowego. I
    jeszcze ciekawostka w roztworach wodnych powoduje korozje stali. Jesli juz ma byc cos
    wspolnego z cyrkonem to jest to konwersja cyrkonowa. Czyli odmiana fosforanowania
    kwasem fosforowym i zwiazkiem cyrkonu. Powloki konwersyjne, w tym i oparte na
    cyrkonie, nie maja zadnych cudownych wlasciwosci antykorozyjnych. Ich zaleta jest ze
    sa szczelne przy malych grubosciach. Bardzo dobrze wiaza sie ze stala i innymi
    metalami. Maja rozbudowana powierzchnie zwiekszajaca przyczepnosc materialow
    lakierniczych. Ciekawostka. Pierwszym na swiecie samochodem z fosforanowana karoseria
    byl polski Mikrus. Powloka byla wykonana tak starannie ze rozpowszechniana byla
    plotka ze zrobiono go z duraluminium.


  • 25. Data: 2019-01-08 04:06:39
    Temat: Re: Mazda się chwali
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W cynkowaniu tez. Ale powloki antykorozyje sa rownie wazne. Cynk ze stala tworza
    ogniwo galwaniczne w ktorym przy utracie ciaglosci warstwy cynku i w obecnosci wody
    rozpuszczany jest cynk. W naszych warunkach atmosferycznych gola stal koroduje z
    predkoscia ok. 0,3mm na rok. Cynk dziesiec razy wolniej. Jesli w jakis nielicznych
    samochodach producent na wybrane elementy zastosuje cynkowana stal to powloka cynku
    jest tak cienka ze symbolicznie zabezpiecza stal. Producentowi zalezy zeby nadwozie
    nie zardzewialo w czasie na jaki daje gwarancje na perforacje, czyli dziury
    spowodowane korozja. To ze auto bedzie rude mu wisi i powiewa. W polskich warunkach
    kliamtycznych nadwozia powinny byc zabezpieczane w profilach zamknietych i wszystkich
    laczeniach blach preparatami typu fluidol. Przy starannym i co jakims czas
    powtarzanym zabezpieczeniu profili i kontrolowaniu ubytkow mas bitumicznych i innych
    i ich uzupelnianiu na podwoziu zywotnosc karoserii bez korozji atmosferycznej mozna
    przedluzyc praktycznie w nieskonczonosc. Niestety nie da sie nic zrobic na korozje
    zmeczeniowa. I jedyna metoda naprawy tak skorodowanych elementow jest ich wymiana
    przez blacharza. Korozja stali to bardzo rozlegly temat. Chwilowo nikomu nie udalo
    sie znalezc na nia zlotego srodka. Do tego dochodza wady produkcyjne stali z ktorej
    robi sie blachy, wady produkcyjne blach w ktorych nalot korozyjny na zewnatrz jest
    najmniejszym problemem. Ogolnie temat morze. Wniosek jest jeden. W Polsce jesli
    samochod ma jezdzic bez rdzy wiecej niz 8-10 lat musi byc dodatkowo zabezpieczany
    przed korozja.

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: