    Date: Sun, 28 Nov 2010 23:17:29 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mata/lustro/soczewka na szybę

    W dniu 2010-11-28 23:05, Papkin pisze:

    > A jak przez taka soczewke widac? Moze jakies fotki...

    Trochę jest w internecie - zapytaj google-images o car rear wide lens.

    > Zastanawia mnie czy siedzac dajmy na to w wiekszym dostawczaku, mamy do
    > szyby lekko 2m to cos zobaczymy na tyle wyraznie by nie wp...c sie w np
    > slupek parkingowy?

    Jeździłem Mondeo kombi z takim wynalazkiem i było dobrze widać, a tam do
    szyby też był kawałek drogi.
    Tyle że trzeba odwrócić głowę do tyłu, bo we wstecznym lusterku już
    wszystko jest za małe.

    Na 2cm do zderzaka nie dojedziesz, bo tam pełnych 180 stopni
    widzialności nie ma, ale po prostu jak cofasz to widzisz co tam się z
    tyłu dzieje.

    > Bo tak slabo ufam temu patentowi. Kamery cofania sa
    > teraz za naprawde przystepne pieniadze.

    Taka soczewka jest jednak dużo tańsza, nie mówiąc o łatwości montażu.