  • 101. Data: 2012-05-06 20:42:51
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 04-05-2012 o 20:42:51 radxcell <s...@o...pl> napisał(a):

    > Ale Ty tak serio? Robię około 30 tysięcy rocznie po PL i od 10 lat nie
    > zdarzyło
    > mi się, żeby ktoś zrzucał mnie na pobocze...

    Bo to jest tak: jadę z Teściem z Wawy do Lublina, po przejechaniu "trasy"
    - żona pyta jak było, ja - sennie, ruch mały, zasypiałem.
    Póżniej dowiaduję się o "relacji" teścia do teściowej - sznurek
    samochodów, pełno wariatów, kilka razy 'o włos" :-)

    Pzdr
    TG

  • 102. Data: 2012-05-06 20:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 May 2012 19:37:54 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie. Tam gdzie będzie mogło być 70 i więcej - proszę bardzo, ale
    > w żadnym wypadki z automatu, bo szeroko...

    Z automatu ! Bo
    a) chodzi o to zeby te 70 bylo jednak szeroko dozwolone, a nie zeby
    postawili masowe znaki ograniczajace (za nasze pieniadze),
    b) dzis tam jezdza jeszcze szybciej, i wypadkow nie ma zbyt duzo :-)

    J.

  • 103. Data: 2012-05-06 20:54:23
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > W mediach.

    W jakich mediach? Bo ja dzis z powodu choroby ogladalem sporo wiadomosci i w
    zadnych nie bylo takiego komentarza. Wczoraj, w drodze powrotnej z dlugiego
    weekendu sluchalem radia i tez byly tylko informacje o zabitych i rannych w
    wypadkach,

    ajowego_weekendu.html

    > No i co? Widzisz tam jakąś manipulację?

    Widzisz gdzies tam komentarz, ze bylo bezpieczniej niz zwykle? Bo
    twierdzisz, ze policja podala. Skoro nie podala na swoim oficjalnym portalu,
    to gdzie niby mialaby podac?

    > Oglądasz TVP1?

    Czasami tak. Akurat dzis ogladalem wiadomosci.

    > Aaaa, komentarz prowadzącego...

    Nieeee - tytul na pasku i komentarz prowadzacego. To jest wlasnie
    manipulacja statystyka.
    http://tvp.info/wiadomosci/wideo/06052012-1930/70661
    67 poczatek 4:58.

    > o pewnie :)

    Media? Zdecydowanie.

    > No proszę - ta niedobra policja nawet podała ile było tych
    > pow. 0,5%%. Pewnie też manipulują...

    To moze tez podadza, ile % wypadkow jest spowodowane przekroczeniem
    dopuszczalnej predkosci jazdy?

    Podasz jakis link do informacji, gdzie policja mowi o spokojnym weekendzie
    na drogach?

    --
    Axel

  • 104. Data: 2012-05-06 21:57:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, May 6, 2012, 7:49:20 PM, you wrote:

    [...]

    > A pojeby co jezdza 200 po autostradzie

    A ja myslałem, żeś Ty Jarek :P

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 105. Data: 2012-05-06 21:59:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Axel,

    Sunday, May 6, 2012, 8:21:42 PM, you wrote:

    > rozmowa mniej wiecej brzmiala tak:
    > K(ierowca): jak to niedostosowanie? przeciez ja jechalem ponizej 20km.h?
    > P(olicjant): to trzeba bylo jechac 10km/h
    > K: a jakbym jechal 10km/h i wpadl do rowu?
    > P: to wtedy powiedzialbym, ze trzeba bylo jechac 5km/h.

    Ale gdyby to policjant wpadł do rowu, to przyczyną było oblodzenie -
    założysz się?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 106. Data: 2012-05-06 22:08:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 6 May 2012 19:24:34 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Nie - o głupocie tych co limity ustanawiają nielegalnie, bo bez upoważnienia
    > od narodu.

    > Z czego pewnie jeszcze sporu powtarzających się.
    > Tak, to jest margines przy ogóle powożących pojazdami.

    Policz sobie ile razy w ciągu roku wsiadasz za kierownicę, a ile razy
    jesteś kontrolowany na trzeźwość.
    Potem podziel te 200 tys przez liczbę która Ci wyszła i będzie to
    szacunkowa ilość kursów zrobionych w ciągu roku po alkoholu...

    I już się okaże że to wcale nie taki margines.

    Część świadomie, a część nie - na drugi dzień po imprezie.

  • 107. Data: 2012-05-06 22:13:06
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    > No widzisz, i wtedy wlasnie policjanci wpisuja "debil nie potrafil
    > podasowac predkosci do umiejetnosci i warunkow" I czyz to nie jest prawda
    > ?

    Kiedy łajza wjedzie na czołowe zderzenie podczas wyprzedzania to też wpisać
    można:
    > "debil nie potrafil podasowac predkosci do umiejetnosci i warunkow". I
    > czyz to nie jest prawda ?

    Właśnie o tym pisałem. Nie ma wypadków spowodowanych przez niedostosowanie
    prędkości. Wypadki powodują debile bez wyobraźni. Taki niedorozwój uważa, że
    skoro zawsze mu uciekają z czołówki, to nadal może wyprzedzać na trzeciego.
    Skoro nie miał wypadku podczas pisania sms, to nie widzi podstaw, żeby nie
    używać telefonu podczas jazdy. Skoro setki razy wyprzedzał pod górę na
    podwójnej ciagłej i nikt z przeciwka nie jechał, to po co zawracać sobie
    głowę takimi duperelami. Itd... :(
    Do tego kretyni uważają, że skoro "władza" oświadcza, że wypadki powoduje
    "nadmierna prędkość", to należy w to wierzyć i te brednie powtarzać. A
    policja czai się z radarami, bo najłatwiej.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 108. Data: 2012-05-06 22:18:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > A pojeby co jezdza 200 po autostradzie czy 100 po miescie nie powinny sie
    > bac ? :-P

    Jeśli 100 na trzypasmowej bezkolizyjnej drodze Cię przeraża, to sam się
    kwalifikujesz do takiego zbioru.
    Prędzej niż ktoś kto uważa, że 100 tam to jest cholernie wolno.

    > Ale na razie stalo 50, wiec czyja wina ?

    Tego kto zakrętu nie zrobił.

    > A ile razy widziales rozbite auto ?

    Zdarzało się.
    Ale wypadków na własne oczy nie widziałem zbyt wielu, poza tymi w których
    brałem udział.

    > minimalne 70 na drogach krajowych wpisane do konstytucji ? Popieram.

    W sensie że nie wolno jechać mniej, czy że nie można niższego limitu
    postawić? ;-)

    > Skoro skosiles, to znaczy ze niedostosowales predkosci.

    No i się ukarałem sam, auto będę musiał naprawiać.

    > Kara musi byc tak wysoka, zebys sie bal niedostosowac

    Nie musi.

  • 109. Data: 2012-05-06 22:20:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > No to jeszcze potrzebujemy 99998 osób :)

    > Może nie dokładnie ten sposób, ale racjonalizacja ograniczeń jest
    > konieczna.
    > Po pierwsze wyznaczenie dróg tranzytowych, przelotowych, czy jak je tam
    > nazwać, na których ograniczenie byłoby ustalone na 70, bądź 90 km/h (w
    > zależności od kategorii, "kolizyjności" itp.).
    > Po drugie na wszystkich pozostałych z wyjątkiem "po trzecie" - 50 km/h.

    A niby dlaczego 50?
    Daliście sobie wcisnąć unijne 50 i zaczynacie myśleć tymi samymi
    kategoriami?
    Było 60, było dobrze.
    Przy 50 nawet 4 bieg ciężko włączyć.

  • 110. Data: 2012-05-06 22:24:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 6 May 2012 20:10:12 +0200, Axel wrote:

    > "LEPEK" <g...@w...pl> wrote in message

    > Logiczne jest, tyle ze dobrze podane statystyki klocilyby sie z
    > twierdzeniem, ze predkosc jest glownym powodem wypadkow. Dlatego podawane sa
    > statystyki z "nadmierna predkoscia" w czym zawiera sie np. wypadniecie na
    > mokrym zakrecie 30-letniego zaporozca bez amortyzatorow jadacego z polowa
    > dopuszczalnej na tym zakrecie predkosci.

    No tak, ale 30-to letnim zaporożcem nadal dało się z zakrętu nie wypaść -
    pod warunkiem zachowania odpowiedniej prędkości, być może nawet niższej niż
    ta ze znaków.

    O tym że winny był stan techniczny pojazdu można moim zdaniem mówić jedynie
    jeżeli ten stan pogorszył się nagle i niespodziewanie przed wypadkiem - jak
    się w samochodzie coś urwało, zawiodły hamulce hamulcowy, opona itp.
    Jeżeli samochód był w obojętnie jak beznadziejnym stanie, ale stabilnym, to
    tu już zadaniem kierowcy jest właśnie dopasować prędkość jazdy również do
    możliwości samochodu.

    Są samochody szybkie i wolne. Jedne ładnie dają się prowadzić przy dużych
    prędkościach, a inne są fatalne. Do tego z wiekiem i standardem utrzymania
    to się zmienia. Nie ma granicy zły/dobry stan.
    Natomiast to on taki jaki jest wyznacza prędkość z którą można się
    poruszać.