  • 11. Data: 2018-01-08 12:31:39
    Temat: Re: Mandat za niew?a?ciwe odmrazanie szyb
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 12:18, t-1 pisze:

    > Nowe prawo fizyki.
    > Nobel murowany.

    No.... byłbym ostrożny w osądach. :-)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Mpemby

    Robert

  • 12. Data: 2018-01-08 13:23:22
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 11:07, viktorius pisze:
> [...]
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Ja nie, ale to jest jest przykład wyższości ekologii nad bezpieczeństwem.
    > Bo chyba lepiej wyjechać choćby lekko ciepłym autem, niż świeżo
    > odpalonym, w którym każdy oddech powoduje doparowanie szyb od środka.
    >
    > Chyba, że opatentuje ktoś sposób na nie oddychanie przez pierwszych
    > kilka minut jazdy ;)

    Wystarczy włączyć nawiew na szyby.
    Tyle że jak ktoś jest inteligentny inaczej to sam na to nie wpadnie.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2018-01-08 14:01:15
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    trada.pl...

    > Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    Nie, ale kilka lat temu przez to mało nie doszło do wypadku:

    przy minus kilkunastu i wzorowym odśnieżeniu, odszronieniu i odlodzeniu
    wyruszyłem w trasę. Nawiew na szybę, max temp i po minucie para, którą
    wydychałem, skutecznie zmieniła się w lód na szybie. Nawiew przez kolejne
    chwile dmuchał powietrzem o minusowej temperaturze, przyśpieszając
    zamarzanie kolejnych porcji pary wodnej. Widoczność zero. Nic. Żeby nie
    spowodować karambolu, zatrzymałem pojazd i włączyłem awaryjne. Kompletnie
    zablokowałem ruch na zatłoczonej jednopasmówce na kilka minut.

    Poważnie zastanowiłbym się nad tym, czy respektowanie tego zakazu
    rozgrzewania oraz karanie mandatem nie jest przypadkiem oznaką kompletnego
    pierdolca umysłowego i braku wyobraźni.

  • 14. Data: 2018-01-08 14:05:36
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    > Wystarczy włączyć nawiew na szyby.

    Nie. Nie wystarczy. Chyba, że masz jakieś elektryczne grzałki.

    > Tyle że jak ktoś jest inteligentny inaczej to sam na to nie wpadnie.

    Właśnie taki "Inteligentny inaczej" zakłada, że odpalając silnik przy minus
    kilkunastu stopniach z nawiewów mu poleci powietrze o plusowej temperaturze
    wcześniej, niż za kilka minut

  • 15. Data: 2018-01-08 14:09:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 14:05, zhbick pisze:

> [...]
    > minus kilkunastu stopniach z nawiewów mu poleci powietrze o plusowej
    > temperaturze wcześniej, niż za kilka minut

    A jak ktoś ma Webasto to też jest "inteligentny inaczej"?

  • 16. Data: 2018-01-08 14:16:13
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > odpalonym, w którym każdy oddech powoduje doparowanie szyb od środka.
    >
    > Chyba, że opatentuje ktoś sposób na nie oddychanie przez pierwszych

    Można jechać z otworzonymi oknami. :)

    yabba

  • 17. Data: 2018-01-08 14:22:01
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jak ktoś ma Webasto to też jest "inteligentny inaczej"?

    Jeśli posiadacz Webasto zakłada, że KAŻDY je ma i mierzy swoją miarą, to,
    rzecz jasna, nie. Wówczas jest po prostu zdrowo stuknięty.

  • 18. Data: 2018-01-08 14:22:34
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Można jechać z otworzonymi oknami. :)

    a głowę wystawić przez szyberdach

  • 19. Data: 2018-01-08 14:31:19
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > wez pod uwagę, że niektórzy mogą zabrać czajnik pełen prawie wrzącej wody
    > i chlusnąć na szybę:)

    Widziałem taki filmik na YT i szyba tez nie pekła :P

    Pzdr

  • 20. Data: 2018-01-08 14:36:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Widziałem taki filmik na YT i szyba tez nie pekła :P

    a ja widziałem filmik z sebixem czyszczącym reflektory szklane w
    golfie(?) śniegiem:) pękł:)
    tak czy siak eksperymentować nie zamierzam:)