-
1. Data: 2010-04-18 11:23:06
Temat: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: kffiatek <k...@s...op.pl>
Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
jeździ z silnikami benzynowymi?
Właśnie noszę się z zamiarem zakupu samochodu z silnikiem diesla, ale
nie dorabiam do tego ideologii tylko wiem, że po prostu wychodzi taniej
przy dużych przebiegach. To by mi bardzo poprawiło komfort życia gdybym
dał się przekonać, że diesel jest lepszy, a nie dla "biedaków".
pozdrawiam
--
kffiatek
-
2. Data: 2010-04-18 11:49:12
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
mam 2 samochody:
punto 1 benzyna 1,2 '97
punto 2 FL diesel 1,3 z turbiną
Przede wszystkim diesla od benzyny rozni sprawnosc silnika. diesel mniej
marnuje energii na cieplo.
w dieslu musi byc turbina - wolnossacy bedzie mulił sie, zwlaszcza przy
malej pojemnosci.
w benzynie nie musi byc i silnik jest dosc prosty
w benzynie masz wiekszy zakres obrotow na ktorych masz duzy moment
w dieslu zaczyna sie sensownie dopiero w momencie zalaczenia turbiny ale
konczy sie tez dosc gwaltownie na wyzszych obrotach
diesel mniej pali - ostatnie tankowanie diesla 5,3/100 przy ostrym
traktowaniuy samochodu i mieszanym cyklu, benzyna wychodzi ok 8l/100 (ok 10l
lpg przy mojej nodze)
diesel ma wiekszy moment obrotowy nisko dzieki czemu bardzo wygodnie się
rusza ze swiatel
diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia
diesel przy wypadku lub awarii nie stanie ci w plomieniach tak jak benzynowy
(wystarczy ze sparcieje ci przewod paliwowy - juz mialem taka
sytuacje...sikalo na goracy silnik).
silnik diesla bedzie bardziej dlugowieczny
zasieg na jednym zbiorniku diesla mam wiekszy niz na starym punto benzyna i
gaz jednoczesnie.
na minus diesla jest toi ze jest glosniejszy - zwlaszcza jak jest zimny.
po ok 1,5 roku uzywania diesla nastepny samochod to tez bedzie diesel
sir
-
3. Data: 2010-04-18 12:05:46
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>
W dniu 2010-04-18 11:23, kffiatek pisze:
> Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
> to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
> jeździ z silnikami benzynowymi?
Silnik benzynowy jest lżejszy przy danej mocy i ma dużo szerszy zakres
użytecznych obrotów, zwłaszcza silnik wysokoobrotowy, jak w F1.
-
4. Data: 2010-04-18 12:29:00
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>
Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:hqeker$ii3$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> diesel to wieksze koszty napraw bo i wiecej rzeczy do zepsucia
Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
-
5. Data: 2010-04-18 13:12:02
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Apr 2010 11:23:06 +0200, kffiatek wrote:
>Skoro silnik diesla jest taki dynamiczny, że aż bardziej od benzynowego,
>to dlaczego wszyscy w F1 i znakomita większość samochodów w rajdach
>jeździ z silnikami benzynowymi?
Bo w F1 turbiny sa zabronione, a w rajdach chyba limit pojemnosci do 2
litrow.
Ale spojrz na Le Mans - tam diesle jezdza i wygrywaja :-)
J.
-
6. Data: 2010-04-18 13:17:48
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: "Feniks" <n...@m...pl>
Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
-
7. Data: 2010-04-18 13:25:36
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Karolek <d...@o...pl>
Feniks pisze:
> Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
>> Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
>
> Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
> wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki,
przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
dowiezie w razie awarii :>
--
Karolek
-
8. Data: 2010-04-18 13:27:39
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
Użytkownik "Feniks" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hqepos$svu$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
>> Ale też jest trwalszy i się rzadziej psuje. Pewnie wyjdzie na 0:0.
>
> Co tam jest trwalszego niż w wolnossącym benzyniaku ? Pompa wtryskowa,
> wtryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
cylindry i tloki:)
jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel mi
sie bardziej podoba
-
9. Data: 2010-04-18 13:36:06
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-18 13:25, Karolek wrote:
> A benzyna to lambda, albo i dwie, przepustnica, krokowce, cewki,
> przewody WN, pompy paliwa... i wszystko to unieruchomi samochod na
> dordze... diesel zazwyczaj zacznie zle pracowac, ale dupe do domu
> dowiezie w razie awarii :>
>
śmiać mi się chce z tej rozmowy :)
a lambda jak walnie w benzyniaku to auto staje :D
albo krokowiec :) a jak w dieslu walnie pompa wtryskowa to daleko
zajedziesz :) w dieslu świec nie ma :) niektóre świece w dieslu są tak
samo łatwo wymienialne jak padną na benzynie :D
Ty wiesz w ogóle co piszesz?
-
10. Data: 2010-04-18 13:37:25
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-04-18 13:27, Michał Gut wrote:
tryskiwacze, turbina - trzech króli dieslowych wydatków ;)
>
> cylindry i tloki:)
jak porównasz sobie siły z jakim muszą się przeciwstawiać, to na jedno
wyjdzie...
> jak napisalem jest wiecej rzeczy do zepsucia sie ale jak narazie diesel
> mi sie bardziej podoba
masz prawo, jednak nikogo do niego nie przekonuj...
bo ta rozmowa ma taki sens jak wyższości świąt wielkanocy nad...