  • 91. Data: 2017-06-24 09:04:55
    Temat: Re: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 23.06.2017 o 14:50, RadoslawF pisze:

    > Te dwadzieścia pensji za malucha to cena teoretyczna. Tyle płaciły
    > ustosunkowane komuchy.

    Coś Ci te "komuchy" mocno zaszkodziły :)
    No to przypomnę, że talony otrzymywali też ci, którzy rzetelnie pracowali.
    A więc lekarze, górnicy, budowlańcy i wielu innych.
    I wcale nie musieli być przy tym "komuchami".
    Pisze to w cudzysłowie, bo może nie wiesz, ale komunizmu w Polsce nie
    było nigdy.

    A co do samochodów i zarobków, to faktycznie, teraz jest łatwiej.
    Mój sąsiad na wsi spodziewa się dziewiątego dziecka i kupił już kilka
    samochodów, chociaż żaden nie przekraczał ceny 500 - 1000 zł :)
    Idealny ustrój, nieprawdaż? :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 92. Data: 2017-06-24 10:09:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 09:04:55 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > Coś Ci te "komuchy" mocno zaszkodziły :)
    > No to przypomnę, że talony otrzymywali też ci, którzy rzetelnie pracowali.
    > A więc lekarze,

    A to chyba na wsiach. Bo w miescie nie slyszalem.

    > górnicy,

    A owszem, ale raczej tez nie wszyscy. Mozliwe ze przez ksiazeczki
    gornicze - oni w ogole mieli osobne zaopatrzenie.

    > budowlańcy

    Nie slyszalem.

    > i wielu innych.
    > I wcale nie musieli być przy tym "komuchami".

    Milicjanci (tez nie wszyscy), sekretarze ...

    Reszta holoty to miala przedplaty.
    Jedni wylosowali maluchy szybko, inni wcale ...

    > Pisze to w cudzysłowie, bo może nie wiesz, ale komunizmu w Polsce nie
    > było nigdy.

    Socjalizm to jest w Szwecji :-)

> [...]
    > Mój sąsiad na wsi spodziewa się dziewiątego dziecka i kupił już kilka
    > samochodów, chociaż żaden nie przekraczał ceny 500 - 1000 zł :)

    Idealny - stac go na samochody, dzieci i paliwo :-)

    Co prawda on to chyba autobus powinien kupic :-)

    J.

  • 93. Data: 2017-06-24 10:53:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-24 o 07:25, Wiesiaczek pisze:

    > Pierdolisz. Żaden autentyk tylko oklepany, stary dowcip.
    >To akurat autentyk powtarzany potem jak dowcip.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2017-06-25 09:04:51
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 24.06.2017 o 10:53, RadoslawF pisze:

    > To akurat autentyk powtarzany potem jak dowcip.
    Ale masz jakieś wsparcie mądralo?
    Kto i kiedy tak powiedział, napisał?
    A może masz linka?

  • 95. Data: 2017-06-25 10:20:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 09:04, Wiesiaczek pisze:

    > Ale masz jakieś wsparcie mądralo?

    Mam.

    > Kto i kiedy tak powiedział, napisał?

    Pierwszy sekretarz KC w przemówieniu do wzburzonych podwyżkami ludzi.

    > A może masz linka?

    A znalazł się idiota udostępniający w sieci ten stary bełkot ?

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2017-06-25 21:28:13
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 25.06.2017 o 10:20, RadoslawF pisze:

    > Mam.

    > Pierwszy sekretarz KC w przemówieniu do wzburzonych podwyżkami ludzi.

    > A znalazł się idiota udostępniający w sieci ten stary bełkot ?
    >

    > Pozdrawiam

    Pierdu... pierdu etc.

  • 97. Data: 2017-06-26 00:35:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 21:28, Wiesiaczek pisze:

    > Pierdu... pierdu etc.

    Nie ma dziwne jak sam nie masz wsparcia, linka i nie miałeś pojęcia
    o czyje wypowiedzi chodziło.

    "II wś sprowadziła nasz kraj na skraj przepaści. Ale dzięki pomocy
    radzieckich towarzyszy zrobiliśmy krok ku równości, krok ku
    socjalizmowi, krok do dobrobytu. Zrobiliśmy krok naprzód."

    I teraz mądralo to dowcip, mój wymysł czy tekst przemówienia ?
    Wykaż się wiedzą. :-)

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2017-06-26 03:30:41
    Temat: Maluch kosztował 20 pensji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kosztowal 20 pensji albo 8 wyjazdow handlowych na Wegry, 5 do Jugoslawi. Jezdzili
    wszyscy od osiemnastolatkow po emerytki. Wyjazd handlowy na Wegry trwal cztery dni.
    Na Jugoslawie piec dni. Z handlu u ruskich nie kupowalo sie maluchow tylko budowalo
    domy. Znam takich co do Wladywostoku po brylanty jezdzili. W czwartej klasie
    technikum pierwszy raz pojechalem z dwoma kolegami z klasy na Wegry. Potem raz w
    miesiacu zesmy jedzili. Wyjazd z Koluszek w czwartek, piatek, sobota handel w
    niedziele powrot w poniedzialek do szkoly. W piatej klasie kazdy z nas wlasnym
    samochodem do szkoly jezdzil. Od wujka za osiemdziesiat tysiecy trabanta kupilem.
    Dolary, marki zglaszalo sie na granicy celnikowi i urzad skarbowy sie nie czepial
    skad sie ma pieniadze. Tak wtedy bylo zle ze caly czas od trzech do pieciu milionow
    Polakow bylo zawsze za granica. Nie bylo gorala co nie byl w ameryce, slazaka i
    kaszuba co nie byl w niemczech. Poza tym francja winobranie i ogolnie rolnictwo,
    anglia budowlanka. Do tego jak odliczyc dzisiejsze samozatrudnienie to od Gierka w
    PRL wiecej bylo prowadzacych dzialalnosc gospodarcza niz jest teraz. Najprostsze
    interesy typu saturator, wata cukrowa, rozen w sezon pozwalaly zarobic na caly rok
    dobrego zycia. Smieciarze z butelek i makulatury mieli tyle ze po pensje im sie nie
    chcialo chodzic. W budowlance jak ktos dostal benzynowego zila to przestawal w toto
    lotka grac. W CPNie z kasa nie wiedzieli co robic. Po remanencie w sporym sklepie
    przemyslowym na duzego fiata wystarczalo. Sklepowe na kazdym palcu zloty pierscionek
    mialy. Urzednicy zyli z wdziecznosciowcow nieslusznie zwanych lapowkami. Lekarze
    oficjalnie pracowali z 40 godzin na dobe. O adwokatach nie ma co wspominac bo oni
    zawsze mieli dobrze. W wlokienniczej lodzi znalezienie szwaczki co by po godzinach
    chalupniczo popracowala graniczylo z cudem. W szczytowym okresie PEWEX dochodem
    przebil gornictwo. Tak wtedy bylo zle i sobie barany kapitalizm na wlasne zyczenie
    zafundowali.

  • 99. Data: 2017-06-26 08:25:28
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 26.06.2017 o 00:35, RadoslawF pisze:

    > Nie ma dziwne jak sam nie masz wsparcia, linka i nie miałeś pojęcia
    > o czyje wypowiedzi chodziło.

    Nie da się udowodnić istnienia czegoś, co nie istnieje.
    To Ty się upierasz, że to prawda, więc pewnie masz jakieś wsparcie?

    Mocno przekręcony stary dowcip.

  • 100. Data: 2017-06-26 10:21:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-26 o 08:25, Wiesiaczek pisze:

    > Nie da się udowodnić istnienia czegoś, co nie istnieje.
    > To Ty się upierasz, że to prawda, więc pewnie masz jakieś wsparcie?

    > Mocno przekręcony stary dowcip.

    Przekręcony bo pisany z pamięci tekst "towarzysza Gomółki",
    bliższe prawdy będzie że przez niego czytany.
    Młody jesteś i popieprzoną rzeczywistość ustroju dla idiotów
    uważasz za dowcip.