  • Data: 2010-04-01 06:08:47
    Temat: Mała DSLR czy PEN - ma być szybciej niz G9 - doradźcie
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Moi rodzice robią sporo zdjęć, głównie wycieczki, ale ostatnio też zdjęcia
    wnuczków, czyli tak naprawdę bardzo typowe zdjęcia.
    W tej chwili mają Canona G9, aparat głównie w trybie auto, ewentualnie
    portret, krajobraz, praktycznie nigdy nie jest na manualnych, czy
    półautomatycznych trybach, co najwyżej ręcznie ma ustawianą czułość.
    I teraz: coraz częściej narzekają na szybkość aparatu. Mają kartę sandisk
    extreme, robią tylko jpegi, więc to nie problem karty, ale samego aparatu.
    Chyba nasiliło się to po tym jak pożyczyłem im na jedną wycieczkę D80 z
    teleobiektywem (jako uzupełnienie ich G9) - nota bede porobili nawet fajne fotki.
    G9 jest wolny, chodzi im chyba głównie o autofocus (tak mi się przynajmniej
    wydaje), może również o czas między kolejnymi zdjęciami, ale wydaje mi się, że
    problem jest taki, że zanim aparat ustawi ostrość i zapika, to dziecko jest
    już gdzie indziej i znów trzeba czekać na aparat.
    I teraz zastanawiam się co im doradzić, jeśli będą chcieli inny aparat:
    - moje D80, a ja zmienię przy okazji puszkę ;-)))
    - małą lustrzankę, np. D5000 z którymś spacerzoomem
    - któregoś olympusa czy panasonica mikro 4/3
    - inny kompakt? ale co ja znajdę _dużo_ szybszego niż G9?
    Pozdrawiam,
    Marcin