  • 1. Data: 2012-09-26 19:43:44
    Temat: Maksymalna rozdzielczość zdjęcia w Snapseed
    Od: Kuba_k1 <k...@g...com>

    Czy ktoś się orientuje jaka jest maksymalna rozdzielczość fotki przy zapisie, po
    edycji w Snapseed?
    Za nic nie udaje mi się "wyjść" poza 72 dpi, mimo, że edytowany obraz jest w
    rozdzielczości 300 (i powyżej) dpi a przy zapisie używam opcji Save as -> Size:
    Original.
    Nie znalazłem też żadnych ustawień w tym programie, a manual na stronie www tego
    programu, to jakaś porażka :(

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-09-26 21:14:50
    Temat: Re: Maksymalna rozdzielczość zdjęcia w Snapseed
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kuba_k1 <k...@g...com> writes:

> [...]
    > Nie znalazłem też żadnych ustawień w tym programie, a manual na
    > stronie www tego programu, to jakaś porażka :(

    Nie wiem co to jest Snapseed, ale rozdzielczość (np. w DPI) ma sens
    tylko wtedy, gdy znane są fizyczne rozmiary obrazka (np. takie w cm,
    calach itp). Typowo zdjęcie w postaci pliku nie ma wymiarów (może mieć
    podane wymiary źródłowe w przypadku np. skanera) i stąd rozdzielczość
    takiego zdjęcia nie jest określona, a wartości np. w EXIF są tylko po to
    by były.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2012-09-26 22:01:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-26 19:43, Kuba_k1 pisze:
    > Za nic nie udaje mi się "wyjść" poza 72 dpi, mimo, że edytowany obraz jest w
    rozdzielczości 300 (i powyżej) dpi a przy zapisie używam opcji Save as -> Size:
    Original.

    Parametr dpi nie ma znaczenia (sensu) dopóki nie istnieje medium
    wyjściowe. Wartość 72dpi jest wartością standardową, gdy ''trzeba coś
    wpisać''.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 4. Data: 2012-09-27 20:24:11
    Od: Kuba_k1 <k...@g...com>

    > Parametr dpi nie ma znaczenia (sensu) dopóki nie istnieje medium
    >
    > wyjściowe. Wartość 72dpi jest wartością standardową, gdy ''trzeba coś
    >
    > wpisać''.

    Medium będzie papier fotograficzny, który ma określone rozmiary i wymóg (do poprawnej
    jakości) rozdzielczości. Stąd moje pytanie.

  • 5. Data: 2012-09-27 22:11:40
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Kuba_k1 pisze:

    > Medium będzie papier fotograficzny, który ma określone rozmiary i wymóg (do
    poprawnej jakości) rozdzielczości. Stąd moje pytanie.
    no to ten wydruk będzie miał jakieś swoje dpi (właściwie to ppi) zależne
    od tego jak duży wydruk zrobisz.

  • 6. Data: 2012-09-28 16:44:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-27 22:11, osiek pisze:

    poprawnej jakości) rozdzielczości. Stąd moje pytanie.
    > no to ten wydruk będzie miał jakieś swoje dpi (właściwie to ppi) zależne od tego
    jak duży wydruk zrobisz.

    Jeszcze raz bo pewnie i tak nie załapałeś.
    dpi/ppi wynikowego obrazu to jest rozdzielczość pliku danej osi, podzielona przez
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.

    Zapisywanie tego jako parametru pliku jest bezsensowne - na nic nie ma wpływu i nic
    nie mówi. Zaszłość historyczna.
    Jakaś tam wartość musi być wpisana i tyle. Jak wpiszesz tam 50000 to nic się nie
    zmieni, odbitka będzie taka sama.

  • 7. Data: 2012-09-28 16:45:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Jeszcze raz bo pewnie i tak nie załapałeś.

    Oczywiście to było do Kuby_k1 :)

  • 8. Data: 2012-09-28 17:54:55
    Od: Slon <z...@g...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

> [...]
    > dpi/ppi wynikowego obrazu to jest rozdzielczość pliku danej osi, podzielona przez
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.
    -----------

    Nie wprowadzaj ludzi w blad - nie musi byc w calach.

    Slon

  • 9. Data: 2012-09-28 18:18:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-28 17:54, Slon pisze:
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.

    > Nie wprowadzaj ludzi w blad - nie musi byc w calach.

    Nie musi również głąb mieszkający w Stanach blisko 40 lat znać
    angielskiego :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jak żyć, panie premierze?/

  • 10. Data: 2012-09-28 19:47:04
    Od: Slon <z...@g...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    fizyczny rozmiar odbitki/wydruku w calach.

    > Nie musi również głąb mieszkający w Stanach blisko 40 lat znać
    > angielskiego :)

    Za to glab miszkajacy cale zycie w bolszewii,
    musi "odkrywac ameryke", ze czegoc sie w niej nie musi.
    W Ameryce nie musi sie wiele rzeczy, w porownaniu z twoja bolszewia.
    Ty glabie meszkasz cale zycie w polsce i notorycznie piszesz,
    "jakiś", zamiast "jakichś", a juz kilka razy miales zwracana uwage.
    Taki to z ciebie wyksztalciuch glabie.

    Slon