    From: "Wojciech Sura" <s...@s...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Maksymalizowanie życia baterii
    Date: Fri, 29 Mar 2013 10:58:06 +0100

    Hej!

    Pracuję dosyć dużo na notebooku i zastanawiam się, w jaki sposób
    zaplanować ładowanie baterii, aby maksymalnie przedłużyć jej żywotność.

    Po serii trzech prób (z różnymi notebookami) stwierdziłem, że
    najrozsądniejsze rozwiązanie w przypadku długiej pracy na zasilaniu
    sieciowym polega na fizycznym wypięciu baterii z notebooka. Pozbywam się
    "UPSa", ale po trzech latach bateria w notebooku trzyma praktycznie tyle
    samo, co na początku (różnica być może w pojedynczych minutach -
    niemierzalna).

    Kupiłem teraz innego notebooka, jednak ma on baterię niewyjmowalną (a
    przynajmniej trudno wyjmowalną, trzeba go rozkręcić), więc taki model
    niespecjalnie wchodzi w grę, bo będzie mocno utrudniał życie.

    Mam więc dwie możliwości (mowa o pracy długiej, ciągłej):

    * Naładować baterię i pracować na zasilaniu sieciowym (Manual mówi, że
    bateria zaczyna się ładować dopiero wtedy, gdy jej pojemność spadnie
    poniżej 95% -
    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/UX21A/E_eManual_
    UX21A_UX31A_VER7124.pdf
    , strona 30);
    * Naładować baterię, odpiąć i dać się jej rozładować, potem znów podłączyć
    zasilanie itp.

    Które z powyższych rozwiązań wpłynie mniej negatywnie na trwałość baterii?
    Mam jakąś alternatywę? Bateria jest typu Lithium Ion.

    Pozdrawiam -- Spook.