  • 1. Data: 2010-06-10 09:13:41
    Temat: MIDI CMI8738
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Hm, powinno chyba isc na grupe windows XP, ale zaczne tutaj.

    Mam na plycie chip audio CMI8738.

    Dawniej mialem w panelu sterowania do wyboru dwa "MIDI Playback
    Device" - Microsoft GS costam, i jakis inny, z karty pochodzacy.
    I jeszcze jakies tajemnicze ustawienia kanalow byly na osobnej
    zakladce.

    A teraz nie mam - tylko MS GS i jakis MPU-401, na ktory moge
    przestawic, ale wtedy nic nie gra.

    Google twierdzi ze chip jakis syntezator ma - FM czy OPL, czy jak to
    sie tam nazywa. I ze byc moze jest domyslnie wylaczony.

    Nowe drivery ze strony producenta nie pomagaja, stare niby maja haczyk
    do wylaczenia midi, ale tez nie pomagaja.

    O co tu chodzi - grzebac w setupie/cmosie i wlaczyc, odszukac
    najstarsze drivery, czy w ktoryms upgrade MS na wyzszym poziomie
    zablokowal obsluge midi ?

    W ustawieniach glosnosci tez tylko pozycja SW Synth, hm, kiedys chyba
    byla tez inna.

    J.

  • 2. Data: 2010-06-10 09:45:12
    Temat: Re: MIDI CMI8738
    Od: Gabriel <n...@p...pl>

    Zadaj konkretne pytanie, bo z Twojej wypowiedzi wynika, że masz mgliste
    pojęcie syntezatorze MIDI w swoim pececie i jeszcze mniejsze o
    konfiguracji. Może ktoś Ci odpowie, jak będzie wiedział, o co konkretnie
    pytasz.

    g.

    p.s.
    Google wyjaśni Ci, co to jest "jakis MPU-401" i "FM czy OPL, czy jak to
    sie tam nazywa"

  • 3. Data: 2010-06-10 09:54:11
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > A teraz nie mam - tylko MS GS i jakis MPU-401, na ktory moge
    > przestawic, ale wtedy nic nie gra.

    Prawdopodobnie to MPU-401 oznacza wyjscie cyfrowe MIDI na porcie joysticka
    (czy plyta ma takie gniazdo?)

    > O co tu chodzi - grzebac w setupie/cmosie i wlaczyc,

    A zobacz i poszukaj - wszystkiego zwiazanego z MIDI albo MPU.

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2010-06-10 09:55:03
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Zadaj konkretne pytanie, bo z Twojej wypowiedzi wynika, że masz mgliste
    > pojęcie

    Przecież wyraźnie pyta, że miał w sterownikach opcję syntezatora sprzętowego
    i mu zniknęła.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2010-06-10 10:45:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 11:45:12 +0200, Gabriel wrote:
> [...]
    >pojęcie syntezatorze MIDI w swoim pececie i jeszcze mniejsze o
    >konfiguracji. Może ktoś Ci odpowie, jak będzie wiedział, o co konkretnie

    Liczylem na to ze ktos kto ma dobre pojecie bedzie wiedzial o co
    chodzi, nawet jesli problem objasni ktos majacy mgliste pojecie tak
    jak ja :-P

    A chcesz konkretne pytania, to prosze bardzo:
    -czemu dawniej mialem inny syntezator do wyboru, a teraz nie mam ?
    glowy nie dam, czy zniklo po ostatniej reinstalacji, czy juz
    pozniej.

    -czy ten wewnetrzny syntezator trzeba jakos wlaczyc zeby moc go
    zainstalowac, a jesli tak to jak ?

    -skad sciagnac drivery obslugujace syntezator w tym chipie,

    -jaki jest adres strony opisujacej prawidlowa instalacje

    -czy poprzednie pytania sa zasadne, czy po XP tego juz nie obsluguje i
    obslugiwac nie bedzie ?

    >Google wyjaśni Ci, co to jest "jakis MPU-401" i "FM czy OPL, czy jak to
    >sie tam nazywa"

    Cos tam wyjasnilo, wole uzyc obu nazw, bo moze ktos lepiej
    zorientowany kojarzy tylko jedna.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-10 11:09:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 11:54:11 +0200, "Wiktor S."

    >Prawdopodobnie to MPU-401 oznacza wyjscie cyfrowe MIDI na porcie joysticka
    >(czy plyta ma takie gniazdo?)

    Game port jest, czy z midi to nie wiem.

    >A zobacz i poszukaj - wszystkiego zwiazanego z MIDI albo MPU.

    Jest jedno ustawienie dotyczace midi, wtedy winda wykrywa drugi port
    MPU-401. Chyba z innej kosci.

    W sumie to by mnie nie zdziwilo gdyby ten wewnetrzny syntezator mial
    taki sam interfejs programowy jak do zewnetrznych.
    Ale chyba tak nie bylo - dawniej chyba tez byly te MPU, i osobno ten
    wewnetrzny.

    J.

  • 7. Data: 2010-06-11 22:40:42
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Thu, 10 Jun 2010 11:13:41 +0200, J.F. wrote:

    > Hm, powinno chyba isc na grupe windows XP, ale zaczne tutaj.

    Zgadza się.

    > Mam na plycie chip audio CMI8738.

    Płycie głównej ?

    > Dawniej mialem w panelu sterowania do wyboru dwa "MIDI Playback
    > Device" - Microsoft GS costam,

    Czyli standard.

    >i jakis inny, z karty pochodzacy.

    Z jakiej karty ? Przecież pisałeś o płycie.

    > A teraz nie mam - tylko MS GS i jakis MPU-401, na ktory moge
    > przestawic, ale wtedy nic nie gra.

    Bo przeinstaloweś system i nie zainstalowałeś tych samych driverów co
    kiedyś.

    > Google twierdzi ze chip jakis syntezator ma - FM czy OPL, czy jak to
    > sie tam nazywa. I ze byc moze jest domyslnie wylaczony.

    FM jest tutaj bez znaczenia.

    > Nowe drivery ze strony producenta nie pomagaja, stare niby maja haczyk
    > do wylaczenia midi, ale tez nie pomagaja.

    Ten chip nie obsługuje sprzętowo midi. To zawsze robił soft. Więc to
    kwestia driverów.

  • 8. Data: 2010-06-13 11:05:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2010 11:13:41 +0200, J.F. wrote:

    Problem ewaluowal. Pytanie teraz jest: czy ktos z Was ma karte/chip ze
    "sprzetowym" syntezatorem dzwiekow midi i pod windowsem XP ma
    mozliwosc ustawienia jego glosnosci na mikserze ?

    J.

  • 9. Data: 2010-06-14 10:35:10
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Sun, 13 Jun 2010 13:05:24 +0200, J.F. wrote:

> [...]
    > "sprzetowym" syntezatorem dzwiekow midi i pod windowsem XP ma
    > mozliwosc ustawienia jego glosnosci na mikserze ?

    Spytaj na grupie poświęconej windows xp.

    --
    Mar.

  • 10. Data: 2010-06-14 13:39:46
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>