eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMAlutki ciągnik siodłowy; B+E jaki może być ciężar zestawu? › Re: MAlutki ciągnik siodłowy; B+E jaki może być ciężar zestawu?
  • Data: 2011-11-09 20:56:07
    Temat: Re: MAlutki ciągnik siodłowy; B+E jaki może być ciężar zestawu?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.11.2011 20:17, BAREK pisze:
    > Tak jak to jest z prawem jazdy B+E
    > Znalazłem na otomoto taki mały ciągnik siodłowy bus o DMC 3,5 tony,
    > czyli samochód, którym można jeździć z prawem jazdy kat. B

    Ale jest to traktor (pojazd wolnobieżny) czy samochód osobowy?

    > Zakładając, że kierowca ma prawo jazdy B+E,
    > Samochód waży powiedzmy 2,5 tony, to teraz;
    > -jak dużą przyczepę może ciągnąć?

    Zależy, co ma wpisane w papierach. Zależy, jak bardzo się go naładuje.
    Jak do 3.5 tony to teoretycznie może pociągnąć 3.5 tony o ile ma DMC
    przyczepy wpisane 3.5 tony.

    > -jaka może być maksymalna masa takiego zestawu?

    Bez danych w dowodzie nie wiadomo.

    > -czy masa przyczepy może być większa niż ciągnika?

    Jeśli ciągnik jest samochodem osobowym to nie może.

    > Teoretycznie według tego co znalazłem wygląda że masa całkowita może
    > sięgać 7ton, ale tutaj pytanie, czy możliwa jest sytuacja, kiedy to
    > ciągnik ważyłby 2,5 tony brutto, a przyczepa z ładunkiem aż 4,5 tony?

    Jeśli dobrze kojarzę z ciągnikiem rolniczym, który można ciągnąć z
    przyczepami na B+E (bo to efektywnie daje T), nie ma obwarowań
    tonażowych a jedynie liczba sztuk.

    S.