-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: M550d - opinia
Date: Sat, 18 Aug 2012 16:42:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 41
Message-ID: <k0o9k2$7ma$1@inews.gazeta.pl>
References: <k0143q$8am$1@usenet.news.interia.pl> <k017ms$psn$1@inews.gazeta.pl>
<kzl3sjxzigja$.a5ti2o6otkn6$.dlg@40tude.net>
<k02ome$t66$1@inews.gazeta.pl> <k03osq$5im$1@node2.news.atman.pl>
<k03sah$qfh$6@mx1.internetia.pl> <k05mjh$ss4$1@node2.news.atman.pl>
<k0b8rc$96o$2@mx1.internetia.pl> <k0b9c0$ev8$1@usenet.news.interia.pl>
<k0bbmm$hqm$1@mx1.internetia.pl> <k0bf7r$p47$1@usenet.news.interia.pl>
<k0j44k$d3v$2@inews.gazeta.pl> <k0jct2$97k$1@usenet.news.interia.pl>
<k0ljkf$7cu$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: adaa37.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1345300930 7882 83.11.236.37 (18 Aug 2012 14:42:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Aug 2012 14:42:10 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-Antivirus: avast! (VPS 120818-0, 2012-08-18), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464102
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:k0ljkf$7cu$1@inews.gazeta.pl...
> Jesteś sceptyczny bo znasz fakty, czy jesteś bo tak i koniec? Energia na
> rozruch? Jaka konkretnie - możesz podać liczby i porównać to do energii
> potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w
> dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?
liczb nie znam, ale wyobrazić sobie można dość łatwo.
Chyba każdy sie zgodzi, ze rozruch silnika powoduje większe zużycie silnika
niż jego praca.
Oszczędność paliwa używając systemu Start-Stop w liczbach (w danych
testowych, a nie fabrycznych) jest znikoma.
Koszt zakupu samochodu z systemem start-stop w porównaniu do samochodu bez
tego systemu jest zdecydowanie wyższy.
Elementy użyte w samochodzie z systemem start-stop, zwłaszcza rozrusznik są
(bardzo często) dokładnie takie same jak w normalnym samochodzie, wiec
podlegają szubszemu zużyciu (oczywiście nie w hybrydach, bo tam
rozrusznikiem czasem jest silnik elektryczny).
Dodatkowe elementy systemu to dodatkowe koszty produkcji i dodatkowe koszty
eksploatacji - także ostatecznie utylizacji.
No i faktycznie bardzo interesuje mnie pomiar czystości spalin przez
pierwsze kilka sekund pracy silnika, który własnie sie uruchomił na
skrzyżowaniu i natychmiastowo został obciążony podszas ruszania auta... a co
za tym idzie bilans samochodu chodzącego na wolnych obrotach i takiego, co
to odpala i od razu jedzie. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby komputer
potrzebował kilku sekund na optymalizacje składu mieszanki po rozruchu.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=