-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: M550d - opinia
Date: Sat, 18 Aug 2012 16:42:06 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 41
Message-ID: <k0o9k2$7ma$1@inews.gazeta.pl>
References: <k0143q$8am$1@usenet.news.interia.pl> <k017ms$psn$1@inews.gazeta.pl>
<kzl3sjxzigja$.a5ti2o6otkn6$.dlg@40tude.net>
<k02ome$t66$1@inews.gazeta.pl> <k03osq$5im$1@node2.news.atman.pl>
<k03sah$qfh$6@mx1.internetia.pl> <k05mjh$ss4$1@node2.news.atman.pl>
<k0b8rc$96o$2@mx1.internetia.pl> <k0b9c0$ev8$1@usenet.news.interia.pl>
<k0bbmm$hqm$1@mx1.internetia.pl> <k0bf7r$p47$1@usenet.news.interia.pl>
<k0j44k$d3v$2@inews.gazeta.pl> <k0jct2$97k$1@usenet.news.interia.pl>
<k0ljkf$7cu$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: adaa37.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1345300930 7882 83.11.236.37 (18 Aug 2012 14:42:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Aug 2012 14:42:10 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-Antivirus: avast! (VPS 120818-0, 2012-08-18), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464102
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:k0ljkf$7cu$1@inews.gazeta.pl...
> Jesteś sceptyczny bo znasz fakty, czy jesteś bo tak i koniec? Energia na
> rozruch? Jaka konkretnie - możesz podać liczby i porównać to do energii
> potrzebnej na pracę silnika przez choćby minutę w korku (a jak wiemy, w
> dużych miastach korek potrafi oznaczać nawet i 15 minut bez ruchu)?
liczb nie znam, ale wyobrazić sobie można dość łatwo.
Chyba każdy sie zgodzi, ze rozruch silnika powoduje większe zużycie silnika
niż jego praca.
Oszczędność paliwa używając systemu Start-Stop w liczbach (w danych
testowych, a nie fabrycznych) jest znikoma.
Koszt zakupu samochodu z systemem start-stop w porównaniu do samochodu bez
tego systemu jest zdecydowanie wyższy.
Elementy użyte w samochodzie z systemem start-stop, zwłaszcza rozrusznik są
(bardzo często) dokładnie takie same jak w normalnym samochodzie, wiec
podlegają szubszemu zużyciu (oczywiście nie w hybrydach, bo tam
rozrusznikiem czasem jest silnik elektryczny).
Dodatkowe elementy systemu to dodatkowe koszty produkcji i dodatkowe koszty
eksploatacji - także ostatecznie utylizacji.
No i faktycznie bardzo interesuje mnie pomiar czystości spalin przez
pierwsze kilka sekund pracy silnika, który własnie sie uruchomił na
skrzyżowaniu i natychmiastowo został obciążony podszas ruszania auta... a co
za tym idzie bilans samochodu chodzącego na wolnych obrotach i takiego, co
to odpala i od razu jedzie. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby komputer
potrzebował kilku sekund na optymalizacje składu mieszanki po rozruchu.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam motocyklowe tekstylne sakwy Moto Detail 12-22L
http://allegro.pl/show_item.php?item=2555212143
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?