  • 11. Data: 2015-06-14 14:01:15
    Temat: Re: Lytro ILLUM - co to jest?
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    On 14.06.2015 13:12, Sylwester Zarębski wrote:

> [...]
    > optycznych takich jak luneta.
    > Oczywiście, fotografia przerysowuje fakt głębi jeszcze bardziej przy
    > użyciu dużych otworów przesłony, ale nie zgodzę się, że ostry obraz na
    > wszystkich odległościach jest naturalny, bo nie jest. Tobie się tylko
    > tak wydaje, gdy obejmujesz wzrokiem większy obszar i mózg składa sobie
    > obrazy z różnymi ostrościami.
    > Podkreślam, wzrok jak najbardziej odbiera obraz *z* głębią ostrości i
    > nie jest ostry we wszystkich odległościach - blisko tego jest uzyskanie
    > hiperfokalnej w bardzo jasnym środowisku (mały otwór źrenicy).

    Wystarczy skojarzyć z daleko- i krótkowidzami, którzy z braku okularów
    mrużą oczy, co pozwala im widzieć nieco ostrzej.
    --
    Nieważne, czy kot jest biały, czy czarny.
    Ważne, żeby znosił jajka.

  • 12. Data: 2015-06-26 15:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jun 2015, Uncle Pete wrote:

> [...]
    > na wszystkich odległościach, bez konieczności kombinowania przy oglądaniu :)

    No tu dochodzi kwestia skali.
    Bierzesz "tę samą fotkę" wydrukowaną 9x13 oraz 30x45 i wiesz co mam
    na myśli :)
    Skoro więc "obraz" w sposób nie budzący wątpliwości dopuszcza
    przeskalowanie, nie ma powodu do podważania iż to samo powinniśmy
    dopuścić przy każdej formie odwzorowania "przestrzeni".
    A przy odległościach poniżej "odległości dobrego widzenia" to
    z tą GO aż tak dobrze nie jest :)
    No i oczywiście - mam na myśli, że "prawdziwy obraz przestrzeni"
    obrazuje faktyczną przestrzeń, a to oznacza również odwzorowanie
    promieni zbieżnych i rozbieżnych (nie od płaskiego obrazu).
    Czyli "prawdziwe rozmycie" :)
    (a nie prezentowane na obrazie rozmycie z soczewki fi 70).
    Ergo, zastrzeżenie o którym piszesz spełni się samoczynnie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-06-26 21:12:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Piotr Kosewski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 2015-06-11 16:25, Adam wrote:

    >Nie lepiej nie łamać i nie przepraszać?

    O ile to jest w ogóle złamanie netykiety.

  • 14. Data: 2015-06-26 23:49:04
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, June 26, 2015 at 3:12:36 PM UTC-4, Ghost wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kosewski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > O ile to jest w ogóle złamanie netykiety.

    Na tej grupie zawszebylo to zalezne od tego,
    kto pisal i kto wyrazal opinie o lamaniu netykiety.
    Na szczescie, juz dawno pogonilem stad, jankow muzykantow,
    weszmirskich i innych "ludzi z dobrym gustem".

    Slon