  • 1. Data: 2012-06-11 12:49:54
    Temat: Lutowanie przemysłowe LGA
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Możecie mi wytłumaczyć jak przebiega lutowanie w firmach na automatach
    układów z obudową np LGA8 i dla przykładu układ czujnik ciśnienia
    MPL115. Taki układ pa na górze otwór pomiarowy i jakoś nie chce mi sie
    wierzyć że może on przebiegać przez falę tym bardziej że chyba trudno
    go przykleić bo wszystkie pady ma pod spodem.

  • 2. Data: 2012-06-11 13:01:08
    Temat: Re: Lutowanie przemysłowe LGA
    Od: AnonimGall <g...@b...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=WXLv7MNjGL0&feature=r
    elated

  • 3. Data: 2012-06-11 13:07:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.06.2012 12:49, slawek7 wrote:
> [...]
    > układów z obudową np LGA8 i dla przykładu układ czujnik ciśnienia
    > MPL115. Taki układ pa na górze otwór pomiarowy
    Otwory są często zaklejone przez producenta.

    > i jakoś nie chce mi sie
    > wierzyć że może on przebiegać przez falę tym bardziej że chyba trudno
    > go przykleić bo wszystkie pady ma pod spodem.
    Jakiej fali? To się lutuje rozpływowo (reflow soldering).

    Michoo

  • 4. Data: 2012-06-11 13:33:05
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    On 11 Cze, 13:01, AnonimGall <g...@b...com> wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=WXLv7MNjGL0&feature=r
    elated

    Może faktycznie robi sie to rozpływowo. Tylko czy nakłada się spoiwo
    lutownicze w postaci pasty na pola i dopiero wtedy do pieca, czy jak?
    A czy ta temperatura nie uszkadza elementów?

  • 5. Data: 2012-06-11 13:45:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.06.2012 13:33, slawek7 wrote:
    elated

    > Może faktycznie robi sie to rozpływowo. Tylko czy nakłada się spoiwo
    > lutownicze w postaci pasty na pola i dopiero wtedy do pieca, czy jak?
    Najpierw wkłada się całość do pieca a potem nakłada pastę na układ.

    > A czy ta temperatura nie uszkadza elementów?
    Uszkadza. Przecież w lutowaniu o to chodzi, żeby było jak najwięcej
    odrzutów.

    A tak poważniej to o uszkodzenia łatwiej przy fali ze względu na
    naprężenia termiczne, niż w piecu gdzie temperatura ma ściśle określony
    profil narastania/opadania i jest jednorodna na całej płytce.

    Michoo