  • 1. Data: 2011-03-28 11:59:34
    Temat: Logo
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Jest sobie samochód, marka i model obojętne. Na pokrowcach foteli
    chciałem mieć wyhaftowane logo marki samochodu, ale okazało się, że
    muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.
    Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub stanowiłoby
    ono antyreklamę, ale ja chcę mieć je tylko jako ozdobnik wnętrza
    pojazdu. Takie wyhaftowane logo pełniłoby nie przynoszącą mi dochodu
    funkcję estetyczną, a tak zamiast loga dam wyhaftować na pokrowcach
    reklamę szrotu.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2011-03-28 17:13:25
    Temat: Re: Logo
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-28 11:59, Tata pisze:
> [...]
    > muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.
    > Rozumiem obawy, że z loga czerpałbym korzyści majątkowe lub stanowiłoby

    Za takie pokrowce w salonie danej marki zapłacisz grube miliony i wtedy
    będzie to legalne, firma będzie miała reklamę a Ty większa "pałkę" jak
    ktoś podrobi znak firmowy bez zgody i wiedzy właściciela takiego znaku
    to grozi za to kryminał. Ot takie są przepisy odnośnie znaków towarowych.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-03-28 17:49:54
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-03-28 11:59, Tata pisze:
    > okazało się, że
    > muszę mieć zgodę producenta, inaczej firma hafciarska miałaby kłopoty.

    Kto tak powiedział? Producent?

    Ciekawe co robią z takimi przypadkami:
    http://www.12v.pl/allegro/vw/czarna.jpg

    --
    kamil d

  • 4. Data: 2011-03-28 18:21:05
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Tata wrote:
> [...]
    > wnętrza pojazdu. Takie wyhaftowane logo pełniłoby nie przynoszącą mi
    > dochodu funkcję estetyczną, a tak zamiast loga dam wyhaftować na

    dobrze ze sobie kupilem bryloczek, zanim idioci kompletnie nie zglupieja, nosze
    darmowa reklame danej marki i jeszcze im zle

    znajdz inny zaklad, po cichu, bez rozglosu.

  • 5. Data: 2011-03-28 23:09:36
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > dobrze ze sobie kupilem bryloczek, zanim idioci kompletnie nie
    > zglupieja, nosze darmowa reklame danej marki i jeszcze im zle
    >
    > znajdz inny zaklad, po cichu, bez rozglosu.

    To nie jest darmowa reklama marki, to bezprawne użycie znaku firmowego,
    mogącego podnieść atrakcyjność ( jak widać na załączonym poście) towaru.
    Zauważ ponadto, że NIKT koledze od pokrowców nie zabrania wymalowania
    wielgachnego znaku firmy np na masce tegoż samochodu.

  • 6. Data: 2011-03-29 03:29:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Czaja

> [...]
    > Zauważ ponadto, że NIKT koledze od pokrowców nie zabrania wymalowania
    > wielgachnego znaku firmy np na masce tegoż samochodu.

    Ale jeśli to JA zamawiam i dostarczam wzór do wyhaftowania, to niby jaki
    konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inną sprawą byłoby, gdyby ta
    firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je
    radośnie sprzedawała.

  • 7. Data: 2011-03-29 08:25:11
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inną sprawą byłoby, gdyby ta
    > firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je

    To jest wyłącznie asekuranctwo firmy, poniekąd zrozumiałe.
    Gdy "ktoś"wypatrzy to w firmie - może być problem.
    Ty możesz sobie zrobić haft mercedesa na kurtce pokrowcach
    i na czym sobie chcesz, nikt Ci złego słowa nie powie.
    Firma nawet, gdy robi coś jednostkowo, zarabia
    (nawet gdy formalnie nie zarabia, daje za darmo)
    - a to już naruszenie prawa.

    Artur(m)

  • 8. Data: 2011-03-29 13:21:19
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

> [...]
    > konkretnie przepis jest złamany? Zupełnie inną sprawą byłoby, gdyby ta
    > firma wykonywała pokrowce opatrzone zastrzeżonym znakiem towarowym i je

    Jest jeszcze jeden aspekt - firma dba o markę. Wyhaftowanie znaku firmowego
    na jakimś badziewiu może szkodzić wizerunkowi marki. Stąd zastrzeżenia, że
    nie wolno używać dowolnie znaków towarowych. To podpada pod fałszowanie
    towaru - jest karalne, a sfałszowany towar - niszczony.
    Tomek

  • 9. Data: 2011-03-29 22:07:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011 13:21:19 +0200, "Tomek" <k...@w...pl> wrote:

    >Jest jeszcze jeden aspekt - firma dba o markę. Wyhaftowanie znaku firmowego
    >na jakimś badziewiu może szkodzić wizerunkowi marki.

    W temacie tego wątku: jak sobie wyhaftuje logo, dajmy na to, Opla na
    fotelach Opla Vectry, to zaszkodzi to wizerunkowi firmy Opel?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-03-30 11:12:06
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-29 22:07, jerzu pisze:

    > W temacie tego wątku: jak sobie wyhaftuje logo, dajmy na to, Opla na
    > fotelach Opla Vectry, to zaszkodzi to wizerunkowi firmy Opel?

    Jak "wyhaftujesz" to może nie zaszkodzi wizerunkowi tylko samochodowi ;)

    Sorry, NMSP

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi