  • 51. Data: 2021-05-04 18:42:41
    Temat: Re: Lobby spalinowe górą ;-)
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 18:36, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Wątpię. Będzie tak jak w świecie - ucieczka z blokowisk na
    > przedmieścia i małe osiedla. Blokowiska pozostaną slumsami.

    Za 100 lat TAK.

  • 52. Data: 2021-05-04 18:43:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To może, zanim się wypowiedziałeś tak śmiało, wypadałoby zorientować się
    > o co chodzi? :) Wiesz, taka nieśmiała sugestia - dobrze wiedzieć o czym
    > rzecz.

    No dobrze - to o co ci konkretnie chodziło z tym 50% węgla w LPG?

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2021-05-04 18:46:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2021 o 18:07, J.F pisze:

    > Ten tego ... na razie to nie o podatki chodzi, tylko podobno o emisje
    > CO2.

    To głupia sprawa, bo generalnie węglowozy emitują go więcej:P

    > Czy LPG takie ekologiczne ... mam watpliwosci, ale na pewno dla
    > wszystkich nie starczy, i sie wkrotce wyczerpie.

    Tak tak... Jak z ropą;) Tylko pradu nie zabraknie. Do stponi zasilania i
    blackoutu:)

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-05-04 18:58:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-04-maja-2021 o 17:34, Jacek Maciejewski pisze:

    > Pewnie nie dotarło do ciebie że LPG to w połowie węgiel?

    No i?

    Wyobraź sobie małą ulgę podatkową dla pojazdów LPG a szczególnie
    poruszających się w miastach.

    Każdy ekologi Ci to powie że małym kosztem osiągnełoby się duże
    zmiejszenie zanieczyszczenia

    Ale NIE ALE NIE... Lepiej DUŻYM kosztem osiągnąć mały zmiejszenie.
    Bo nic na tym nie ZAROBIMY ;-)

  • 55. Data: 2021-05-04 18:59:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Rzecz w tym że mówimy o Polsce przez najbliższe kilkadziesiąt lat.

    Zejdź na ziemię.

  • 56. Data: 2021-05-04 19:14:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 18:42:41 +0200, _Master_ wrote:

    > Za 100 lat TAK.

    W Detroit zajelo to 30 lat? czy nawet mniej?

    Na 100 lat to bym sie nawet nie patrzyl - jak nie ogarniemy OZE,
    to moze nas czekac powrot na wies i do renesansu :-)

    A jak ogarniemy ... juz widac lekka emigracje z miast, a co bedzie za
    kilkadziesiat lat ?

    J.

  • 57. Data: 2021-05-04 19:19:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 18:37:27 +0200, _Master_ wrote:

    > Można mądrzej. Wybudować elektrownie atomowe bo magazynowanie tej
    > energii jest/będzie albo bardzo drogie albo niewykonywalne a nawet
    > bardzo nieekologiczne.

    Uran sie kiedys skonczy, i to raczej dosc szybko, jak sie elektrowni
    nastawia.

    Moze kiedys ITER ruszy, ale mam watpliwosci.
    Albo cos lepszego odkryja.

    A na razie ... mamy jeden dzialajacy termojadrowy reaktor ...

    > Zejdź na ziemię. W najbliższej przyszłości kilkudziesięciu lat będzie
    > drogi w zakupie i niepraktyczny a do tego dojdzie powoli drogi w
    > eksploatacji.
    >
    > Mówimy o Polsce.

    Mow o swiecie, do Polski swiat dotrze.

    Po miescie moze to byc pojazd calkiem praktyczny.
    A czy drogi ... jak na swiecie potanieja, to i u nas potanieja.
    A czemu nie mialby byc tanszy niz spaliniaki?

    Ale jest jeszcze inny trend - po miescie praktyczny jest tramwaj,
    autobus i metro. No i rower. Dla samochodow nie ma miejsca, nawet
    elektrycznych :-(

    J.

  • 58. Data: 2021-05-04 19:20:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 18:31:49 +0200, _Master_ wrote:

    > A wiesz ile te wieżowce jeszcze postoją?
    >
    > 70 - 100 lat

    Nie bylbym taki pewien.
    Jak sie okaze, ze sie sypia doslownie ... moze byc szybka wymiana.

    J.

  • 59. Data: 2021-05-04 19:23:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 May 2021 18:43:14 +0200, Shrek napisał(a):

    > No dobrze - to o co ci konkretnie chodziło z tym 50% węgla w LPG?

    Shreku, jak cię lubię to nie będę ci tłumaczyć detalicznie. Ufam że jak
    wytężysz kiepełę to pojmiesz o co chodzi :) Musisz tylko wrócić z 5
    postów wyżej.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 60. Data: 2021-05-04 19:23:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 May 2021 18:31:43 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jak na osiedlach w Dubaju... Ale tam służą do zasilania mieszkań.
    > Jedno miejsce to 15 m? - 1.5 kW szczytowo - słabiutko. Na klimatyzację
    > w mieszkaniu wystarczy, na ładowanie samochodu na pewno nie.

    Liczylismy przeciez ze Shrekiem, ze nalezy sie 1kW ... i moze
    starczyc.
    No ale ma byc 10h, a nie szczytowo :-)

    Poza tym to moc dodatkowa - ustaw ogniwa jeszcze w innych miejscach.

    J.