  • 31. Data: 2011-03-12 20:02:51
    Temat: Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011, Osadnik wrote:

    > Wyżej pisałem odnośnie lekkości, jeśli masz same kreski i bez 3D to nie ma
    > problemu, gorzej jak w grę wchodzą rastry i 3D.

    :)
    Miałem na myśli "nie mam pojęcia", żeby jasność była :D

    > To była raczej ironia ze jak masz raster 3000x3000px i dasz ze dwie trzy
    > warstwy to echm, trochę to już w ramie siedzi.

    A to nie mam pytań.
    Z innych pomysłów na zapchanie RAMu to mam łączenie panoram ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2011-03-12 22:51:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.03.2011 18:16, Osadnik pisze:
    > To była raczej ironia ze jak masz raster 3000x3000px i dasz ze dwie trzy warstwy to
    echm, trochę to już w ramie siedzi.

    3000 x 3000 = 9000000 pikseli
    9000000 x 3 warstwy = 27000000 pikseli
    27000000 x 32 bpp = 108000000 B
    108000000 B / 1024 = 105468 KiB
    105468 KiB / 1024 = 103 MiB

    I to jest to "trochę" wymagające 10 GiB RAMu? ;)

    Tym bardziej, że jeżeli chodzi na przykład o podkłady do
    CAD, to o ile mi wiadomo w wielu przypadkach absolutnie
    nadają się grayscale 8 bpp, a wtedy schodzimy do 25 MiB
    danych.

    Regularnie obrabiam takie bitmapy (choć jednowarstwowe)
    na komputerze z 1.5 GiB RAMu i zostaje jeszcze mnóóóóstwo
    wolnej pamięci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 33. Data: 2011-03-12 23:24:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafał Łukawski" napisał:

    > czy jesteś w stanie napisać

    A czy ty rozumiesz słowo "czytelników"?

    > to jawna oznaka problemów osobowisciowych, ale psychologiem i psychiatrą
    > nie jestem.

    Więc po co się zapuszczasz na wody zupełnie ci obce?

    JoteR

  • 34. Data: 2011-03-12 23:52:43
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-03-12 23:51, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > 108000000 B / 1024 = 105468 KiB
    > 105468 KiB / 1024 = 103 MiB
    >
    > I to jest to "trochę" wymagające 10 GiB RAMu? ;)

    Pamietaj ze to nie jest jeden obrazek a czasem nawet 8 jednocześnie więc
    dodaj też stopnie powiększenia coby nie liczyć za każdym razem. Z tym ze
    autocad woli szybko doczytac wybrany fragment z pamięci w postaci
    surowej niż na nowo generować.
    No i nie, nie wymaga 10GB RAMu bo obok tego jest system który ma chrapkę
    na 1GB. Obok tego sa jeszcze inne aplikacje. Wiem że w oprogramowaniu za
    dużo nie potrzeba zewnętrznych ale w składaniu danych przestrzennych -
    tak. To prawda ze nie wyłączam aplikacji ze względu na czas ponownego
    wczytania projektu jak i samego odpalenia aplikacji która najpierw włazi
    prawie cała do RAMu a dopiero potem system ja skrawa do pagefile,
    dlatego często robię Process Explorerem "suspend" danej pamieciozernej
    aplikacji i zezwalam w ten sposób systemowi na wykopanie całego working
    set do pagefile z którego to przywraca sie znacznie szybciej niz nowe
    uruchomienie.

> [...]
    >
    > Regularnie obrabiam takie bitmapy (choć jednowarstwowe)
    > na komputerze z 1.5 GiB RAMu i zostaje jeszcze mnóóóóstwo

    W której to pamięci leża tez inne rzeczy które będą mi potrzebne w ciągu
    godziny. Autocad to itak dobrze zoptymalizowany program, bo maksymalnie
    zjadał mi tylko 700MB przy mocno złożonym projekcie.

  • 35. Data: 2011-03-13 20:30:38
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-03-12 14:45, Radosław Sokół pisze:

    > wydajną pracę w nim. Znam jednak paru projektantów, używa-
    > ją AutoCADa (może nie najnowszego, bo raczej 2000 i ja-
    > kiejś jednej nowszej wersji), rysują średniej wielkości
    > rysunki i nie narzekają na wydajność komputerów z 2 GiB
    > pamięci.

    Ba. U mnie w pracy jeszcze do niedawna jeden z konstruktorów do całkiem
    złożonych rysunków używał AutoCADa R13, zainstalowanego na rakiecie z
    Win 3.11 napędzanej Pentium 100 i oszałamiającą ilością 16 MB RAM na
    pokładzie. Monitor jeno miał dość współczesny. Skończyło się to tylko i
    wyłącznie dlatego że przeszedł na emeryturę.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 37. Data: 2011-03-14 02:45:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 20:52:46 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Dlaczego wogole zastanawiac sie w modelu "Po co"? Kiedys Bill Gates tez
    > mial opinie o duzej ilosci pamieci.

    Tak coś mi się zdaje, że mówisz o wypowiedzi dotyczącej tego, że 640KB
    powinno wystarczyć każdemu. Jesteś pewien, że to faktycznie wypowiedź Bill
    Gatesa była? Bo kojarzę też twierdzenia, że niekoniecznie... :D

    (ciach...)

    [ Szczęście ma swoje sposoby, by się od każdego odwrócić. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

  • 36. Data: 2011-03-14 02:45:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 20:20:25 +0100, qwerty napisał(a):

    > Chyli nie wykorzystujesz komputera. :) Firefox z kilkunastoma zakładkami - 0,5
    > GB ramu zjedzone.

    Jak Firefoksa (linia 3.x) skatować lubię i do 20 - 40 zakładek dojść
    potrafię, to jednak nie żre mi więcej niż te 300 MB. Owszem, strony może JS
    bywają naładowane, Flasha stosunkowo mało, ale od przejścia na linię 3.x
    powyżej 600 MB wyskoczyć mi się nie zdarzyło.

    > LZMA2 przy słowniku 1 GB - użycie pamięci: prawie 11 GB.

    Hmm... 7zip z jaką kompresją i na jakiej paczce jakiego typu danych? Chętnie
    sprawdzę pod Vistą / 7 x64 i 64-bitową wersją 7-zip.

    > Dodatkowo niektórzy lubią wyłączyć plik wymiany, aby system nie zwalniał.

    To moim zdaniem zbyt sensowne nie jest.

    [ I błąd przyda się na coś - przynajmniej na przestrogę dla drugich. ]
    [ (A.M. Fredro) ]

  • 38. Data: 2011-03-14 14:28:06
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 14 Mar 2011 03:45:44 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > bywają naładowane, Flasha stosunkowo mało, ale od przejścia na linię 3.x
    > powyżej 600 MB wyskoczyć mi się nie zdarzyło.

    Mi potrafilo wyskoczyc, ale akurat ja jestem przypadkiem czlowieka
    uposledzonego na punkcie liczby otwartych kart, teraz mam ich grubo ponad
    setke :-P
    I byl z tym problem... do momentu odkrycia plugina BarTab :-) ktory to
    plugin ratuje ram od zjadania w sprytny sposob, zwalniajac pamiec zajmowana
    przez karty nieuzywane przez okreslony czas. Dopieri po kliku w taka karte
    nastepuje jej zaladowanie. Polecam wszystko multikartowariatom :-)

    ps. do pary warto sobie dolozyc plugina wyszukujacego po kartach

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 39. Data: 2011-03-14 15:27:47
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 10/03/2011 16:52, Radosław Sokół wrote:

    > Dlaczego "durne"? Po co w typowym komputerze przenośnym tak
    > piekielnie wielka pamięć? Wydawałoby się, że mnie to powinno
    > być łatwo zrozumieć, bo przy pisaniu książek muszę mieć uru-
    > chomione jednocześnie dwie maszyny wirtualne, program graficz-
    > ny, edytor tekstu i parę innych narzędzi, ale, kurczę, nie je-
    > stem w stanie w czasie pracy wykorzystać nawet 4 GiB RAMu!

    > Co przez to rozumiesz? Funkcje magazynowe pełni pamięć zewnę-
    > trzna (masowa). Pamięć operacyjna z natury pełni funkcję bu-
    > fora tymczasowego pamięci wirtualnej.

    http://3.bp.blogspot.com/_oWnEufotiMg/TUbJ03pA8xI/AA
    AAAAAAABU/Q0EQ8vnbFtQ/s1600/yawn.jpg

    Kamil

  • 40. Data: 2011-03-14 15:28:51
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 12/03/2011 12:21, Radosław Sokół wrote:

    > 1) Nie miał takiej opinii. Nie powtarzaj kłamstw.
    >
    > 2) Nie ma sensu robić czegoś bez sensu. Zastanawianie się
    > "po co" i "czy nie można lepiej i oszczędniej" prowadzi
    > do postępu. Bezmyślność prowadzi tylko do nabijania
    > kabzy korporacjom.

    Dobrze mówisz, trzeba się buntować. I jeszcze JP na 100% tak do kompletu!

    Przestań waść pieprzyć o tych laptopach, bo aż w oczy szczypie.

    Kamil