  • 11. Data: 2012-10-09 01:11:27
    Temat: Re: Likwidacja szkody - ile można "wyciągnąć" od PZU?
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-07 21:50, D@w!d J@$ pisze:

    > Mam jej nr polisy... i teraz rusza cała biurokracja. Ile max. mogę
    > wyciągnąć od rzeczoznawcy?

    Tyle ile się da.

    > Domyślam się, że opona nadaje się tylko do
    > wymiany. Wymienią jedną...

    Tak.

    > tylko tą rozwaloną?

    Tak

    > Ale przecież chyba jestem
    > zoobowiązany na jednej osi mieć taki sam komplet co?

    Nie ma takich zapisów prawnych.

    > Drugą muszę dokupić
    > na swój koszt?

    Tak. Albo kupić taką oponę aby były obie prawie podobne na jednej osi.

    > Niby z jakiej racji?

    Z takiej, że uszkodziłeś jedną oponę a nie silnik, który mógł ulec
    uszkodzeniu wewnątrz, skrzynię biegów - to samo, żarówki - na bank
    żarnik dostał po d..., napinacze pasów - w końcu już przeżyły jedno
    naciągnięcie, mogłeś jeszcze popsuć sobie laser w radiu-przeżył wstrząs
    oraz cała masa innych rzeczy. Pytanie do Ciebie, jakim prawem chcesz za
    to odszkodowanie? Jeżeli działa wszystko i jest sprawne tak jak przed
    wypadkiem, nie masz prawa rościć czegokolwiek od TU.

    > Ktoś mnie oświeci jak to wygląda i o
    > co się ubiegać?

    O swoje.

    > Sprawca jak i poszkodowany są w tym samym TU (PZU)

    No to bardzo dobrze.

    Powodzenia
    Filip

  • 12. Data: 2012-10-09 11:40:08
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Nie wprowadzaj w błąd.
    > TU nie ma żadnych podstaw do odliczania "amortyzacji" z OC sprawcy.

    Nie wprowadzam w blad. To nie sa moje wymysly tylko realna sytuacja.
    (Inna sprawa, ze rzecz jest w toku i mozliwa jest jeszcze zmiana stanowiska
    po odwolaniu, ktore planuje.) Likwiadacja szkody z OC sprawcy (wina ustalona
    przez policje) ubezpieczonego w Compensie.

    ::f::

  • 13. Data: 2012-10-09 15:09:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 22:30:40 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jak nowa opona, to druga tez moze byc nowa.
    > Jak stara opona, to juz jest nic nie warta i odszkodowanie sie nie nalezy.

    OC - wartość odtworzeniowa.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2012-10-09 15:10:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Oct 2012 13:17:33 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Ale można uprzeć się, że mocno różniące się opony powodują negatywne skutki
    (ściąganie, na przykład)
    > i że taki stan byłby "gorszy niż przed wypadkiem". Odwołanie do TU, a jak nie, to
    sąd...

    Uprzeć sie można, ale bez opinii rzeczoznawcy g... dostaniesz.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2012-10-10 14:12:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-09 11:40, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:

    > Nie wprowadzam w blad. To nie sa moje wymysly tylko realna sytuacja.

    Ale da się za proponowaną odtworzyć stan sprzed wypadku (obowiązek ustawowy dla TU),
    czy nie?

    Ja nie twierdzę, że TU nie próbują wmawiać ludziom tej amortyzacji. A jakże, próbują.

  • 16. Data: 2012-10-11 15:11:05
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Ale da się za proponowaną odtworzyć stan sprzed wypadku (obowiązek
    > ustawowy dla TU), czy nie?

    Ale jesli samochod ma kilka lat a naprawa dotyczy wymiany 1x alufelga + 2x
    opona i niczego wiecej (co moze wplynac wyraznie na utrate wartosci
    pojazdu), to mozesz miec sytuacje, ze calosc faktycznie bedzie wiecej warta
    po naprawie. A liczy sie (jesli dobrze rozumiem - nie bedac prawnikiem)
    wartosc calosci pojazdu.

    Na moj nos bedzie z opisana sprawa przepychanka z TU (a kwoty male i czasem
    szkoda nerwow).

    ::f::

  • 17. Data: 2012-10-12 10:41:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-11 15:11, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
    TU), czy nie?

    > A liczy sie (jesli dobrze rozumiem - nie bedac prawnikiem) wartosc calosci pojazdu.

    Generalnym celem tej regulacji jest, że masz nie dokładać, i masz nie być stratny.

    Jeśli _jedyną_ metodą doprowadzenia do stanu "nie gorszego" jest taka naprawa, że po
    niej
    stan jest lepszy niż był, to trudno - nadal taką właśnie naprawę ma sfinansować w
    całości
    TU (i mogą sobie tupać nóżkami). Było na grupie wiele razy wałkowane.
    Chyba że koszt naprawy wyniósłby więcej niż cena całego samochodu w podobnym stanie.
    Wtedy to już by nie był "uzasadniony koszt", bo kupienie drugiego jest równoważne
    doprowadzeniu do stanu nie gorszego itd.

  • 18. Data: 2012-10-12 10:54:03
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > taką właśnie naprawę ma sfinansować w całości
    > TU (i mogą sobie tupać nóżkami).

    Mam nadzieje, ze masz racje - przetestuje w przyszlym tygodniu w praktyce :]

    ::f::