  • 11. Data: 2015-10-13 16:54:16
    Temat: Re: Li-Fi zamiast Wi-Fi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 13 Oct 2015 15:07:40 +0200, "J.F."

    >Weź się zastanów czasami, jaka jest penetracja fali 2GHz a 500 THz?

    Dlatego odbiorniki gesto.

    >W Lifi chodziło raczej o nadajnik usera typu lampka na biurku a nie
    >smartfon

    Eeee - i mam telefon do lampki podlaczac ?
    I laptopa, i drukarke, i tablet ?

    Do urzadzen przez "zarowki". Ale trzeba jeszcze w druga strone - z
    urzadzen.
    Problemu nie ma - piloty dzialaja i nieduze sa.
    Ale na jakims lotnisku trzeba sprawe przemyslec ...

    J.

  • 12. Data: 2015-10-13 17:03:32
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2015 um 15:37 schrieb Pszemol:

    > Ciekawe jaką modulację wybiorą...

    [z wiki]

    The standard defines three PHY layers with different rates:
    The PHY I was established for outdoor application and works from 11.67
    kbit/s to 267.6 kbit/s.
    The PHY II layer permits reaching data rates from 1.25 Mbit/s to 96 Mbit/s.
    The PHY III is used for many emissions sources with a particular
    modulation method called color shift keying (CSK).
    PHY III can deliver rates from 12 Mbit/s to 96 Mbit/s.[31]

    The modulation formats recognized for PHY I and PHY II are on-off keying
    (OOK) and variable pulse position modulation (VPPM).
    The Manchester coding used for the PHY I and PHY II layers includes the
    clock inside the transmitted data by representing a
    logic 0 with an OOK symbol "01" and a logic 1 with an OOK symbol "10",
    all with a DC component. The DC component avoids light
    extinction in case of an extended run of logic 0's

    Waldek

  • 13. Data: 2015-10-13 19:29:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
    [..]

> [...]
    > urzadzen.
    > Problemu nie ma - piloty dzialaja i nieduze sa.
    > Ale na jakims lotnisku trzeba sprawe przemyslec ...

    To by miało nawet sens, transmisja down z lampki a up przez WiFi

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 14. Data: 2015-10-13 21:43:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:mvjeto$4mi$2@dont-email.me...

    > To by miało nawet sens, transmisja down z lampki a up przez WiFi

    Dla mnie nie miałoby to sensu... Gdzie miałbyś zalety
    porzucenia radia na rzecz optyki skoro wciąż radio
    musiałbyś zasilać i używać równolegle?
    Pomyśl o zużyciu baterii w smartfonie - ma teraz
    dwa transceivery do zasilania zamiast jednego.

  • 15. Data: 2015-10-14 00:28:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja tam uważam, że to jest książkowy przykład tego, że
    nie wszystko co można - warto zrobić.

    Poza jakimiś specjalistycznymi przypadkami - forsowanie tego wynalazku
    jest przysłowiowym przytykaniem gó..na do twarogu imo.

    Ale to nie pierwszy i nie ostatni taki przypadek.

  • 16. Data: 2015-10-16 17:23:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Oct 2015 17:38:24 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Z jaką prędkością mogą mrugać LEDy?

    Da się wyciągnąć pikusekundowe błyski, ale nie z LED. To daje jakieś
    1000 GHz. W teorii. W praktyce może być różnie, np. światło odbite,
    fosforescencja, kiepski detektor, zjawiska nieliniowe.