  • 1. Data: 2015-10-13 00:33:46
    Temat: Li-Fi zamiast Wi-Fi?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Z jaką prędkością mogą mrugać LEDy?
    Bo chcą takim mruganiem zastąpić transmisję danych wifi...
    Z tego co się orientuję izolacja optyczna na LEDach
    przy UARTach nie wyrabia się już przy 1 megu, więc
    jak oni sobie wyobrażają transmisję typu WiFi: 300Mbps?

  • 2. Data: 2015-10-13 00:38:24
    Temat: Re: Li-Fi zamiast Wi-Fi?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

[...]

    Zgubiłem linka:
    http://www.bbc.com/news/technology-34380428?ocid=soc
    ialflow_twitter

  • 3. Data: 2015-10-13 06:38:25
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > przy UARTach nie wyrabia się już przy 1 megu, więc
    > jak oni sobie wyobrażają transmisję typu WiFi: 300Mbps?

    Jak dobre i laserowe to baaaardzo szybko.
    Tylko zamiast punktowo trzeba zrobić kilka
    wiązek po powiedzmy 60 stopni i zamiast
    kilometrów wyjdą dziesiątki metrów zasięgu.
    https://www.cyberbajt.pl/raport/40/0/144/

    --
    P03

  • 4. Data: 2015-10-13 10:52:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >przy UARTach nie wyrabia się już przy 1 megu, więc
    >jak oni sobie wyobrażają transmisję typu WiFi: 300Mbps?

    Przy uartach moze i sie nie wyrabia, ale byl taki projekt Ronja, gdzie
    pracowaly na 10MHz i bez problemu robily.
    Transceivery do swiatlowodow na 100M i 1G bez problemu dostaniesz, ale
    czy to zwykly LED czy laser to juz nie wiem.
    Dalej np sa/byly liniowe tranceivery do sieci kablowej TV, z pasmem do
    1GHz.

    Gorna granica teraz to chyba teraz ze 100GHz siega, w laboratoriach
    na razie.

    Glowy nie dam, ale to juz chyba nie moduluje sie zasilaniem, tylko juz
    za laserem - komorka Kerra, Pocketa.

    J.

  • 5. Data: 2015-10-13 11:41:22
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    http://ronja.twibright.com/

    --
    P03

  • 6. Data: 2015-10-13 13:51:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P03" <p...@b...invalid.org> wrote in message

    > http://ronja.twibright.com/

    No fajnie, ale wciąż nie widzę zagrożenia ze strony 10Mbps dla 300Mbps wifi.

    Na wideo prezentują pomysł jak by był łatwy do zainstalowania
    w typowych "żarówkach" LED do oświetlania pomieszczeń,
    a nie cuda na laserach i soczewkowaniu - poza tym, to ma
    obsługiwać np. setki/tysiące osób na lotnisku czekających
    na samolot - jak oni chcą zorganizować część odbiorczą,
    która ma odczytać światło ze smartfona?? 1000 smartfonów?

  • 7. Data: 2015-10-13 14:29:07
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2015 um 00:33 schrieb Pszemol:
> [...]
    > przy UARTach nie wyrabia się już przy 1 megu, więc
    > jak oni sobie wyobrażają transmisję typu WiFi: 300Mbps?

    Man VCSEL.

    Bawiłem się czymś takim. Fmax miało 18GHz. Przy 500MHz chodziło bez
    problemu na normalnych ECLach. Robiliśmy próby transmisji 330MHz na
    odległość ok. 2m.
    Sprzęgi optyczne na >100MHz są już od dawna w sprzedaży.

    Waldek

  • 8. Data: 2015-10-13 15:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "P03" <p...@b...invalid.org> wrote in message

    >No fajnie, ale wciąż nie widzę zagrożenia ze strony 10Mbps dla
    >300Mbps wifi.

    Na razie to watpiles w 300k. A tu widzisz - 10M i to bardzo po
    amatorsku zrobione.

    >Na wideo prezentują pomysł jak by był łatwy do zainstalowania
    >w typowych "żarówkach" LED do oświetlania pomieszczeń,
    >a nie cuda na laserach i soczewkowaniu - poza tym, to ma

    Czyli chyba zasilaniem.

    >obsługiwać np. setki/tysiące osób na lotnisku czekających
    >na samolot - jak oni chcą zorganizować część odbiorczą,
    >która ma odczytać światło ze smartfona?? 1000 smartfonów?

    Normalnie. W miare gesto odbiorniki. Mozliwe, ze wolniejsze.
    Po radiu tez 1000 smartfonow nadaje, i wszystkie sie odbiera.

    J.

  • 9. Data: 2015-10-13 15:37:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Oct 2015 15:07:40 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Normalnie. W miare gesto odbiorniki. Mozliwe, ze wolniejsze.
    > Po radiu tez 1000 smartfonow nadaje, i wszystkie sie odbiera.

    Weź się zastanów czasami, jaka jest penetracja fali 2GHz a 500 THz?
    W Lifi chodziło raczej o nadajnik usera typu lampka na biurku a nie
    smartfon

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-10-13 15:37:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "P03" <p...@b...invalid.org> wrote in message

    > Na razie to watpiles w 300k. A tu widzisz - 10M i to bardzo po amatorsku
    > zrobione.

    Nie wczytywałem się w tą amatorskość jeszcze.

    > Czyli chyba zasilaniem.

    Ciekawe jaką modulację wybiorą...

    > Normalnie. W miare gesto odbiorniki. Mozliwe, ze wolniejsze.
    > Po radiu tez 1000 smartfonow nadaje, i wszystkie sie odbiera.

    Nie bardzo - wifi mają ograniczenia (DHCP przydziela adresy)
    na jednym paśmie też wiele urządzeń nie zmieścisz...
    Tylko że radio ma inne pasmo mając nośną 2.4GHz
    oraz nie wymaga aż takiej kierunkowości jak światło.