  • 21. Data: 2010-02-23 16:46:25
    Temat: Re: Lenovo - czy sie grzeja, czy sa glosne?
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Jacek pisze:
    > I co to da?
    > Ja szukam laptopa, ktory sie nie grzeje i jest cichy - jednoczesnie.
    > Jezeli cichemu, ale grzejacemu sie podkrece wentylator, to stanie sie
    > glosny.
    > Jezeli glosnemu, ale zimnemu obnize obroty, to stanie sie goracy.
    > I to ma byc rozwiazanie problemu?

    Niekoniecznie, mój T43p był fabrycznie dość głośny, bo starał się
    stale utrzymać temperaturę CPU poniżej 50 stopni. Metodą prób i błędów
    ustawiłem mu w tpfancontrol taką charakterystykę chłodzenia, że zaczyna
    kręcić wentylatorem dopiero po przekroczeniu 60 stopni, od razu wchodzi
    na 3 poziom obrotów i utrzymuje go do ochłodzenia procesora do 57 stopni
    (histereza). Dzięki temu przy normalnym korzystaniu z laptopa przez
    80% czasu mam wentylator wyłączony i unikam jego włączania i wyłączania
    co chwilę, co jest dość denerwujące. Dodatkowe 10 stopni ciepła na
    procesorze jest zupełnie nieodczuwalne na obudowie. Druga kwestia to
    zarządzanie częstotliwością CPU, przez większość czasu działa mi na 797
    MHz, bo się nudzi i na 2,13 GHz wskakuje tylko okazjonalnie. Dlatego
    napisałem, że jest to kwestia dobrania parametrów.

    T.

  • 22. Data: 2010-02-24 16:15:03
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zależy od konstrukcji, w niektórych modelach metalowe chassis jest
    wykorzystywane jako rodzaj radiatora i wtedy wentylator włacza się naprawdę
    rzadko i na krótko.
    Doadatkowo kwestia grafiki, grafika zintegrowana sporo zmniejsza oddawaną moc
    cieplną (porównanie jak 65 wat do 90 wat mocy zasilacza).
    Poza tym z praktyki naprawdę 'cuda' czynią małe podkładki pod nóżki.

    -----

  • 23. Data: 2010-03-04 19:58:51
    Temat: g550g nie grzeje niee chałasuje nadmierie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>