    From: "James" <n...@d...for.spam>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Klucz dynamometryczny Wawa
    Date: Fri, 27 Mar 2009 13:26:01 +0100

    "Leszek Karlik" wrote...
    > On Fri, 27 Mar 2009 10:48:20 +0100, de Fresz wrote:
    > [...]
    > Nieno, mniej więcej w środku skali powinien mieć akceptowalną dokładnośc.
    > :-)
    > [...] jak się ma taki 10-200 Nm to parę procent
    > błędu to nie jest dużo jak się dokręca 200 Nm, ale jak się dokręca coś z
    > 10 czy 20 Nm to już łatwo uszkodzić gwint czy śrubę.

    Tez niedawno zastanawialem sie jak rozwiazac problem takiego klucza.
    Ogladalem duzo tanich, srednich i drogich.
    Tanie zazwyczaj maja taka dokladnosc, ze stosowanie ich nie ma sensu.
    Dokladnosc jest podobna jak 'na czuja'.
    Srednie maja lepsza dokladnosc, ale zazwyczaj maly zakres. Trzeba wiec kupic
    dwa, trzy, zeby miec pokrycie calego zakresu potrzebnego do prac przy moto.
    Doszedlem wiec do wniosku, ze najlepszym wyjsciem jest jednak drogi klucz.
    Zakres 5-200, dokladnosc 1%. Koszt niestety duzy, bo prawie $300, ale klucz
    naprawde uniwersalny. Rzucilem sie i kupilem SnapOn. Klucz jest po prostu
    genialny! Naprawde polecam, choc cena niestety jest bolesna. Jest jednak
    tego wart.
    Uznalem, ze lepiej pozbierac kase i kupic cos dobrego, niz niepewna
    tanioche. Tanie rzeczy, wbrew pozorom, sa dla bogatych ludzi... to po prostu
    nie ma sensu... oczywiscie wedlug mnie.

    --
    pozdro
    James