-
1. Data: 2016-03-14 18:30:34
Temat: Leci olej
Od: twistedme <t...@o...pl>
Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i widzę:
http://pokazywarka.pl/oalxse/
przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
interesowałem :)
Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
no i jest sucho...
Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
-
2. Data: 2016-03-14 18:51:05
Temat: Re: Leci olej
Od: atm <...@v...pl>
>
> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
> gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
> wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
> no i jest sucho...
>
> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
Czy wtryski nie byly wykrecane przy okazji szukania problemow z DPF?
Moze cos nie tak z podkladkami/uszczelkami to tych poszukiwaniach....?
Sam pisales jak to wygladalo wiec nie zdziwilbym sie, zeby cos tutaj
zlozyli nie tak.
-
3. Data: 2016-03-14 19:05:08
Temat: Re: Leci olej
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-03-14 o 18:51, atm pisze:
>
>>
>> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
>> gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to
>> wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma,
>> no i jest sucho...
>>
>> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
>
> Czy wtryski nie byly wykrecane przy okazji szukania problemow z DPF?
> Moze cos nie tak z podkladkami/uszczelkami to tych poszukiwaniach....?
> Sam pisales jak to wygladalo wiec nie zdziwilbym sie, zeby cos tutaj
> zlozyli nie tak.
>
No było, było. Wymieniane były podkładki i końcówka jednego
wtryskiwacza, ale to jakoś latem zeszłego roku. A pierwsze plamki teraz
zauważyłem z miesiąc temu...
Niestety będę musiał podjechać, żeby to odkręcili, ale do moich
mechaników już lepiej jechać z gotową koncepcją i rozwiązaniem. Te
uszczelki to akurat groszowa sprawa, więc od tego zacznę, chociaż nie
daje mi spokoju, że to właśnie 3 na raz...
-
4. Data: 2016-03-14 20:06:01
Temat: Re: Leci olej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:56e6f537$0$22826$6...@n...neostrad
a.pl...
>http://pokazywarka.pl/oalxse/
>przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
>pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
>Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
>Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
>120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
>Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
>No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
simmeringi ?
One wygladaja tak
https://de.wikipedia.org/wiki/Wellendichtring
I sluza do uszczelnienia obrotowych walow.
A Tobie jak rozumiem nic sie tam nie obraca.
Albo przecieka doprowadzenie/odprowadzenie oleju, albo uszczelka
wtryskiwacza, albo w ogole jeszcze gdzie indziej - choc nie widac, aby
z gory splywalo.
J.
-
5. Data: 2016-03-14 20:13:29
Temat: Re: Leci olej
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-03-14 o 20:06, J.F. pisze:
> Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:56e6f537$0$22826$6...@n...neostrad
a.pl...
>> http://pokazywarka.pl/oalxse/
>> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
>> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
>> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
>> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
>> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
>> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
>> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
>
> simmeringi ?
> One wygladaja tak
> https://de.wikipedia.org/wiki/Wellendichtring
>
> I sluza do uszczelnienia obrotowych walow.
>
> A Tobie jak rozumiem nic sie tam nie obraca.
> Albo przecieka doprowadzenie/odprowadzenie oleju, albo uszczelka
> wtryskiwacza, albo w ogole jeszcze gdzie indziej - choc nie widac, aby z
> gory splywalo.
>
> J.
>
No tak to właśnie jakoś wyglądało, nie pamiętam już dokładnie, a nie
mogę teraz znaleźć tych uszczelniaczy/uszczelek/oringów czy jak to tam
się nazywa.
Tak mniej więcej:
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Uszczelniacz-oring-wt
ryskiwacza-2.0-DTI-2.2-DTI-821093-OPEL-GM/484
-
6. Data: 2016-03-14 22:15:00
Temat: Re: Leci olej
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
> Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
>
> Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
> widzę:
>
> http://pokazywarka.pl/oalxse/
>
> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
>
> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą 120-140km/h,
> przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
>
> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
>
> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
> wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
> dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
> interesowałem :)
>
> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w ogóle,
> gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden to wiadomo,
> ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie ma, no i jest
> sucho...
>
> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
7. Data: 2016-03-15 08:22:31
Temat: Re: Leci olej
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-03-14 o 22:15, yabba pisze:
> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
>> Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
>>
>> Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
>> widzę:
>>
>> http://pokazywarka.pl/oalxse/
>>
>> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
>> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
>> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
>>
>> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
>> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
>>
>> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
>>
>> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
>> wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
>> dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
>> interesowałem :)
>>
>> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w
>> ogóle, gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden
>> to wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie
>> ma, no i jest sucho...
>>
>> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
>
>
> Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.
>
Jest to jakiś trop.
Po usunięciu oleju z kanałów dolotowych i wymianie zaworu odmy (żadnych
zmian) postanowiłem założyć oil catch tank, problem zniknął i jak do tej
pory nic się nie działo. Nawet dużo tego oleju tam nie ma - kilka mm na
dnie.
Dzięki, przyjrzę się sprawie.
-
8. Data: 2016-03-15 11:01:18
Temat: Re: Leci olej
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:56e7b833$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-03-14 o 22:15, yabba pisze:
>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:56e6f537$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Dawno nie miałem problemów z Captivą ;)
>>>
>>> Zaczęło się od kilku kropek w garażu, odkręciłem plastikową osłonę i
>>> widzę:
>>>
>>> http://pokazywarka.pl/oalxse/
>>>
>>> przy 3 wtryskiwaczach. Wytarłem, żeby mieć pewność skąd to leci,
>>> pojechałem przetestować kilka km (120-130km/h, obroty do 4500) i nic.
>>> Jeździłem potem cały miesiąc po mieście i było sucho.
>>>
>>> Wróciłem właśnie z trasy, gdzie jechałem 2x 100km autostradą
>>> 120-140km/h, przy 3000-3500 obrotów i znowu dokładnie to samo.
>>>
>>> Czyli zaczyna lecieć przy dłuższej jeździe z dużą prędkością.
>>>
>>> No i pytanie co to może być? Tam są takie simmeringi, jeden miałem
>>> wymieniany, bo też leciało, ale nie pamiętam który to był i jak to
>>> dokładnie wyglądało, bo wtedy jeszcze się w ogóle takimi rzeczami nie
>>> interesowałem :)
>>>
>>> Czy Waszym zdaniem winne są właśnie te simmeringi? Nie pytałbym w
>>> ogóle, gdyby nie to, że sytuacja nagle tyczy 3 z 4... Jakby był jeden
>>> to wiadomo, ale taki zbieg okoliczności? Wyżej już nic w zasadzie nie
>>> ma, no i jest sucho...
>>>
>>> Jak zawsze z góry dzięki za zainteresowanie.
>>
>>
>> Zobacz czy nie masz zatkanej odmy.
>>
> Jest to jakiś trop.
>
> Po usunięciu oleju z kanałów dolotowych i wymianie zaworu odmy (żadnych
> zmian) postanowiłem założyć oil catch tank, problem zniknął i jak do tej
> pory nic się nie działo. Nawet dużo tego oleju tam nie ma - kilka mm na
> dnie.
>
> Dzięki, przyjrzę się sprawie.
Według mnie robi się za duże ciśnienie pod pokrywą zaworów i wypycha
drobinki oleju przez najsłabsze miejsca czyli uszczelnienia dookoła
wtrysków.
--
Pozdrawiam,
yabba