  • 11. Data: 2009-09-16 02:03:47
    Temat: Re: Layout na tabelach czy CSS?
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    ?

    > rozumie IE a ignorują inne browsery - to już walka z wiatrakami. Tabela to
    > pikuś przy takim rozwiązaniu. Chyba trzeba zaczekać na kolejne wersje IE
    > albo na śmierć tej przeglądarki. Do tego czasu prościej stosować tabele -
    > chyba to właściwy morał.

    do prezentacji?! Można kombinować z float:left; w kontenerze,
    użyć display:table, ewentualnie listy

    morał jest taki, że prościej jest nie stosować się do standardów,
    z podobnego założenia jak Ty wyszli programiści MS robiąc przeglądarkę

    --
    emila to on
    on to ja

  • 12. Data: 2009-09-16 18:56:13
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > do prezentacji?! Można kombinować z float:left; w kontenerze,

    Odpada. Nie da się w DIVach (bo je chyba masz na myśli) centrować w pionie
    zawartości. PeterMay podał ciekawe linki. Za pomocą 3 DIVów i cudacznych
    zapisów w CSS da się wymusić symulację komórki tabeli. Jednakże jeden <td>
    robi mniej krzywdy niż 3 <div>.

    > użyć display:table,

    Nie działa w IE więc też odpada.

    >ewentualnie listy

    Również problem z centrowaniem występuje.

    > morał jest taki, że prościej jest nie stosować się do standardów,
    > z podobnego założenia jak Ty wyszli programiści MS robiąc przeglądarkę

    Mocne słowa, więc czas na konkrety. Pokaż mi przykład kodu HTML/CSS
    popierającego Twoją tezę. Proponuję wykonanie na DIVach kopii tabelki jak
    niżej. Ilość kodu nie może być większa od przytaczanego.

    nr 1</td>
    innej<br>
    komórki</td>
    jedna komórka</td>

    Style do niej:
    td {
    background-color: #0C0;
    padding: 5px;
    height: 150px;
    width: 150px;
    text-align: center;
    vertical-align: middle;
    }

    Treść każdej z komórek ma zróżnicowaną ilość linii i wszystkie są centrowane
    w pionie i w poziomie.

  • 13. Data: 2009-09-16 19:00:48
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > td{
    > padding:0 0 1em 1em;
    > }

    Cellspacing to co inego niż cellpadding. Mi chodziło o to pierwsze. W
    powyższym przypadku tło jednej komórki przylega do tła sąsiedniej. Nie ma
    żadnych odstępów.

  • 14. Data: 2009-09-17 19:13:43
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    emila pisze:
    > morał jest taki, że prościej jest nie stosować się do standardów,
    > z podobnego założenia jak Ty wyszli programiści MS robiąc przeglądarkę

    MS nie stosuje się do standardów, MS tworzy własne :-)

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 15. Data: 2009-09-18 05:30:30
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    Marek pisze:
    > Mocne słowa, więc czas na konkrety. Pokaż mi przykład kodu HTML/CSS
    > popierającego Twoją tezę. Proponuję wykonanie na DIVach kopii tabelki jak
    > niżej. Ilość kodu nie może być większa od przytaczanego.

    jakie konkrety pokaz, co napisałem nieprawdziwego, kombinujesz jak
    koń pod górę, dali ci rozwiązanie - 3 divy i jest cudaczne, jest
    display:table; tego IE nie obsługuje. O co ci chodzi?

    O to żeby ktoś ci powiedział używanie td jest tutaj ok??

    jest taka strona quirksmode.org wejdz sobie sprawdz
    display:table co obsługuje, napisz jak trzeba strone,
    dla tych co nie obsługują negocjuj w nagłówkach agenta
    i puść w tych cudacznych divach albo w swoich tedekach

    Nie jestem chory żeby się tu pienić o tabelki zrobisz jak
    chcesz, ale nie próbuj nikomu wmawiać morałów, żeby siebie
    wytłumaczyć i tak cie nikt nie rozliczy...

    Może powtórzę swój:
    morał jest taki, że prościej jest nie stosować się do standardów,
    z podobnego założenia jak Ty wyszli programiści MS robiąc przeglądarkę

    zwróć na słowo *prościej*

    --
    emila to on
    on to ja

  • 16. Data: 2009-09-19 14:22:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > jakie konkrety pokaz, co napisałem nieprawdziwego, kombinujesz jak
    > koń pod górę, dali ci rozwiązanie - 3 divy i jest cudaczne, jest
    > display:table; tego IE nie obsługuje. O co ci chodzi?

    Nie kombinuje lecz upraszczam. IE7 nie obsługuje display:table. IE8 ponoć
    tak, lecz rzadko kto używa tej przegladarki. Tu chyba nie ma miejsca na
    polemikę. Po drugie stosowanie 3 DIVów ostylowanych karkołomnie w miejsce
    jednego TD daje więcej kodu więc jakość strony WWW ucierpi na tym -
    szczególnie w przypadku większych ilości tak wykonanych "komórek".

    > jest taka strona quirksmode.org wejdz sobie sprawdz
    > display:table co obsługuje, napisz jak trzeba strone,

    No i jest tam bardzo wyraźnie pokazane
    (http://quirksmode.org/css/display.html) , że IE7 nie obsługuje
    display:table.

    > dla tych co nie obsługują negocjuj w nagłówkach agenta
    > i puść w tych cudacznych divach albo w swoich tedekach

    Załóżmy, że przyjąłbym rozwiazanie polegające na tworzeniu innego HTMLa dla
    IE i innego dla pozostałych przeglądarek, mimo iż uważam to za chore
    podejście. Jaka jest korzyść z takiego dualnego podejścia poza wprowadzeniem
    w ekstazę purystów kodu HTML i to tylko tych, którzy nie korzystają z IE?
    Jeśli użycie tabel jest formą skażenia kodu HTML, to przecież dla IE sam
    proponujesz takie podejście więc kod nadal pozostanie skażonym.

    > Nie jestem chory żeby się tu pienić o tabelki zrobisz jak
    > chcesz, ale nie próbuj nikomu wmawiać morałów, żeby siebie
    > wytłumaczyć i tak cie nikt nie rozliczy...

    Chyba przesadzasz. Co znaczy "wmawiać komuś morał"? Słowo "morał" to jest
    "konkluzja". Jak można konkluzję komuś wmawiać? Każdy indywidualnie wysnuwa
    wnioski na podstawie własnych a nie cudzych przemyśleń przecież - ja nie mam
    środków technicznych czy jakichkolwiek innych ingerujących w sieć neuronową
    mózgów rozmówców. Tak więc Twój komentarz jest niestosowny. Lepiej skupmy
    się na merytoryce.

    > Może powtórzę swój:
    > morał jest taki, że prościej jest nie stosować się do standardów,
    > z podobnego założenia jak Ty wyszli programiści MS robiąc przeglądarkę

    Ok, to rozumiem. Czyli innymi słowy: lepiej nawalić kodu HTML niż nie
    trzymać się standardu w imię kompatybilności?