  • 1. Data: 2009-09-14 16:29:38
    Temat: Skalowanie obrazka porównując FF3.5.3/Opera 10.1750/IE8
    Od: "P.K.D" <g...@g...com>

    IE8 skaluje idealnie - żadnych poszarpań, opera dużo gorzej - ale nie
    jest źle, a na ff zeskalowany obrazek wygląda tragicznie :) Jest jakiś
    trick, żeby ff dobrze skalował? Wpisałem w css image-rendering:
    optimizeQuality; ale to nic nie zmieniło. Obrazek zawiera teksty z
    obramówką i na ff ta obramówka jest strasznie poszarpana. Jedynie na IE8
    obrazek wygląda tak jak w oryginale choć jest zmniejszony przez css:
    width: 50%;.

  • 2. Data: 2009-09-14 17:53:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 14 September 2009 18:29, P.K.D wrote:
    > jest źle, a na ff zeskalowany obrazek wygląda tragicznie :) Jest jakiś
    > trick, żeby ff dobrze skalował?

    Tak. Nie używać skalowania :)
    Obrazek przeskaluj w jakimkolwiek programie graficznym, i wstaw na stronę
    bez skalowania.
    ...albo używaj grafiki wektorowej (svg, flash...).

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-09-14 18:10:02
    Od: "P.K.D" <g...@g...com>

    W dniu 2009-09-14 19:53, Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > bez skalowania.
    > ...albo używaj grafiki wektorowej (svg, flash...).

    Nie no w tym przypadku się nie da, bo to jest taka plansza z nazwą
    firmy, telefonem i znaczkiem roboty drogowe (że w budowie) i ma być na
    środku i zajmować tyle samo w oknie przeglądarki w każdej rozdzielczości
    - no i tu trzeba użyć skalowania.

    A co do grafiki wektorowej to dla mnie nowość, sprawdzę, dzięki.

  • 4. Data: 2009-09-14 18:13:39
    Od: "P.K.D" <g...@g...com>

    W dniu 2009-09-14 20:10, P.K.D pisze:

> [...]
    > - no i tu trzeba użyć skalowania.
    >
    > A co do grafiki wektorowej to dla mnie nowość, sprawdzę, dzięki.

    O to mi chodzi: http://wookielight.pl/ , a może da się jakoś bez
    skalowania? Tak czy ta plansza niedługo zniknie, więc w sumie z czystej
    ciekawości pytam :)

  • 5. Data: 2009-09-14 18:23:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 14 September 2009 20:13, P.K.D wrote:
    > O to mi chodzi: http://wookielight.pl/ , a może da się jakoś bez
    > skalowania?

    Da się...
    Grafikę zrób wektorową. :)

    Jeśli wektorowa grafika odpada, to ewentualnie możesz kombinować inaczej:
    skrypt JS który sprawdza, jaka jest rozdzielczość ekranu użyszkodnika, i
    zależnie od rozdzielczości ładuje odpowiednio przeskalowany obrazek.

    Ostatecznie możesz spróbować zostawić tak jak jest, ale obrazek dać ze 4
    razy większy. Algorytmy skalowania zazwyczaj lepiej sobie radzą przy
    większych obrazkach... kosztem czasu ładowania obrazka w przeglądarce
    użytkownika.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 6. Data: 2009-09-14 18:29:37
    Od: "P.K.D" <g...@g...com>

    W dniu 2009-09-14 20:23, Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > razy większy. Algorytmy skalowania zazwyczaj lepiej sobie radzą przy
    > większych obrazkach... kosztem czasu ładowania obrazka w przeglądarce

    No dobra pokombinuję, dzięki za odpowiedź.

    pzdr