  • 1. Data: 2013-01-10 22:29:37
    Temat: Laptopy Samsung - opinie
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Rzogladam sie za laptopem 15" z procesorem i3 i Windowsem w cenie do
    2000. Z parametrow dosc ciekawie wygladaja laptopy Samsung.
    Najfajniejsze, ze maja matowe matryce co w tej kategorii cenowej u
    innych producentow niestety nie jest oczywiste. Ale jak sie sprawuja te
    laptopy? Jak jakosc wykonania i co mozna powiedziec o serwisie gdyby cos
    sie stalo? Czy moze ktos mial "nieprzyjemnosc" korzystania z serwisu
    Samsunga i np. Lenovo i moze je porownac?

    Modele ktore wybralem:
    http://allegro.pl/laptop-samsung-np310e5c-i3-2x2-4gh
    z-4gb-500gb-win8-i2918947322.htm
    To samo ale z wiekszym ramem:
    http://allegro.pl/samsung-np310e5c-i3-3110m-15-6-8gb
    -500gb-win8-i2912361158.html

    lub na troche starszej wersji i3 konkurencja z Lenovo:
    http://allegro.pl/mocarz-lenovo-b580-core-i3-8g-500g
    -gt610-hdmi-win7-i2923337374.html

    Co sadzicie o powyzszych laptopach? Albo moze poleceacie cos innego?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2013-01-11 01:30:32
    Temat: Re: Laptopy Samsung - opinie
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-10 22:29, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Rzogladam sie za laptopem 15" z procesorem i3 i Windowsem w cenie do
    > 2000. Z parametrow dosc ciekawie wygladaja laptopy Samsung.
    Da się używać, pod warunkiem, że używasz delikatnie, najlepiej
    stacjonarnie, nie zamykając ekranu i nie nosząc go zbyt często.

    W Samsungach (tanich-marketowo-promocyjnych, podobnie innych tanich
    laptopach) można złamać ekran lcd przez wyłącznie "złe zamknięcie"
    pokrywy - wystarczy złapać za róg i chcieć szybkim ruchem zamknąć -
    obudowa LCD jest na tyle plastikowo-delikatna, i wiotka, że opór
    stawiany przez zawiasy powoduje wygięcie ekranu po przekątnej, i
    złamanie LCD.

    Rozbieranie - mnóstwo zatrzasków, kilka śrubek, często wkrętów
    samo-gwintujących wprost w plastik (zamiast wkrętu-śrubki w metalową
    tulejke wtopioną w plastik), więc ewentualne rozbieranie to raz, dwa i
    koniec - bo zatrzaski połamane a gwinty luźne...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-01-11 10:38:49
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-01-11 01:30, BartekK pisze:
> [...]
    > tulejke wtopioną w plastik), więc ewentualne rozbieranie to raz, dwa i
    > koniec - bo zatrzaski połamane a gwinty luźne...

    Mam obecnie 3 produkt Samsunga. Wcześniejszy R522 używany intensywnie w
    pracy przez dwa lata bez problemu, od ponad roku brat go dalej katuje na
    uczelni i nic. Porysowana obudowa i nic więcej.
    Następnie przez rok męczyłem netbooka NC110 i nic poza rysami na
    obudowie matrycy się nie działo. Używany też do intensywnej pracy. Teraz
    używa go teściu.

    Od dobrego miesiąca używam Samsunga NP300E5C-U01PL...Złego zdania nie
    powiem o żadnym...

  • 4. Data: 2013-01-11 10:45:50
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    -gt610-hdmi-win7-i2923337374.html

    > Co sadzicie o powyzszych laptopach? Albo moze poleceacie cos innego?

    Mam NP300E5C-U01PL, dołożyłem 4GB RAM i wywaliłem Win8. Win7x64 pięknie
    śmiga. Matryca matowa, kolorki ładne, wydajność lapka OK, grafa nVidii
    śmiga bez problemów.
    To jest mój 3 produkt samsunga i żadnym wcześniejszym nie miałem
    problemów. A używane intensywnie. Ten nowy ma może ciut gorsze wykonanie
    od poprzednich...Co do wytrzymałości obudowy ciut za wcześnie na
    wypowiedzenie się...Ale od ponad miesiąca brak śladów zużycia...

  • 5. Data: 2013-01-11 12:55:37
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    [ciach]
    > laptopach) można złamać ekran lcd przez wyłącznie "złe zamknięcie"
    [ciach]
    > Rozbieranie - mnóstwo zatrzasków, kilka śrubek, często wkrętów
    > samo-gwintujących wprost w plastik

    Ze niby w HP, DELL i FS jest inaczej ? FS pekaja ekrany, HP peka wszystko co
    z plastyku (i czasem cos odpadnie), FS raz rozkrecisz i mogila. Nie bede
    sie wypowiadal na temat baterii w HPkach, bo nie chce bluzgac publicznie.
    I to wszstko w modelch klasy biznesowej a nie marketowych liniach :/

    ::f::

  • 6. Data: 2013-01-12 20:33:01
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 11.01.2013 o 12:55 ::-::dysmorfofob::-::
    <l...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > bluzgac publicznie.
    > I to wszstko w modelch klasy biznesowej a nie marketowych liniach :/

    Hmmm Rozebralem juz kilkanascie HP i o dziwo, konstrukcje w nich byly ok
    (nawet w najtanszych). HP glownie kojarzy mi sie z zimnymi lutami/ujowym
    chlodzeniem/scieraniem sie farby na obudowach, a to zupelnie inna inszosc.
    Acer kiedys robil badziewne plastykowe konstrukcje - nie wiem jak obecnie
    (podobno sie poprawili). O bateriach HP zlego slowa nie powiem
    (potwierdzaja to rowniez zaprzyjaznione sklepy), za to Toshiba, Acer, Dell
    szlag trafia dosyc szybko. Najgorzej pod tym wzgledem u Tosi... Dobre
    baterie pamietam jeszcze u Asusa, aczkolwiek dawno nie mialem zadnego na
    stanie.

    Mozliwe, ze tak Ty, jak i ja trafialismy na takie a nie inne wady, wiec
    oboje mozemy sie spierac, a i tak mozemy oboje miec racje.Wszystko tez
    zalezy od uzytkowania. Moze po prostu miales uwalona wtyczke, ktora
    powodowala notoryczne rozlaczanie/zwarcia na kablu, to wiesz, kazda
    bateria szybko wyzionie ducha ;)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 7. Data: 2013-01-13 01:02:58
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > używa go teściu.
    >
    > Od dobrego miesiąca używam Samsunga NP300E5C-U01PL...Złego zdania nie

    Widać za rzadko je rozbierasz :)

  • 8. Data: 2013-01-14 11:27:38
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-01-13 01:02, Padre pisze:

    > Widać za rzadko je rozbierasz :)
    A po co go rozbierać?? Do wymiany dysku czy ramu zdejmuje się jedną
    klapkę i gotowe.

  • 9. Data: 2013-01-14 13:28:46
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Moze po prostu miales uwalona wtyczke, ktora powodowala notoryczne
    > rozlaczanie/zwarcia na kablu, to wiesz, kazda bateria szybko wyzionie
    > ducha ;)

    Tak, to bylo to, ale w drugim HP (ProBook 42ilestam). I zabilo baterie w 2
    miesiace. Dodatkowe pietno dla HP za jakosc lutowania kabelkow w zasilaczach
    :D
    W pierwszym HP nx82ilestam poodpadaly nozki, wypadly plastykowe zaslepki
    przy diodach i zaczela pekac obudowa ekranu przy zawiasach (identycznie jak
    w Aristo bywalo). Baterie wymiana w kazdym HP praktycznie co rok (ok. 2
    cykle ladowania dziennie). Dla porownania DELL Latitude D8xx (chyba 810) w
    identycznych warunkach dawal rade ponad 3 lata. Z tym, ze z DELLowi odpadaly
    (nieodwracalnie) klawisze z klawiatury. Itd., itp. ....

    Generalnie roznice jakosciowe miedzy markami zaczynaja sie rozmywac. Kiedys
    Toshiba byla synonimem wyzszej jakosci laptopowej, a teraz to marketowka.

    ::f::

  • 10. Data: 2013-01-14 17:54:59
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonania i co mozna powiedziec o serwisie gdyby cos sie stalo? Czy moze
    > ktos mial "nieprzyjemnosc" korzystania z serwisu Samsunga i np. Lenovo i

    Samsunga miała osoba z rodziny, niezadowolona jego trwałością jest niestety.
    Po 2 latach to był wrak a nie laptop. Nie pamiętam modelu.
    Toshiba lepiej zniosła te same warunki. Teraz jest Dell, za krótko aby coś
    więcej powiedzieć.

    A co do serwisu Lenovo to poszukaj wątku na forum prawnym.

    --
    Irokez