  • 141. Data: 2018-11-04 16:09:31
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 04 lis 2018 w news:prmsu1$t2m$1$Adam@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Jesli bys chcial poleasingowy, to moge polecic chlopak˘w z
    > tanikomputer.eu - rzeczowo doradza. Troche od nich sprzetu biore i
    > raczej nie ma problemu.

    Jeśli byś mógł napisać:
    Jak podchodzą do kwestii ingerencji w sprzęt w przypadku gwaracncji? Czy
    plombują sprzęt?
    Myślę tu o samodzielnej wymianie pasty termo, dodaniu ramu, zmianie dysku
    itd.
    Bo pewnie jakbym ich zapytał, to wcisnęliby bajkę pt. "sprzęt jest przez
    nas dokładnie sprawdzany i przygotowywany, po konserwacji układu
    chłodzenia"
    A jeśli kupowałeś sprzęt to czy sprawdzałeś np. parametr "ilość pracy
    dysku" SMART Jestem ciekaw jakie przebiegi mają takie laptopy. O ile dysk
    jest oryginalny. Sam się spotkałem z bardzo dużymi - wyglądało tak jakby
    laptop był włączony non stop.

  • 142. Data: 2018-11-04 16:25:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Przemalował. Technicy często tak robią, żeby w terenie ktoś im nie zwinął
    > czerwonego kabelka.

    Próbujesz sobie żarty stroić, a tym czasem to poważna sprawa i
    powszechnie wiadomo, że kabelka i amelinium nie pomalujesz.
    Ci wszyscy technicy, to jedna banda, nie ważne czy z UPC, Vectry czy
    Orange, oni specjalnie przychodzą z białymi lub niebieskimi kabelkami,
    bo wiedzą, że przeciętny klient i tak nie rozpozna różnicy w technologii.
    Jak do mnie kiedyś przyszedł technik z Orange, to miał cały zestaw
    kabelków, od białych, przez niebieskie, zielone do czerwonych. Miał
    nawet jakiś żółty, ale nie chciał zdradzić do czego to.
    W każdym razie kazałem mu modem sprawdzać na wszystkich kolorach, a on
    się domyślił, że coś tam obeznany jestem w kolorach kabelków i się
    wygadał, że dają zawsze ludziom białe bo są najtańsze. Firma ma większy
    zysk i zarabia a ludzie się cieszą, że internet w ogóle działa.
    Powiedział, że nie może mi zostawić swojego czerwonego kabla, bo musi
    się z niego w firmie rozliczyć, tak samo jak z zamontowanego gniazdka.
    Ale dał mi namiar na sprawdzony sklep internetowy fajnymi czerwonymi
    kablami, kupiłem tam dwie sztuki. Tanio nie było, ale było warto,
    gigabit śmiga jak marzenie.
    Jak gdzieś znajdę linka do sklepu, to podam, a nuż się komuś przyda.

  • 143. Data: 2018-11-04 16:27:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 16:04:21 +0100, Adam wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    >
    > Czy system operacyjny też powinien to umożliwiać? Jeśli tak, to czy na
    > przykład musi być PRO, czy wystarczy Home?

    Systemowi operacyjnemu to wszystko jedno, on w ogóle nie wie o tym że
    dysk jest szyfrowany. Załatwia to BIOS podczas uruchomienia komputera -
    pyta użytkownika o hasło i przekazuje je dyskowi mówiąc "od teraz szyfruj/
    deszyfruj". Wszystkie kolejne operacje dyskowe są, z punktu widzenia
    systemu operacyjnego, całkiem zwyczajne.

    Jeśli chodzi o szyfrowanie dysków, to istnieją także metody na poziomie
    systemu operacyjnego, ale to całkiem inna para kaloszy i absolutnie tego
    nie polecam.

    Mateusz

  • 144. Data: 2018-11-04 16:29:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 16:17:44 +0200, Animka wrote:
    > Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory
    > żyłek w białym kablu.

    Skoro tak uważasz... W sumie tym lepiej.

    > Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do
    > dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

    Moją teczkę odzyskałem w 90 roku, więc nie ma opcji by była u ciebie.

    Mateusz

  • 145. Data: 2018-11-04 16:33:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-04 o 15:17, Animka pisze:

    > Przestańcie już się wygłupiać z tymi kablami. Pewnie chodzi o kolory
    > żyłek w białym kablu.

    Masz rację, on Cie podpuszcza. Nie wiem natomiast czy chodzi tylko o
    same kolory żyłek w kablu, bo jak widziałem, to tam różne kolory są,
    jakieś pomarańczowe i zielone. Aż tak głęboko w tym nie siedzę, ale
    wiem, że do gigabita to tylko czerwony kabel.

    > Wiem na 99%, że jesteś z UPC. Nie chce mi się teraz zaglądać do
    > dokumentów, które leżą gdzieś w teczce w szafce.

    Ja to od dawna podejrzewam, że ma on coś wspólnego UPC albo UPS. Ale
    niem mam jak tego sprawdzić, bo ja z Orange korzystam.

  • 146. Data: 2018-11-04 16:40:28
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    > pięknie to obsługuje, ale nigdzie o tym żadnej wzmianki nie znalazłem
    > kiedy kupowałem go 10 lat temu). Opcja może nazywać się HDD password, > ATA

    Zachęciła mnie Twoja wypowiedź i sprawdziłem w BIOSie na moim 10-latku.
    Okazało się, że jest, o czym nie miałem zielonego pojęcia.
    Hard Disk1 Password było ustawione na [Disabled].
    nacisnąłem na to i pokazało się:
    Setup Configuration oraz Select "User" only or "User + Master"
    Wybrałem [User] i wtedy polecił: Enter New Password.
    Dalej nie poszedłem, bo nie wiem co mój staruszek by z tym zrobił.
    Jestem szczęśliwy, że jeszcze chodzi i pozwala mi z Wami dyskutować. :-)

    Gdy go kupiłem był wyposażony w dysk HDD 160 GB. Jakiś czas temu
    wymieniłem dysk na 1 TB. Obejrzałem ten 160 GB, ale nie widzę
    na nalepce żadnej informacji, która mogłaby mieć związek z możliwością
    szyfrowania. Tego 1 TB nie będę teraz z niego wyciągał.
    Może to dotyczy tylko SSD?
    Co ewentualnie powinno być napisane na nalepce SDD, SDD M.2 lub
    SDD M.2 PCIe odnośnie wspierania szyfrowania?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 147. Data: 2018-11-04 16:40:32
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:33, nadir pisze:

> [...]
    > jakieś pomarańczowe i zielone. Aż tak głęboko w tym nie siedzę, ale
    > wiem, że do gigabita to tylko czerwony kabel.

    Możesz podać jakiegoś linka do tego czerwonego kabla? Zdjęcie powinno
    być w kolorze :-)

    Moglabym zadzwonić do fachowców od których miałam przedtem długo, długo
    internet, bo oni sami robią takie kable i ze 3 kable mam od nich
    (jeszcze od czasu kiedy nie było kart sieciowych 1 GB). Znajomy kupił
    sobie ten kabel do ethernetu gdzieś w sklepie i mu nie działał z tą
    siecią światłowodową. Poszłam z nim do tych znajomych i kupił u nich
    dobry kabel, który mu zadziałał. Widocznie ten co przedtem kupił był
    jakoś nie tak jak trzeba zrobiony, może wnętrzności kabla inne-chociaż
    wtyczka była taka sama.

    > Ja to od dawna podejrzewam, że ma on coś wspólnego UPC albo UPS. Ale
    > niem mam jak tego sprawdzić, bo ja z Orange korzystam.

    Ja mam umowę na papierku. Umowę do podpisania miał ze sobą monter.
    Bardzo mądry, inteligentny facet. Powpisywał mi nawet hasła (ich hasła)
    i wszystko ustawił.
    Jednak długo nie domyślałam się, że podłączył mi "do d*" kabel HDMI2.
    Myślałam, że naprawdę jestem przygłuchawa, bo głos był niewyraźny
    choćbym nie wiem jak to sobie ustawiła. Obraz w tv. był dobry.
    Przy okazji sprawdzenia szybkości połączenia internetowego inny monter
    podłączył mi kabel HDMI/DVI i wymienił pilota na nowego. Powiedział,
    żebym sobie zainstalowała nowe sterowniki do karty sieciowej (co i tak
    potem nic nie pomogło) Odbiór tv był kiepski, bo i kabel był kiepski.
    Przyjechał trzeci monter, bardzo cierpliwy i fajny chłopak. Wymienił mi
    kabel na HDMI2/DVI no i wreszcie zaczęlam dobrze słyszeć i obraz w
    telewizorze jest ok. Na dodatek w "Aplikacjach" pojawiło się parę innych
    jeszcze aplikacji (wejść) i nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Przy
    okazji rozmowy telefonicznej z infolinią poprosiłam, żeby podziękowano i
    pozdrowiono ode mnie tego pana.
    Trochę za dużo się rozpisałam. Jak zwykle.

    --
    animka

  • 148. Data: 2018-11-04 16:44:58
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 17:40, Adam pisze:
    > Co ewentualnie powinno być napisane na nalepce SDD, SDD M.2 lub
    > SDD M.2 PCIe odnośnie wspierania szyfrowania?

    Instrukcji obsługi przy zakupie nie dostałeś?

    --
    animka

  • 149. Data: 2018-11-04 16:50:54
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-04 o 18:01, Adam pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    solid-state-drives/

    > Wielkie dzięki. Spróbuję z tego skorzystać, jeżeli tylko podczas zakupu
    > będę mógł zajrzeć na stronę producenta SSD.

    Najpierw zajrzyj na stronę, a dopiero później idź do sklepu.

    --
    animka

  • 150. Data: 2018-11-04 16:57:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 16:40:28 +0100, Adam wrote:
    > Gdy go kupiłem był wyposażony w dysk HDD 160 GB. Jakiś czas temu
    > wymieniłem dysk na 1 TB. Obejrzałem ten 160 GB, ale nie widzę na nalepce
    > żadnej informacji, która mogłaby mieć związek z możliwością szyfrowania.

    Takiej informacji na nalepce nie znajdziesz.

    > Może to dotyczy tylko SSD?

    Sam mechanizm hasłowania dysku istnieje od bardzo dawna i jest częścią
    protokołu ATA. Natomiast realny sens zyskał dopiero przy SSD, bo przy
    zwykłych HDD to tylko hasło które odblokowuje dysk i łatwo je ominąć
    poprzez podmianę elektroniki. SSD natomiast korzystają z tego hasła by
    dodatkowo szyfrować dane (tzn. robią to te, które wspierają szyfrowanie).

    > Co ewentualnie powinno być napisane na nalepce SDD, SDD M.2 lub SDD M.2
    > PCIe odnośnie wspierania szyfrowania?

    Na nalepce niczego nie będzie w tym temacie. Informacji szukaj w opisie