  • 1. Data: 2011-04-09 00:13:25
    Temat: Laptop w okolicach 3 tysiecy
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Prosze o porade.
    Planuje zakup laptopa ktory zastąpi mi komputer stacjonarny.
    Powiedzmy że 90% będzie używany w domu , 10% poza.
    Chciałbym matryce przynajmniej 17" a mile widziana większa.
    Komputer głównie będzie użytkowany do netu, oglądania filmów ( czasem
    Full HD ) , obrabiania amatorskiego fotek z aparatu. W gry powiedzmy że
    gram raz na miesiąc by zobaczyć co nowego w tej branży ale nie jestem
    jakimś pasjonatem z braku czasu.
    Mile widziana matryce LED i w wersji błyszczącej.
    Procesor raczej z serii "i".
    Dysk twardy przynajmniej 640GB
    Pamięć RAM myślę że narazie wystarczy 4GB ale wolne gniazdo do rozbudowy.
    Grafika... w stacjonarce mam już leciwe 8800GT , pewnie są w laptopach
    szybsze.
    Koniecznie złącze HDMI bo będę podłączał kompa do TV.
    W miare dobry dźwięk.
    Mile widziany tuner TV DVB-T bo na wakacjach przydał by się wieczorami.
    Odtwarzacz BluRay wskazany.
    Co do czasu pracy na baterii...zdaje sobie sprawe , że przy większych
    matrycach się skraca.. ale chciałbym wybrać coś optymalnego by powiedzmy
    te 2-3 godziny przeglądania netu i pracy wytrzymał.
    Obowiązkowo wifi N.

    Co do stylistyki... raczej coś w miare trwałego i eleganckiego bo
    niektóre firmy niestety zauważam że miłują się w plasticzanych
    konstrukcjach które nie wyglądają ani solidnie ani elegancko.

    Proszę podrzućcie jakieś propozycje bo o ile w stacjonarkach nie mam
    problemu to w laptopach jestem daleko w tyle.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-04-09 03:35:23
    Temat: Re: Laptop w okolicach 3 tysiecy
    Od: Brodi <m...@i...pl>

    no nie moge się powstrzymać ...

    > Prosze o porade.
    zostaw pc , kup netbooka do używania netu w kiblu

    > Planuje zakup laptopa ktory zastąpi mi komputer stacjonarny.
    > Powiedzmy że 90% będzie używany w domu , 10% poza.
    nie wygodnie na krzesełko ? może lepiej kupić bezprzewodową mysz i
    klawiaturkę ? będzie więcej swobody.

    > Chciałbym matryce przynajmniej 17" a mile widziana większa.
    to się jakoś gryzie z tym budzetem 3 kafle to mało na 18 cali

    > Komputer głównie będzie użytkowany do netu, oglądania filmów ( czasem
    > Full HD ) , obrabiania amatorskiego fotek z aparatu.
    stary komp już nie podoła ?

    > W gry powiedzmy że gram raz na miesiąc by zobaczyć co nowego w tej
    > branży ale nie jestem jakimś pasjonatem z braku czasu.
    to sobie pooglądaj recki w fullhd na youtube, wtedy nawet crysis 5 ci
    "ruszy"

    > Mile widziana matryce LED i w wersji błyszczącej.
    > Procesor raczej z serii "i".
    > Dysk twardy przynajmniej 640GB
    > Pamięć RAM myślę że narazie wystarczy 4GB ale wolne gniazdo do rozbudowy.
    obróbka fotek w photoshopie pewnie zje te 4 GB , racja :/

    > Grafika... w stacjonarce mam już leciwe 8800GT , pewnie są w laptopach
    > szybsze.
    tak są , w lapkach alienware za 3000 ale DOLARÓW

    > Koniecznie złącze HDMI bo będę podłączał kompa do TV.
    to standard w większości

    > W miare dobry dźwięk.
    sb x-fi 180zł na usb

    > Mile widziany tuner TV DVB-T bo na wakacjach przydał by się wieczorami.
    tu też usb

    a jak naprawde chcesz laptopa to z takim budzetem starczy tylko na acera

  • 3. Data: 2011-04-09 09:56:28
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    > zostaw pc , kup netbooka do używania netu w kiblu

    I po co sie wysilasz? Pewnie czytal, ze laptopy sie psuja, grzeja, nie
    rozbudowuja, ciezko naprawiaja, etc. Gosc napisal wyraznie, ze chce LAPTOPA,
    bedzie go nosil po domu, nie moglby tego robic z blaszakiem.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2011-04-10 14:50:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.04.2011 11:56, G Nowak pisze:
> [...]
    ciezko naprawiaja, etc. Gosc napisal wyraznie, ze chce LAPTOPA, bedzie go nosil po

    Ludzie się mylą. Nie zawsze trzeba zwracać uwagę na to,
    czego *chcą*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-04-10 16:15:39
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Grafika... w stacjonarce mam już leciwe 8800GT , pewnie są w laptopach
    > szybsze.

    a ile dales za te swoje "leciwe 8800GT"? :)
    1000zl? 800zl? - "na oko" tyle stala w latach 2007/2008;

    ciezko bedzie dostac w dzisiejszych czasach jej odpowiednik
    w laptopach a jak juz dostaniesz, to raczej nie w tym przedziale cenowym;

    wszedzie jest polityka go green, co w tlumaczeniu znaczy "plac tyle samo,
    ale za mniej wydajny sprzet" ;)

  • 6. Data: 2011-04-10 22:46:38
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Ludzie chca byc trendy, czy jak to sie teraz zowie. Super szal-pal laptop ze
    swiecacym logo Acera to jest "to". Feasibility nie jest wazne.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2011-04-11 01:07:09
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Rozumie , że nikt mi nie doradzi co najmocniejszego moge kupić w moim
    przedziale cenowym i choć zbliżonych wymaganiach?

  • 8. Data: 2011-04-11 08:36:36
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Rozumie , że nikt mi nie doradzi co najmocniejszego moge kupić w moim
    > przedziale cenowym i choć zbliżonych wymaganiach?

    Samo zdanie
    procesor "i"
    nieplastikowy
    więcej niż 17"
    czas pracy 3 godziny
    to 3 000 zł raczej mrzonka (fakt, że nie sprawdzałem. Tak na wyczuja)
    Dlaczego nie poszukasz sam w Proline, Komputroniku,... w innych sklepach
    czy w ogóle w sieci???
    To raczej proste, nawet dla posiadaczy "blaszaków".

    Artur(m)

  • 9. Data: 2011-04-11 18:55:08
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Artur(m) napisał(a):
> [...]
    > czy w ogóle w sieci???
    > To raczej proste, nawet dla posiadaczy "blaszaków".

    Poniewaz chodzi mi tez o opinie na jakich producentow warto zwrocic
    uwage, ostatni raz laptopa kupowalem 3 lata temu i zwyklego biurowego a
    od tego czasu sporo sie zmienilo.

  • 10. Data: 2011-04-11 19:21:29
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-04-2011 o 20:55 Norbert napisał na pl.comp.pecet:

    > Poniewaz chodzi mi tez o opinie na jakich producentow warto zwrocic
    > uwage, ostatni raz laptopa kupowalem 3 lata temu i zwyklego biurowego a
    > od tego czasu sporo sie zmienilo.

    Zdaje się, że masz zbyt duże wymagania w stosunku do wyznaczonej kwoty.
    8800GT to bardzo dobra karta. Mam wątpliwości, czy w tej cenie
    "laptopowe" karty są lepsze. Matryca 17 cali to ani energooszczędna,
    ani dobrze widać. Nie dorówna stacjonarnemu monitorowi.
    Ewidentnie potrzebujesz blaszaka :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail