  • 11. Data: 2010-03-23 21:32:15
    Temat: Re: Laptop w Intelu czy AMD
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 15:49:07 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić w jakim celu miałoby się robić ten reballing?

    Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-03-23 21:45:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Ja mam dell studio 1555 na intelu T4200 i jest chlodny i cichy, a kumpel
    kupil nowszy model 1558 na intelu i3 (reszta to samo) i mu sie laptop
    strasznie grzeje i wiatrak halasuje. A nowszy procesor mial byc lepszy...

  • 13. Data: 2010-03-23 22:35:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message

    > Pewnie w celu zamontowania nowego chipsetu.

    No właśnie nie...

    Re-balling to procedura używana przy lutowaniu scalaków BGA
    które pochodzą z wylutu. Jesli servisant podejrzewa że kostka
    w laptopie odlutowała się (np pod wpływem wstrząsu/upadku)
    to wtedy bez kupowania nowego scalaka zdejmuje się starego,
    nakłada nowe kulki lutownicze i przylutowuje do płytki...

    W laptopie który nigdy nie upadł, który działa a tylko się grzeje
    sprawdziłbym tylko czy wiatraki pracują, czy otwory wentylacyjne
    nie są zapchane kurzem (czasem wystarczy parę miesięcy aby je
    zapchać w sposób bardzo skuteczny) i po wyczyszczeniu system
    powinien pracować bez gotowania kolan właścicielowi...

    Re-balling w takim kontekście brzmi dla mnie jak naciąganie
    klienta. A już kasowanie kasy i zastrzeganie sobie "wiesz, laptop
    może po naprawie dokonanej przeze mnie w ogóle nie działać"
    to już skandal... To tak jakbyś przyszedł do mechanika z autem
    do naprawy hamulców i ten Ci powiedział że po naprawie auto
    może w ogóle nie hamować... no jaja sobie ktoś robi czy co?
    Uciekałbym od takiego serwisu aż by się za mną kurzyło... :-)

  • 14. Data: 2010-03-24 04:42:42
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 23 marzec (wtorek) gdy o godz. 22:45 *nom* napisał(a):

    > A nowszy procesor mial byc lepszy...

    Jest lepszy, ale nie chłodniejszy...

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 15. Data: 2010-03-24 04:43:13
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 23 marzec (wtorek) gdy o godz. 13:54 *KK* napisał(a):

    > Prosiłbym o wasze opinie.

    Dla Twoich potrzeb zdecydowanie Intel.

  • 16. Data: 2010-03-24 06:38:06
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 03/23/10 23:35, Pszemol wrote:

    > No właśnie nie...

    "bumpgate":

    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1004378/why
    -nvidia-chips-defective

    pozdrowienia,
    shadow

  • 17. Data: 2010-03-24 13:48:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Potega" <s...@m...univ.gda.pl> wrote in message

    > "bumpgate":
    >
    > http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1004378/why
    -nvidia-chips-defective

    No super, ale po pierwsze dlaczego zakładasz że miał akurat chipset NVIDII?

    Po drugie - oderwanie się kulki scalaka od płytki przeważnie kończy się
    na braku działania kostki a nie na nadmiernym grzaniu się laptopa...
    I to piszą w artykule:
    "The end result of the failures is that bumps crack between the bump
    and the substrate on a chip, not on the bump to die side. When this
    happens to a signal bump, game over for the GPU or MCP."

    Podtrzymuję swoją opinię że serwis prawdopodobnie nadmuchał rachunek
    niepotrzebną usługą aby mu się opłacała robota z rozkręcaniem obudowy
    laptopa, co nie jest ani miłe ani wygodne. Gdyby na rachunku było tylko
    przedmuchanie sprężonym powietrzem i przetarcie żeberek radiatorów
    na cpu i chipsecie to klient nie zapłaciłby za to paru stów... butowałby
    się.

    A że ma na rachunku jakąś profesjonalnie brzmiącą usługę, nieważne co
    to znaczy i czemu nie ma sensu akurat w przypadku laptopa który pracuje
    tylko się grzeje, to już łatwiej mu wyłożyć parę stów z portfela :-(

  • 18. Data: 2010-03-24 14:21:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message
    > Dodam jeszcze diagnoze z serwisu HP. Cytuje:
    >
    > "Wstępna diagnoza: Reballing chipsetu 330zł netto. Czyszczenie i
    > konserwacja gratis. _Proszę_nie_używać_notebooka_do_gier_i_programów_w_
    > znacznym_stopniu_obciążających_chipsety_notebooka_. Jeden miesiąc
    > gwarancji
    > (wada fabryczna)."
    >
    > Co Wy na to?

    Brat niedawno oddal z reklamacja markowe buty sportowe (rozlazlily sie po
    prostu). Mialy kilka tygodni, wrocily z adnotacja "uzywane niezgodnie z
    przeznaczeniem". Widac tak, jak sportowe buty nie powinny byc uzywane do gry
    w kosza na hali, tak laptop powinien stac na biurku pokazujac wygaszacz
    ekranu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-03-24 17:36:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > zapchać w sposób bardzo skuteczny) i po wyczyszczeniu system
    > powinien pracować bez gotowania kolan właścicielowi...

    Chyba że nie upadł a podczas nagrzewania coś nie kontakci i takie dziwne
    objawy.
    Mam Della C640 który nie upadł a musiałem przelutować gniazda pamięci po bo
    nagrzaniu robił reset i gubił DIMM'a albo walił błedy od niej.
    Miałem wcześniej C640 który po nagrzaniu całkiem umierał i w nim do
    przelutowania był chipset. Było jeszcze pare takich C640 (wcale nie
    wyczynowe jakieś te laptopy).

    Irokez

  • 20. Data: 2010-03-24 18:03:44
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.23 16:17, Jacek pisze:
    > Moj Pavilion DV5-1100 przy ustawieniu 'oszczedzanie energii' w stanie
    > spoczynku ma 80st. C. Gdy zaczne gadac na Skajpie, to wzrasta do 90-93.
    > Jezeli ustawie 'maksymalna wydajnosc' i gadam na skajpie, to sie wylacza...
    > Co do wentylatora, to dzila non-stop, dokladnie tak, jak farelka - gorocy
    > podmuch, na zime, jak znalazl.:)

    Być może trzeba poprawić chłodzenie.

    > Smieje sie, ale jest to przykre, ze taka firma, jak HP wypuszcza na rynek
    > takie cos...

    To wiadomo od paru lat, odkąd w DV6 odlutowywały się chipsety a HP robił
    trudności z naprawami.

    > Dla przykladu dziadkowie kupili wnuczce, a mojej corce3 na przyjecie
    > Samsunga r580.

    Porównujesz procesor 65nm do 32nm ?

    --
    Mar