  • 1. Data: 2013-05-23 22:32:45
    Temat: Laptop - Acer czy Asus?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Wlasnie, w tanich tanich laptopach to lepiej brac Asus czy Acer?

    Pod uwage brane:

    Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-

    ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

    A moze cos innego w tym zakresie ok. 1500+/-

    Zeby mial 4GB ram i 64 bitowy system, 15 cali, hd ready, DVD

    i wlasciwie tyle. ;)

  • 2. Data: 2013-05-23 22:52:04
    Temat: Re: Laptop - Acer czy Asus?
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-23 22:32, Mr. Misio pisze:
    > Wlasnie, w tanich tanich laptopach to lepiej brac Asus czy Acer?
    >
    > Pod uwage brane:
    >
    > Acer TravelMate 5744-384G50 - ok. 1650+/-
    >
    > ASUS X501A-XX242H - ok. < 1500

    Na ASUSA masz chyba 2 lata gwarancji, a na Acera 1 rok.
    Ja bym wziął ASUSA. Zwłaszcza, że tańszy.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-05-24 09:08:20
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    $heikh el $hah nabazgrał(a):

    > Na ASUSA masz chyba 2 lata gwarancji, a na Acera 1 rok.

    Jak nie bierze na firmę to na oba ma 2 lata odpowiedzilności sprzedawcy ...

    > Ja bym wziął ASUSA. Zwłaszcza, że tańszy.

    Ja żadnego z obu :) ale jak mus to ASUSA.

  • 4. Data: 2013-05-24 09:43:20
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-24 09:08, Chris pisze:
    > Jak nie bierze na firmę to na oba ma 2 lata odpowiedzilności sprzedawcy ...

    Co przez to rozumiesz? Rękojmia za wady fizyczne to właśnie rok. A ja
    patrzyłem na gwarancję sprzedawcy. Nawet Toshiba na start daje rok i
    dopiero trzeba ją sobie przedłużyć o kolejny, rejestrując produkt
    (oczywiście bezpłatnie).

    > Ja żadnego z obu :) ale jak mus to ASUSA.

    No, wiadomo, że 300 zł i można mieć coś pewniejszego. Ja jestem wierny
    Toshibie ze względu na ich serwis. Poza tym miałem netbooka HP, ale się
    utopił. :)

    Jednak generalnie słyszy się i czyta, że ASUS jest dobry, a Acer to
    łamliwy szajs. Ale wiadomo, że np. topowy Acer będzie lepszy od
    budżetowego DELL-a.

    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-05-24 09:50:30
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    $heikh el $hah pisze:

> [...]
    > patrzyłem na gwarancję sprzedawcy. Nawet Toshiba na start daje rok i
    > dopiero trzeba ją sobie przedłużyć o kolejny, rejestrując produkt

    Jeśli kupujesz nie na firmę, to 2 lata. Szczegóły tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-dlugo-trwa-odpow
    iedzialnosc-za-wady-fizyczne-sprzedanej-rzeczy-16906
    87.html

    A gwarancja to umowa dodatkowa, w żaden sposób nie powiązana z rękojmią.
    Może być ważna nawet 100 lat jeśli gwarant taką zadeklaruje.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2013-05-24 09:58:09
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-05-24 09:50, Piotr Rezmer pisze:
    > Jeśli kupujesz nie na firmę, to 2 lata.

    Tak, ale tam jest mowa o wadach fizycznych (nie zepsuciu się), czyli jak
    rozumiem - wadach ukrytych, fabrycznych i występujących już w chwili zakupu.
    A gwarancja producenta, to chyba jednak coś innego, bo dysk w chwili
    zakupu może być całkowicie sprawny, ale jak padnie w czasie gwarancji,
    to powinni wymienić.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-05-24 10:08:46
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

> [...]
    > A gwarancja to umowa dodatkowa, w żaden sposób nie powiązana z rękojmią.
    > Może być ważna nawet 100 lat jeśli gwarant taką zadeklaruje.

    Dokładnie ale jak widać nie każdy to rozumie :)

    Dodam że dystrybutorzy są w chyba 100% wyłączeni z rękojmi art.558 §1 KC

  • 8. Data: 2013-05-24 10:10:20
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    $heikh el $hah nabazgrał(a):

> [...]
    > zakupu. A gwarancja producenta, to chyba jednak coś innego, bo dysk w
    > chwili zakupu może być całkowicie sprawny, ale jak padnie w czasie

    Wada = zepsucie, jedyny warunek to taki że w momencie wykrycia wady/usterki
    musisz to zgłsić w ciągu pół roku.

  • 9. Data: 2013-05-24 11:16:36
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-23, o godz. 22:52:04
    "$heikh el $hah" <x...@x...xx> napisał(a):

    > Na ASUSA masz chyba 2 lata gwarancji, a na Acera 1 rok.
    > Ja bym wziął ASUSA. Zwłaszcza, że tańszy.

    Po czym przy awarii i potrzebie naprawy gwarancyjnej serwis w
    Koszalinie stwierdzi zalanie wodą i odmówi naprawy gwarancyjnej. W
    optymistycznej wersji przy awarii ekranu sformatuje twardy dysk i
    porysuje obudowę. Oba przypadki sam przeszedłem. Od tego czasu unikam
    Asusa.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2013-05-24 11:27:35
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

> [...]
    > optymistycznej wersji przy awarii ekranu sformatuje twardy dysk i
    > porysuje obudowę. Oba przypadki sam przeszedłem. Od tego czasu unikam

    Acera reklamowałem 3 razy aż wymienili całą płytę :) za drugim razem wrócił
    z Test OK choć był totalnie martwy ... :)

    Ale jak pisałem wczesniej żadnej w/w fimry bym nie brał ... ale mniejsze
    zło to chyba jednak Asus