  • 11. Data: 2021-08-02 16:07:12
    Temat: Re: Lampki choinkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 15:23:20 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Stosunek oporności dynamicznej do napięcia świecenia pojedynczej diody
    > jest taki sam również dla wielu diod połączonych szeregowo. Więc zestaw
    > szeregowy wymaga analogicznego ogranicznika prądu.

    Owszem, ale mowie tu o tym, ze jak napiecie ograniczymy, to do
    wytracenia bedzie nieduza moc.

    A w dodatku kosc moze kontrolowac prad i dobierac to napiecie/faze w
    ramach potrzeb.

    J.

  • 12. Data: 2021-08-02 16:27:36
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    [...]
    > Oporniki to 2M i 150k, elektrolit 10mi/35V, jest tam mostek
    > prostowniczy, przycisk zmiany cyklu, dwa tranzystory

    Jesteś pewien? W moim były tyrystory.

    P.P.

  • 13. Data: 2021-08-02 16:39:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 16:07:12 +0200, J.F napisał(a):

    > A w dodatku kosc moze kontrolowac prad i dobierac to napiecie/faze w
    > ramach potrzeb.

    Chyba nie wiesz co mówisz. Nie może. A jesli wg. ciebie może, to
    wyjaśnij jak.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-08-02 16:39:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 16:27:36 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > [...]
    >
    > Jesteś pewien? W moim były tyrystory.

    Nie jestem. Mogą być i tyrystory.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 15. Data: 2021-08-02 17:43:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Aug 2021 16:39:01 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Chyba nie wiesz co mówisz. Nie może. A jesli wg. ciebie może, to
    > wyjaśnij jak.

    Normalnie - opornikiem pomiarowym.

    Sa jeszcze inne metody, ale opornik chyba najprostszy.

    J.

  • 16. Data: 2021-08-02 18:04:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 17:43:55 +0200, J.F napisał(a):

    > Normalnie - opornikiem pomiarowym.

    Po pierwsze, go nie ma. Po drugie, jaki prąd ma być załączony nawet
    gdyby jakiś opornik był? Przecież brakuje uśrednienia. Prąd jest zero
    albo max (czyli Uz/Rd)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 17. Data: 2021-08-02 18:05:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Po pierwsze, go nie ma. Po drugie, jaki prąd ma być załączony nawet
    gdyby jakiś opornik był? Przecież brakuje uśrednienia. Prąd jest zero
    I ja nie pytam z czego pomocą tylko pytam o opis zjawiska.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 18. Data: 2021-08-02 18:11:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A może wystarczy oporność przewodu z chińskiej "miedzi"?

    -----

  • 19. Data: 2021-08-02 19:04:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Na pewno nie PWM, musieliby prąd uśredniać a nie ma indukcyjności do
    > tego.

    Nie trzeba, prąd ograniczają kable i diody, a przecież pisałem że
    wystarczy szczyt ominąć, wtedy nie trzeba magazynować energii i prąd
    jest w normie.. Widziałem też z malutkimi triakami i te chodziły fazowo.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2021-08-02 19:11:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2021 19:04:02 +0200, Janusz napisał(a):

    > prąd ograniczają kable i diody

    Oporność dynamiczna diody to powiedzmy 5 om. 40 szt x 5om to 200 om.
    oporność 10 m przewodu "chińskiego" to 14 om. Razem to powiedzmy 220 om.
    Prąd max. diod to 220x1,4/220=1,4 A. Sądzisz że chińska diodka to
    wytrzyma? Nawet przez milisekundę?
    --
    Jacek
    -I hate haters-