  • 51. Data: 2010-05-22 07:08:20
    Temat: Re: Lampa blyskowa - ma tyrystor czy komputer?:)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2010 11:53:06 +0200, Michal Jankowski wrote:

    >W jakich tam ulamkach? Telewizor cyfrowy wywietla program telewizyjny
    >o 1-2 sekundy spozniony w stosunku do telewizora 'tradycyjnego'
    >podlaczonego do tej samej anteny 8-).

    Inni twierdza ze nawet 4, jeszcze inni - ze przeciez w zadne konsolowe
    gry by sie grac nie dalo :-)

    Ale ja i tak o fragmencie w srodku - sygnal sie zmienia pare do
    parudziesieciu razy w ciagu mikrosekundy, jakos nie chce mi sie
    wierzyc zeby przetwarzanie pierwszej detekcji zajmowalo ponad sekunde
    :-)

    J.

  • 52. Data: 2010-05-24 08:37:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2010, l...@l...localdomain wrote:

    > Argument niegłupi, ale zamyka dyskusję na ,,nie mamy jak sprawdzić''?

    No niestety tak.
    Nie znam przypadku zastosowań powszechnych, do których byłyby potrzebne
    czasy odpowiedzi wymagające "analogowej" reakcji, i to prawda oraz druga
    strona medalu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2010-05-27 07:49:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - w (być może seryjnych, nisko- lub średnio-seryjnych) zastosowaniach
    > wojskowych i podobnych, pod ścisłą kuratelą "służb".
    > Nie, nie mam wglądu w awionikę F-16 :D, ale wcale bym się nie
    > dziwił jakby parę rzeczy tam właśnie analog liczył. Sterowany
    > (programowany) cyfrowo oczywiście.

    > Nie.
    > Jakby kazali mi szukać, to zacząłbym od pocisków
    > samonaprowadzających, tam są potrzebne czasy znacznie krótsze niż
    > przy samolocie (w samolocie zbytnie przeciążenie zabije pilota, więc
    > jakieś 30g jest i tak limitem wszystkich reakcji, a to chyba "cyfry"

    Myślę, że nie masz racji... :)

  • 54. Data: 2010-05-28 22:11:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >
    > Wcale nie tak latwo bylo zrobic lampe wylaczalna za pomoca
    > tranzystora.
    > Znacznie latwiej pali sie [niszczy] tranzystor za pomoca lampy :-)
    >
    > Chodza sluchy ze obecnie "tranzystory IGBT" daja rade w lampach,
    > ale nie rozbieralem wiec nie wiem.
    > A tak od technicznej strony to w sumie element bliski tyrystorowi
    > :-)

    większość lamp ma takie tranzystory, bo pozwalają one na robienie
    przebłysków, kodowanie błysku informacjami dla innych lamp systemowych,
    robienie długiego błysku przez sterowanie impulsowe itp...

    W dużych lampach studyjnych tranzystory pozwalają na stabilizację
    temperatury barwowej, i płynną łatwą regulację mocy a czasem i czasu błysku.

  • 55. Data: 2010-05-29 16:14:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2010, J.F. wrote:

    > Wiesz, dawniej w telewizorze byla posrednia ~40MHz, potem dwa detektor
    > wydzielajacy sygnal o pasmie ~7MHz i to wszystko analogowo.

    Porównujesz przetwarzanie sygnału analogowego, wiodącego całą informację
    o amplitudzie, z próbkami które są "daleko od wejścja" pokodowane do
    wartości zerojedynkowych?

    > A teraz to wszystko cyfrowo. Jakos sobie radza w ulamkach mikrosekundy.

    Piszesz o przypadku, kiedy sygnał *już jest* cyfrowy z tymi skromnymi
    2 Mpróbek/s, czy o przetwarzaniu *analogowego* sygnału pośredniej
    częstotliwości z którego dopiero trzeba by te próbki wydłubać w sposób
    cyfrowy, czyli spróbkowanie p.cz. i cyfrowe wydłubanie z tego potrzebnych
    składowych (niekoniecznie "HD")?
    Jak to pierwsze, to porównujesz nieprzystające do siebie przypadki.
    Jak sugerujesz to drugie, to też bym (dla odmiany z tej strony)
    poprosił o źródła. Analogowa konwersja pasma i demodulacja jest w miarę
    łatwa, prosta i przyjemna, cyfrowo to mi tak dobrze nie wygląda :)
    Po "sprowadzeniu do parteru" i demodulacji oczywiscie można by próbkować.
    Ale właśnie tu leży różnica miedzy tym co "może" cyfra i analog:
    zrobienie tego *przed* przetworzeniem analogowym cyfrowo, to inna
    skala problemu.

    pzdr, Gotfryd