  • 11. Data: 2009-06-01 09:13:31
    Temat: Re: Lakier, ale z chropowata powierzchnia
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Tornad wrote:
    > Dobrze Ci Konrad sugeruje, szablon. Jest taka stara metoda -
    > sitodruku. Nylonowa siatka o bardzo malych oczkach pokrywa sie
    > emulsja swiatloczula, ktora naswietla sie kontrastowym obrazem tych
    > grudek i potem wywoluje. Uzyskujesz matryce otworkow w siatce, przez
    > ktore potem rakla przeciskasz farbe o dosc gestej konsystencji. Jest
    > to metoda dosc upierdliwa i nie wiem czy dla naprawy jednego aparatu
    > sie oplaci.

    Ok, dosc ciekawe.
    Ale niestety nie mam zamiaru pokryc detalu na aparacie ale ok 2m2 aluminium
    o zmiennym ksztalcie.
    Foty aparatow byly przykladowe.

    Tu w Hameryce widuje sie wizytowki pokryte lakierem o jednorodnej
    > fakturze takiej perelkowej, normalnie pod palcem czuje sie
    > chropowatosc jak by powierzchnia byla pokryta drobnym maczkiem.
    > Pytalem madrych ludzi jak to sie robi i uzyskalem tylko informacje,
    > ze jest specjalna farba, lakier, ktory w czasie wysychnia czy zanim
    > wyschnie, pecznieje, dajac efekt wypuklych liter.

    Podobnie opisywana jest farba do plastiku ktora przytaczalem wczesniej.
    http://www.almacolor.pl/index.php?page=5&id=287
    Z tego co na forach znalazlem ludzie opisuja ja jako peczniejaca dzieki
    czemu przyjmuje swoj wyglad.

    Niewiadoma jest tylko czy przyjmie sie to na metal, ale mam zamiar to
    jeszcze dzis sparwdzic jak taka farbe znajde.

    Moze napisac do
    > canona czy "Ruskich", moze maja zapasy? Spotyka sie na Ebayu zorki
    > czy fedy przerobione na leica. Chinczycy np. produkuja piekne
    > zabytkowe trudne do odroznienia patefony w cenie kilkudziesieciu
    > dolarow sztuka, plus przesylka okolo 300.

    Zapasy pewnie sa, tylko znalezc nie tak latwo :)
    Farby proszkowe oferuja w konfiguracji lakier mlotkowy plus mat, wiec sadze
    ze daje to efekt z drugiego przykladu.

    pozdro
    Tmek

  • 12. Data: 2009-06-01 09:44:48
    Od: m...@v...pl

    Kiedyś nazywało się takie lakiery "Schrumpflack", "Kräusellack",
    "Runzellack" lub "Wrinklelack" - do wpisania w google. Kiedyś trafiłem
    na stronę, bodajże szwajcarskiej, firmy produkującej takie lakiery w
    sprayu dla motocyklistów.
    Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań - Mirek

  • 13. Data: 2009-06-02 10:56:04
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Tmek wrote:
> [...]
    >
    > Niewiadoma jest tylko czy przyjmie sie to na metal, ale mam zamiar to
    > jeszcze dzis sparwdzic jak taka farbe znajde.

    użyj najpierw podkładu który nie zejdzie z aluminium później możesz czym
    chcesz nawet baranek samochodowy
    ja używam farb teknos, podkład epoksydowy i nawierzchniowa poliuretan którym
    można uzyskać baranek, dodatkowo biorę wersję matową (30%). Farby dobre ale
    zarąbiście drogie.

    jeffrey

  • 14. Data: 2009-06-04 23:33:39
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

> [...]
    >
    > Niewiadoma jest tylko czy przyjmie sie to na metal, ale mam zamiar to
    > jeszcze dzis sparwdzic jak taka farbe znajde.

    Update.

    Farba sie trzyma.
    Efekt podobny jest do pomalowania matowa farba i podgrzania zanim wyschnie -
    robia sie wtedy babelki od podgrzania. Tutaj jest to w o wiele mniejszej
    skali, babelki tworza "mini tarke"

    Co do przykladu z 1 linku wystarczy wlac gesta farbe do pistoletu. nie musi
    byc to wcale nitro. Akryl tez dziala.

    pozdro