-
1. Data: 2010-08-12 09:09:07
Temat: Laguna II bierze olej
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
Witam,
Laguna II 1.9 dci
Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz,
nie zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty
dochodzą maximum.
Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak
szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i
ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz
może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na
około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się,
że ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój
samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało
się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać.
Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.
Ariusz
-
2. Data: 2010-08-12 09:17:31
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:i406mo$c9k$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Laguna II 1.9 dci
>
> Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
> wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
> obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
> Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
> naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
> razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
> Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
> wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz, nie
> zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty
> dochodzą maximum.
>
> Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak
> szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i
> ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz
> może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na
> około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się, że
> ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój
> samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało
> się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać.
> Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
>
> Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.
>
Przejedź nie 1500 a 15000 km. Wtedy wyciagniesz wnioski. Pomiarowi
komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30
minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby
bagnet pokazał dobry poziom
-
3. Data: 2010-08-12 10:07:27
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
> Witam,
> Laguna II 1.9 dci
>
> Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
> wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
> obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
> Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
> naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
> razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
> Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
> wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz,
> nie zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty
> dochodzą maximum.
>
> Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak
> szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i
> ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz
> może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na
> około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się,
> że ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój
> samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało
> się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać.
> Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
>
> Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.
>
> Ariusz
Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest
dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej
do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem".
Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum
renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:|
Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na
ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do
intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na
pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem
węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną.
Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany,
przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę
zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z
niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie
turbiny był on czyszczony?
Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu
samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to
może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile
widziane.
Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy
tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie -
wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne.
Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były
pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku.
Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia
nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma
doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie
chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i
tak na koniec się dostanie.
Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli
nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie.
Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR.
P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić.
-
4. Data: 2010-08-12 10:25:05
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
... zobacz czy masz jakieś luzy na
> ośce turbiny(poprzeczne i podłużne),
poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny
...
>
> P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
...
???
samozapłon to normalna praca diesla. Po siknięciu olejem z turbiny rozbiegać
może się silnik, a nie turbo.
-
5. Data: 2010-08-12 10:38:15
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 12.08.2010 10:25, PaweL pisze:
> ... zobacz czy masz jakieś luzy na
>> ośce turbiny(poprzeczne i podłużne),
>
> poprzeczny luz wirnika jest normalny i konieczny
nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest
wskazany
>>
>> P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
> ...
>
> ???
> samozapłon to normalna praca diesla. Po siknięciu olejem z turbiny rozbiegać
> może się silnik, a nie turbo.
>
>
sorki, oczywiście wkradł się błąd, chodziło mi o rozbieganie się
_silnika_, *potocznie* przez wielu nazywany "samozapłonem"
-
6. Data: 2010-08-12 14:22:44
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
>
> nie wiem jaki luz jest konieczny, ale taki wyczuwalny palcami nie jest
> wskazany
>
Zdecydowanie normalny luz poprzeczny ma być wyczuwalny palcami. Wirnik
powinien się ruszać prawie milimetr na boki. W czasie pracy, po podaniu
oleju pod ciśnieniem luz znika, wirnik sie osiuje.
Luz wzdłużny nie może być wyczuwalny.
Paweł
-
7. Data: 2010-08-12 15:05:27
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>
W dniu 2010-08-12 09:17, Agent pisze:
>
> Przejedź nie 1500 a 15000 km. Wtedy wyciagniesz wnioski. Pomiarowi
> komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30
> minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby
> bagnet pokazał dobry poziom
Poziom oleju powinien sprawdzać tak, jak opisuje to instrukcja obsługi,
bo w niektórych autach należy to robić na krótko po zgaszeniu silnika.
Pozdrawiam
--
Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM
-
8. Data: 2010-08-13 07:13:49
Temat: Re: Laguna II bierze olej
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Marcin Kiciński" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:i40rjj$455$1@news.onet.pl...
>W dniu 2010-08-12 09:17, Agent pisze:
>>
>> Przejedź nie 1500 a 15000 km. Wtedy wyciagniesz wnioski. Pomiarowi
>> komuterowemu tez bym nie ufał. A poziom oleju zawsze mierz po ok. 20-30
>> minutach. Ja tak miałem w jdenym aucie że trzeba było długo czekac aby
>> bagnet pokazał dobry poziom
>
> Poziom oleju powinien sprawdzać tak, jak opisuje to instrukcja obsługi, bo
> w niektórych autach należy to robić na krótko po zgaszeniu silnika.
>
Instrukcje do aut (różne marki) jakie czytałem nie miały podanego czasu od
zgaszenia do pomiaru.