-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Rafał <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II bierze olej
Date: Thu, 12 Aug 2010 10:07:27 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 75
Message-ID: <i40a3v$jb4$1@node2.news.atman.pl>
References: <i406mo$c9k$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.176.82
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1281600447 19812 83.238.176.82 (12 Aug 2010 08:07:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Aug 2010 08:07:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100713
Thunderbird/3.0.6
In-Reply-To: <i406mo$c9k$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2303027
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.08.2010 09:09, Ariusz pisze:
> Witam,
> Laguna II 1.9 dci
>
> Kupiłem niedawno to autko i od razu padła turbina (150 tys. km). Po
> wymianie turbiny auto normalnie chodzi nie dymi poza naprawdę wysokimi
> obrotami gdzie widać trochę ciemnego dymu.
> Czasem wyskoczy komunikat: fault in fuel injection - ale to już się
> naczytałem, że czyszczenie EGRu i wymiana filtra paliwa może pomóc. Na
> razie komunikat pojawia się na kilka sekund i znika.
> Mam jednak jeszcze inny problem, po przejechaniu około 1500 km ubyło mi
> wg. komputera 3 kreski oleju. Nie widzę nigdzie wycieków na zewnątrz,
> nie zauważyłem by auto puszczało dyma z rury poza momentami gdzie obroty
> dochodzą maximum.
>
> Wg. mechanika, który poradził mi - zalać olej do pełna i sprawdzić jak
> szybko ubywa - problem może być w tym, że uszkodzona turbina lala olej i
> ten olej spalał się w cylindrach powodując wytopienie pierścieni i teraz
> może one przepuszczają ten olej - koszt naprawy (remontu) oszacował na
> około 2 tys. Jednak nie mam zaufania do tego mechanika bo chwalił się,
> że ma certyfikaty renault a powiedział mi, i to z taką pewnością, że mój
> samochód nie ma możliwości zamykania szyb z pilota. Skoro jednak okazało
> się, że szyby z pilota mogę zamykać to jak mam gościowi zaufać.
> Turbina wymieniona była na regenerowaną i ma roczną gwarancję.
>
> Jak można sprawdzić gdzie ten olej znika.
>
> Ariusz
Zmierz dokładnie ile tego oleju ubywa, wskazanie komputera nie jest
dobrym pkt odniesienia, zalej do pełna, pojeździj z 1000km i znów dolej
do pełna pamiętając ile było w butelce obliczysz ile go poszło "z dymem".
Ja bym obstawiał na tą regenerowaną turbiną, praktyka (zaczytana z forum
renaultlaguna.pl) mówi że turbiny regenerowane lubią się sypać:|
Zdejmij węże powietrzne przy turbinie, zobacz czy masz jakieś luzy na
ośce turbiny(poprzeczne i podłużne), zobacz czy wąż od turbiny do
intercoolera nie jest za bardzo zafajdany olejem, może być, wręcz na
pewno będzie wilgotny, ale żeby nie za bardzo. porównaj to z odcinkiem
węża za przyłączem odmy, ale przed turbiną.
Olej może się zbierać w intercollerze i może nie być spalany,
przynajmniej nie cały. Niestety żeby wyjąć intercooler to jest trochę
zabawy(podobno, bo nie przechodziłem tego) Może by się dało zdjąć wąż z
niego, włożyć tam wężyk i zassać to co tam jest..? Czy po wymianie
turbiny był on czyszczony?
Obserwuj dymek za autem, może być tylko czarny po przegonieniu
samochodu, tz jak chwilkę pojeździsz spokojnie a potem dasz w palnik to
może puścić dymka. Inne kolory i w innych okolicznościach nie są mile
widziane.
Sprawdź czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma śladów oleju, czy
tego płynu nie ubywa, możesz zbadać obecność spalin w tym płynie -
wyeliminujesz tym samym uszczelkę pod głowicą, choć to mało prawdopodobne.
Silnika raczej bym nie rozbierał w ciemno, mało prawdopodobne by to były
pierścienie, nie słyszałem o takim przypadku.
Ja bym raczej zmienił mechanika, to że ma jakieś certyfikaty i szkolenia
nic nie znaczy, takie papierki nie są wiele warte jak się nie ma
doświadczenia. Sam byłem na wielu różnych szkoleniach i jeżeli się nie
chce nauczyć to się nie nauczy, żadne szkolenie nie pomoże, a papierek i
tak na koniec się dostanie.
Z domykaniem szyb to nie wszystkie laguny to mają i wielu właścicieli
nie zdaje sobie z tego sprawy czy to ma czy nie.
Zmierz ile tego oleju Ci bierze i zaślep EGR.
P.S. Poczytaj o rozbieganiu się turbiny, inaczej zwanym samozapłonem,
żebyś wiedział na wszelki wypadek co wtedy robić.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.10 10:25 PaweL
- 12.08.10 10:38 Rafał
- 12.08.10 14:22 PaweL
- 12.08.10 15:05 Marcin Kiciński
- 13.08.10 07:13 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=