  • 1. Data: 2012-01-11 18:47:20
    Temat: Ładowarka samochodowa microUSB
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej -- potrzebuję
    2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.

    Jest coś takiego, ale max 1A.

    Używa ktoś takiej ładowarki? 1A to mało, ale może daje radę przy 2 urządzenia
    USB?

    Drugie pytanie -- są ładowarki z 2.1A na jednym USB z dedykacją, że gniazdo do
    iPhone. iPhone wymaga jakiegoś specjalnego portu USB, czy w takie gniazdo można
    włożyć inne urządzenie?

    PS. Czy nadal można natknąć się na ładowarki, które jedynie podtrzymują
    zasilanie bez ładowania? (zdaje się, że chodziło o różnicę w podłączeniui
    pinów)

  • 2. Data: 2012-01-11 20:00:58
    Temat: Re: Ładowarka samochodowa microUSB
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 11.01.2012 19:47, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > PS. Czy nadal można natknąć się na ładowarki, które jedynie podtrzymują
    > zasilanie bez ładowania? (zdaje się, że chodziło o różnicę w podłączeniui

    Ktoś tutaj niedawno płakał że ładowarka samochodowa do sgs2 nie daje
    rady. Znaczy coś tam ładuje, ale za słabo. Ja od niedawna mam desireZ, w
    którym uruchomiłem widget pokazujący prąd pobierany z (lub przez)
    baterię. w stanie czuwania jest to 25mA, w ekstremalnej pracy 450mA, w
    czasie ładowania ponad 600. Tak więc widać że ów ponad amper to nie
    bardzo jest potrzebny. Nawet inaczej licząc. jeśli urządzenie pobiera 1A
    to "padnie" w ciągu 90 minut, a to jest dyskwalifikacja. Dalej 1A z
    ładowarki to nie są jakieś cuda...
    Tak jak na ebayu i na allegro - dane techniczne wyssane są z palca. jak
    chcesz mieć super sprzęt a kasa nie gra roli - zbuduj lub zleć budowę.
    jak ma być tanio, szukaj starych oryginalnych ładowarek z PDA, siemensa,
    ericsona, noki, a potem przerób kabelek.
    ToMasz

  • 3. Data: 2012-01-11 21:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 19:47:20 +0100, r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > Jest coś takiego, ale max 1A.
    >
    > Używa ktoś takiej ładowarki? 1A to mało, ale może daje radę przy 2 urządzenia

    Wiekszosc urzadzen bierze ponizej pol ampera. Tyle dopuszczaly stare
    standardy.

    Co prawda ladowarki zawsze sie wymykaly standardom.

    http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power

    J.

  • 4. Data: 2012-01-11 21:22:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

> [...]

    > iPhone. iPhone wymaga jakiegoś specjalnego portu USB, czy w takie gniazdo można

    USB przewiduje pobór prądu do 500 mA
    Część producentów olewa standard pozwalając na większy pobór prądu. Np.
    takowego wymaga iPad.
    1A to idealna wydajność dla dwóch standardowych urządzeń USB.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 5. Data: 2012-01-12 07:28:52
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 11 Sty, 19:47, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:
    > Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej -- potrzebuję
    > 2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.
    >
    > Jest coś takiego, ale max 1A.

    Widać z prądem masz na bakier.
    1A to potężny prąd jak na cienki kabelek i urządzenie elektroniczne.

  • 6. Data: 2012-01-12 08:36:01
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    r...@k...pl nabazgrał(a):

    > Szukam po ebayu (na allegro słabo i drogo) ładowarki samochodowej --
    > potrzebuję 2xUSB + chętnie gniazdo zapalniczki.

    2 x USB ma HTC w swojej ofercie ale nie wiem jak tam prądowo to idzie ...

  • 7. Data: 2012-01-12 16:26:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 11 Jan 2012 21:22:23 +0000, w <1...@l...institute.com>,
    Waldek Godel <n...@y...org> napisał(-a):

    > USB przewiduje pobór prądu do 500 mA

    To ja wiem, tyle że to dotyczy poboru z kompa. A ja piszę o *ładowarce*.

    > Część producentów olewa standard pozwalając na większy pobór prądu. Np.
    > takowego wymaga iPad.

    Nie, przestrzegają. Jeżeli urządzenie wykryje podłączenie do kompa, to
    najczęściej ładuje się wolno albo i wcale (aby nie przekroczyć tych 0,5A).

    > 1A to idealna wydajność dla dwóch standardowych urządzeń USB.

    Super. Ale ja chcę ładować, a nie podtrzymywać.

  • 8. Data: 2012-01-12 16:28:33

    Wed, 11 Jan 2012 23:28:52 -0800 (PST), w
    oglegroups.com>, Janeo
    <j...@g...com> napisał(-a):

    > Widać z prądem masz na bakier.

    Ach, to znowu ty, specjalisto :).

    > 1A to potężny prąd jak na cienki kabelek i urządzenie elektroniczne.

    A wiesz jaki przekrój jest wymagany do 1A? Jeżeli nie, to sprawdź sobie.