  • 1. Data: 2016-09-06 19:15:56
    Temat: Ładowarka
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Czołem,

    Jest sobie urządzenie ładowane firmową ładowarką. Ładowarka
    zdematerializowała się. Zajrzałem do środka zabawki, gniazdko do
    podłączenia ładowarki jest połączone z akumulatorem przez trzy diody
    Shottky'ego 1N5819 połączone szeregowo. Akumulator to 4xNiMH R6. Po co
    te diody???

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2016-09-07 11:34:19
    Temat: Re: Ładowarka
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 06/09/2016 18:15, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > podłączenia ładowarki jest połączone z akumulatorem przez trzy diody
    > Shottky'ego 1N5819 połączone szeregowo. Akumulator to 4xNiMH R6. Po co

    Obnizenie napiecia o 1.5V?

    c.

  • 3. Data: 2016-09-07 11:43:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-09-07 o 11:34, Cezar pisze:

    > Obnizenie napiecia o 1.5V?

    Te diody mają bardzo "miękką" zależność napięcia przewodzenia od prądu,
    więc może jakiś rodzaj stabilizacji prądu. Tylko po co? Jest do tego
    specjalizowana ładowarka, ładuje się 10 godzin, więc wystarczy źródło
    prądowe. Co jest w ładowarce, nie mam pojęcia.

    P.P.

  • 4. Data: 2016-09-07 12:15:37
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 07/09/2016 10:43, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    > specjalizowana ładowarka, ładuje się 10 godzin, więc wystarczy źródło
    > prądowe. Co jest w ładowarce, nie mam pojęcia.

    Nie doszukiwał bym się jakiegoś sprytnego zastosowania tych diod. Mieli
    zasilacz o napięciu X, potrzebowali mieć X-1.8V. W dupie mieli straty
    więc najprościej było dać 3 diody. Dodatkowo widze w datasheecie Fv
    rośnie do 0.9V przy wiekszym prądzie wiec to pewnie jakies
    zabezpieczenie dla akumulatorow.

    c.