-
21. Data: 2021-03-22 16:59:25
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:60550be5$0$508$6...@n...neostrada.
pl...
>Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie,
>które
A to dosc istotne ... bo przy lepszym aucie nalezy sie wiekszej mocy
spodziewac i lepszego gniazdka.
>dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
>Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N
>i
>PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
>nic ciekawego.
>Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych
>pinach.
>Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej
>mądrej
>elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.
A nie ma wersji z zasilaniem 3f ?
>Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z
>trzech
>faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
>śmiertelnie?
IMO - jest ryzyko smiertelnego pogniewania.
>>Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
>>popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
>>pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z
>>elektrowni.
>>Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
>>wygląda zachęcająco.
>Ciekawe co na to licznik ... uzna produkcje przez pol okresu, ale
>wystawi rachunek za pobor przez drugie pol ?
>Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
>O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.
Duza moc ? Przetwornica wirujaca :-)
J.
-
22. Data: 2021-03-22 17:07:46
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s34hb3$8s5$...@g...aioe.org...
W dniu 2021-03-20 o 08:21, Irek.N. pisze:
>> Chcesz 3MVA pchać w samochód? Nie wspominałeś o tym, ale nie rób
>> tego w garażu :)
>> Nie spotkałem też transformatora 3f->1f, bo niby jak?
>Wielu jeszcze rzeczy nie spotkałeś.
>Widać młody jesteś, choć już straciłeś żądzę wiedzy.
>https://www.elhand.pl/transformatory-z-uzwojeniami-
w-ukladzie-Vv
No ... ciekawe.
1f ma pulsujacą moc, a 3f - stałą.
Co oni zrobili i jak to wyglada w praktyce ?
Co sie dzieje, gdy obciazenie akurat mocy nie bierze, bo napiecie
przechodzi przez zero ?
Czy symetryzacja obciazen nie jest okupiona powaznym przestawieniem
cos fi ?
Jak rozumiem nalezy to rozpatrywac jako dwa osobne transformatory ?
J.
-
23. Data: 2021-03-22 17:13:47
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s38a9f$3tujv$...@p...wsisiz.edu.pl.
..
Irek.N. wrote:
>> Ciekawy układ. Symetrii co prawda nie zapewnia, jak przeczytałem.
>> Dobrze wiedzieć. THX.
>To jeszcze masz do kompletu dwie na trzy fazy i trzy na dwie:
>https://en.wikipedia.org/wiki/Scott-T_transformer
>Pradziadkowie to byli bardzo pomysłowi ludzie, potrafiący z drutu i
>kawałka blachy ukręcić coś, do czego się dziś bez FPGA nie
>podchodzi... ;-)
No bo wiesz - jak sobie pomyslisz o tych tranformatorach na grube kVA
... lepiej na FPGA :-)
Ale ... czy mi sie wydaje, czy podobne uklady sa nadal w uzyciu - na
jeszcze wieksze moce,
do wyrownania fazy miedzy sieciami, albo polepszenia cos fi ...
J.
-
24. Data: 2021-03-28 17:05:05
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Silver Dream ! <s...@n...net>
On 19.03.2021 21:39, KIKI wrote:
> Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
> popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
> pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z elektrowni.
Zaznaczam, że mam zerowe doświadczenie ze współczesnymi instalacjami
fotowoltaicznymi, więc mogę mówić jakieś totalne bluźnierstwa, ale...
czy nie lepiej zamiast przerabiać z DC na AC a potem z powrotem na DC i
modlić się aby samochód się nie obraził to...
... zrobić dedykowane połączenie DC do miejsca w którym łąduje się
samochód i tam postawić wystarczająco mocną, jednofazową przetwornicę
DC/AC z gniazdkiem na rzeczone 230V?
W ten sposób samochód nie poczułby się obrażony a problem
nierównomiernego obciążenia faz też by zniknął?
-
25. Data: 2021-03-28 20:21:57
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Mirek <m...@n...dev>
On 28.03.2021 17:05, Silver Dream ! wrote:
> ... zrobić dedykowane połączenie DC do miejsca w którym łąduje się
> samochód i tam postawić wystarczająco mocną, jednofazową przetwornicę
> DC/AC z gniazdkiem na rzeczone 230V?
>
Tylko, że to nie jest takie proste, bo napięcia są spore.
Ale można by użyć odpowiedniego falownika jednofazowego off-grid
połączonego do paneli równolegle z tamtym.
Nie rozumiem dlaczego nie ładować samochodu pełnym (szybkim) ładowaniem
jeśli świeci i moc paneli pozwoli.
Mogła by też sprawę rozwiązać trójfazowa ładowarka z szybkim ładowaniem,
ale pewnie taka nie istnieje.
--
Mirek.