eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie samochodu elektrycznego. › Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <60550be5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <60550be5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
    Date: Mon, 22 Mar 2021 16:59:25 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 46
    Message-ID: <6058bede$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.150.250
    X-Trace: 1616428766 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 525 83.30.150.250:61262
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2752
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763051
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:60550be5$0$508$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie,
    >które

    A to dosc istotne ... bo przy lepszym aucie nalezy sie wiekszej mocy
    spodziewac i lepszego gniazdka.

    >dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
    >Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N
    >i
    >PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
    >nic ciekawego.

    >Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych
    >pinach.
    >Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej
    >mądrej
    >elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.

    A nie ma wersji z zasilaniem 3f ?

    >Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z
    >trzech
    >faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
    >śmiertelnie?

    IMO - jest ryzyko smiertelnego pogniewania.

    >>Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
    >>popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
    >>pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z
    >>elektrowni.
    >>Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
    >>wygląda zachęcająco.

    >Ciekawe co na to licznik ... uzna produkcje przez pol okresu, ale
    >wystawi rachunek za pobor przez drugie pol ?

    >Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
    >O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.

    Duza moc ? Przetwornica wirujaca :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: