-
1. Data: 2021-03-19 21:39:01
Temat: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie, które
dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N i
PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
nic ciekawego.
Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych pinach.
Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej mądrej
elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.
Pytanie brzmi:
Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
śmiertelnie?
Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z elektrowni.
Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
wygląda zachęcająco.
Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.
-
2. Data: 2021-03-19 23:35:08
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Dlatego można zobaczyć oferty na transformatory, robiące z 2 faz jedną fazę.
Miłego.
Irek.N.
-
3. Data: 2021-03-20 00:47:31
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 19.03.2021 23:35, Irek.N. wrote:
> Dlatego można zobaczyć oferty na transformatory, robiące z 2 faz jedną
> fazę.
Ale taki ponad 3000kVA już zaczyna kosztować, a ładowanie z gniazdka
można ustawić skokowo do 16A. To by trzeba o wiele większy. Do tego
straty i jak to włączać i wyłączać z sieci... O trafie 3F myślałem ale
to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
-
4. Data: 2021-03-20 08:21:03
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Ale taki ponad 3000kVA już zaczyna kosztować, a ładowanie z gniazdka
> można ustawić skokowo do 16A. To by trzeba o wiele większy. Do tego
> straty i jak to włączać i wyłączać z sieci... O trafie 3F myślałem ale
> to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
>
Chcesz 3MVA pchać w samochód? Nie wspominałeś o tym, ale nie rób tego w
garażu :)
Nie spotkałem też transformatora 3f->1f, bo niby jak?
Miłego.
Irek.N.
-
5. Data: 2021-03-20 08:49:08
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Fri, 19 Mar 2021 21:39:01 +0100, KIKI napisał(a):
> Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
> faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
> śmiertelnie?
Tego nikt ci nie powie bez dogłębnej analizy tego co masz w środku
samochodu. A co do ładowania, sprzedaj inwerter 3-fazowy i kup 3
jednofazowe. Jak będziesz ładował auto, przełączysz je na jedną fazę, tą
od ładowania.
--
Jacek
-I hate haters-
-
6. Data: 2021-03-20 10:38:35
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Marek <f...@f...com>
On Sat, 20 Mar 2021 00:47:31 +0100, KIKI <y...@p...uu> wrote:
> Ale taki ponad 3000kVA już zaczyna kosztować, a ładowanie z gniazdka
3000kVA? Ja pierdole, kupiłeś elektryczny prom kosmiczny?
--
Marek
-
7. Data: 2021-03-20 11:04:23
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2021-03-20 o 08:21, Irek.N. pisze:
>> Ale taki ponad 3000kVA już zaczyna kosztować, a ładowanie z gniazdka
>> można ustawić skokowo do 16A. To by trzeba o wiele większy. Do tego
>> straty i jak to włączać i wyłączać z sieci... O trafie 3F myślałem ale
>> to nic dobrego z tego nie wyjdzie.
>>
>
> Chcesz 3MVA pchać w samochód? Nie wspominałeś o tym, ale nie rób tego w
> garażu :)
> Nie spotkałem też transformatora 3f->1f, bo niby jak?
>
> Miłego.
> Irek.N.
Wielu jeszcze rzeczy nie spotkałeś.
Widać młody jesteś, choć już straciłeś żądzę wiedzy.
https://www.elhand.pl/transformatory-z-uzwojeniami-w
-ukladzie-Vv
-
8. Data: 2021-03-20 11:08:27
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 19.03.2021 o 21:39, KIKI pisze:
> Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie, które
> dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
> Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N i
> PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
> nic ciekawego.
>
> Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych pinach.
> Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej mądrej
> elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.
>
> Pytanie brzmi:
>
> Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
> faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
> śmiertelnie?
>
> Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
> popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
> pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z elektrowni.
>
> Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
> wygląda zachęcająco.
>
> Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
> O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.
>
IMHO, nie wyjdzie drogo, postawienie drugiego falownika :) a to zapewni
ciągnięcie z 3 faz bez problemu.
Możesz jeszcze przez jakieś trafo obniżyć prąd ładowania z jednej fazy
ale to półśrodek raczej bo dłużej będziesz ładował.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ
-
9. Data: 2021-03-20 11:14:46
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2021-03-20 o 08:49, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Fri, 19 Mar 2021 21:39:01 +0100, KIKI napisał(a):
>
>> Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
>> faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
>> śmiertelnie?
>
> Tego nikt ci nie powie bez dogłębnej analizy tego co masz w środku
> samochodu. A co do ładowania, sprzedaj inwerter 3-fazowy i kup 3
> jednofazowe. Jak będziesz ładował auto, przełączysz je na jedną fazę, tą
> od ładowania.
>
Dobrze kombinuje, choć nie do końca.
W środku samochodu na wejściu raczej jest prostownik, więc przyjmie
połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.
-
10. Data: 2021-03-20 16:30:55
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
>
> Wielu jeszcze rzeczy nie spotkałeś.
No ba... a kto widział wszystko?
> Widać młody jesteś, choć już straciłeś żądzę wiedzy.
A dziękuję, dziękuję :)
> https://www.elhand.pl/transformatory-z-uzwojeniami-w
-ukladzie-Vv
>
Ciekawy układ. Symetrii co prawda nie zapewnia, jak przeczytałem. Dobrze
wiedzieć. THX.
Miłego.
Irek.N.