eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie samochodu elektrycznego.Ładowanie samochodu elektrycznego.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!paganini.bofh.team!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!border2.nntp.ams1.gig
    anews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
    unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    X-Mozilla-News-Host: news://news.tpnet.pl:119
    From: KIKI <y...@p...uu>
    Subject: Ładowanie samochodu elektrycznego.
    Date: Fri, 19 Mar 2021 21:39:01 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <60550be5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 91.232.50.130
    X-Trace: 1616186342 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 508 91.232.50.130:54463
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:762973
    [ ukryj nagłówki ]

    Mam takie pytanie. Jest sobie autko elektryczne, pal licho jakie, które
    dostało w komplecie kabel do gniazdka 230V.
    Kabel ma wtyczkę 230V i na końcu wtyczkę Type1. Trzy grube bolce L, N i
    PE oraz 2 cienkie do rozpoznania wtyczki. Są tam rezystory kodujące i
    nic ciekawego.

    Type1 - wtyczka jest rozpoznawana rezystancnją na pomocniczych pinach.
    Tu nie ma się co zastanawiać, nie ma żadnego can/busa ani żadnej mądrej
    elektroniki. Dzielnik na oporniczkach, tranzystorek, drobnica.

    Pytanie brzmi:

    Czy gdybym podał zamiast AC wyprostowany DC ale jednopołówkowo z trzech
    faz siły to czy samochód by się bardzo pogniewał, w sensie nawet
    śmiertelnie?

    Chodzi o to, że ładując auto w dzień fotowoltaika często nie ma siły
    popchnąć pełnej mocy na tę jedną fazę i eksportuje energię na 2
    pozostałych fazach, a na tej tankującej auto dokupuję różnicę z elektrowni.

    Pełny mostek to by było za wysokie napięcie ale półmostek 3 fazowy
    wygląda zachęcająco.

    Tak sobie pomyślałem... może ktoś słyszał o takich eksperymentach?
    O nic więcej nie chodzi tylko o rozłożenie poboru na 3 fazy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: