  • 41. Data: 2010-08-31 17:55:29
    Temat: Re: ?adowanie akumulatora w domu
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:4c7c25f4$0$20995$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin J.F.

    > Wielka strata to nie będzie, bo i tak tam trafi przed zimą, ale wolałbym,
    > żeby mi nie zapaskudził komory silnika. ;-)

    komore silnika karcherem umyjesz..
    a tu mówimy o ładowaniu w domu

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2010-08-31 18:48:46
    Temat: Re: ku przestrodze.
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-31 14:27, kogutek wrote:

    > Jak to się stało. Miałeś szczęście, tak w życiu bywa że głupi mają szczęście.

    To nie szczęście tylko normalna sprawa, bo co się może stać? Jak Ty
    spawasz przy ładującym się akumulatorze, albo palisz peta to co sie
    dziwisz , że masz eksplozję? I kto tu jest głupi?

  • 43. Data: 2010-08-31 18:50:18
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-31 14:29, Jakub Witkowski wrote:

    > Po prostu hmmm niektórzy mają szczęście.

    wystarczy zapewnić dobrą wentylację i nie ma żadnej eksplozji :)

    > A ów "aerozol", mimo nieznacznej ilości, potrafił mi niegdyś zniszczyć
    > dywan.

    zgadza się, dlatego zawsze podkładam gazetę i robię to w piwnicy albo
    garażu...

    > Aku ma odpowietrzenie, więc nie ma "napierających gazów". Co więcej ono
    > jest
    > właśnie zaprojektowane do tego, aby uniknąć efektów jak wyżej.

    a to odpowietrzenie nie może się po prostu zatkać?

  • 44. Data: 2010-08-31 18:59:34
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora w domu
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Przemyslaw Czaja" <p...@p...fm> wrote in message

    > Użytkownik "Axel"

    > Najciekawsze jest to, że teraz kupisz jakiegoś wypasionego Bosha lub
    > Vartę, która padnie po 3 latach

    Kupilem Centre Future. 3 lata gwarancji ;-)

    > - w każdym z 3 Opli tak miałem fabryczne aku wydawały się nieśmiertelne i
    > naprawdę długo wytrzymywały, te kupione później niby markowe służyły o
    > wiele krócej - nie wiem, może tylko ja tak mam ?

    Tez tak mam, ze fabryczne aku dzialaja mi duzo dluzej. W poprzednim Oplu 7
    lat, ale nie wiem, ile wytrzymal nowy aku, bo sprzedalem auto 2 dni po
    zmianie aku.. Tlumacze sobie to tak, ze nowe auto, nowa instalacja to i
    dluzej dziala.

    --
    Axel

  • 45. Data: 2010-08-31 19:25:37
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Ja wymieniałem aku w lutym tego roku, niedługo po kupnie obecnego auta.
    > Wyciągnięty aku, był francuski i miał datę produkcji z 2002r. (bodajże
    > listopad). Auto jest z kwietnia 2003 więc raczej był to aku jeszcze
    > fabryczny. Gdyby nie to, że była to zima, to jeszcze pewnie bym go
    > trochę poużywał.

    moj francuski aku w plugu 406 juz 7 lat skonczyl. jak dotad tylko raz
    ostatniej zimy lapalem prad na wedke przy duzym mrozie. kilka minut dzielnie
    krecil dwulitorwym zrmozonym dieslem, ale swieczki w paliwie (a moze juz
    kiepskie swiece zarowe) daly o sobie znac, po odpaleniu prewencyjnie
    dostawal 5-10% benzyny do baku i juz do konca mrozow dzialal dzielnie.

  • 46. Data: 2010-08-31 21:57:00
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > To nie szczęście tylko normalna sprawa, bo co się może stać? Jak Ty
    > spawasz przy ładującym się akumulatorze, albo palisz peta to co sie
    > dziwisz , że masz eksplozję? I kto tu jest głupi?
    Pozwolisz że znowu przywołam mądrość ludową " glupi jak czegoś nie wie albo nie
    rozumie to sam sobie wymyśli". Gdzie ja napisałem że to mnie się te akumulatory
    rozwaliły. Że ja spawałem albo mnie żar z peta wypadł. No k.. gdzie. Spotkałem
    się z tym. Widziałem te akumulatory.Na pewno takich akumulatorów rozwalonych bo
    były korki wykręcone jest więcej. Oczywiście dużo więcej jest takich nie
    rozwalonych z wykręconymi korkami niż rozwalonych z wkręconymi. Tylko ze to nie
    ma nic do rzeczy. Jak jedziesz samochodem to masz korki od akumulatora wykręcone
    czy wkręcone?

  • 47. Data: 2010-08-31 22:44:22
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-31 21:57, kogutek wrote:
> [...]
    > się z tym. Widziałem te akumulatory.Na pewno takich akumulatorów rozwalonych bo

    no i tak się rodzi plota, urban legends, pasuje do bardziej do budki z
    piwem... naiwnyś... a ja spytam czy zdrowy na umyśle człowiek chodzi z
    petem, albo co gorsza - spawa, koło gazującego akumulatora? jakiś idiota...

    > Oczywiście dużo więcej jest takich nie
    > rozwalonych z wykręconymi korkami niż rozwalonych z wkręconymi.

    a to ciekawe ;) prowadzisz statystyki? :)

    > Tylko ze to nie
    > ma nic do rzeczy. Jak jedziesz samochodem to masz korki od akumulatora wykręcone
    > czy wkręcone?

    przejedź parę godzin autem i odkręć korki - zobacz czy też masz taką
    silną reakcję jak przy łądowaniu prostownikiem...

  • 48. Data: 2010-08-31 23:15:53
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > przejedź parę godzin autem i odkręć korki - zobacz czy też masz taką
    > silną reakcję jak przy łądowaniu prostownikiem...

    A każe Ci ktoś najpierw nawalać się piwami a potem tu dyrdymały pisać. Jakoś nie
    widziałem. Po co tworzysz po piwach legendy ze to ja rozwaliłem akumulatory bo
    spawałem albo przy nich z fajką chodziłem. Możesz próbować udowadniać na swój
    sposob coś co zostało wcześniej udowodnione. Ale nie rób jak byś był idiotą od
    urodzenia. Ty myślisz ze ja jebnięty jestem i wsiądę w samochód i będę jeździł
    kilka godzin żeby dowiedzieć się to co wiem. Przy ładowaniu współczesnego
    akumulatora z właściwego prostownika nie ma gazowania tak jak przy ladowaniu
    akumulatora w czasie jazdy. Producenci w kartach gwarancyjnych o tym piszą.
    Niedawno kupiłem akumulator i w karcie było napisane że jak napięcie na
    akumulatorze przekroczy 15V to następuje charakterystyczne uszkodzenie
    rozpoznawane przez nich jako " spłynięcie masy czynnej z płyt". Takiego
    uszkodzenie gwarancja nie obejmuje. Z innego wiarygodnego źródła wiem że
    spłyniecie masy czynnej z płyt powstaje wskutek rozrywania jej przez tworzące
    się pęcherzyki gazów. Bo ze względu na strukturę masy czynnej nie powstają one
    na wierzchu tylko w środku masy. Do 15 woltów proces jest nieszkodliwy bo
    pęcherzyków jest mało i są małe. Przecisną się przez masę czynną bez jej
    uszkodzenia. Ale powyżej są na tyle duże i jest ich tak dużo że psują masę
    czynną. Kup sobie dobry prostownik to nic nie będzie gazowało a akumulator się
    naładuje. I nie pierdziel że odpowietrzniki w korkach mogą się zapchać same z
    siebie. Nie mogą. Nie mają czym. Tlenem i wodorem się nie zapchają. W życiu nie
    widziałem niedrożnego odpowietrzenia w korku od akumulatora. Ty oczywiście
    widziałeś. Tylko ze nikt w twoją historyjkę o zapchanych korkach od akumulatora
    nie uwierzy.

  • 49. Data: 2010-08-31 23:26:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2010 23:15:53 +0200, kogutek wrote:
    >Z innego wiarygodnego źródła wiem że
    >spłyniecie masy czynnej z płyt powstaje wskutek rozrywania jej przez tworzące
    >się pęcherzyki gazów.

    I od nadmiernego wyladowania tez splywa.
    A najgorsze ze jesli masa splynie z innych przyczyn .. to skoro jednak
    splynela, to zawinilo napiecie ladowania :-)

    P.S. wspolczesne samochody nie maja przypadkiem monitorowania napiecia
    ? Moze da sie skontrowac odrzucenie reklamacji ..

> [...]
    >widziałeś. Tylko ze nikt w twoją historyjkę o zapchanych korkach od akumulatora

    Niby rozsadnie mowisz .. tylko ja taki rozwalony akumulator widzialem.
    Zdjecia tez tu pokazano. Nie zdarza sie czesto .. ale jak widac
    zdarza.
    No chyba ze to wybuch wodoru - ale jakim cudem, przeciez w srodku nic
    nie iskrzy, nie ma co iskrzec :-P
    J.

  • 50. Data: 2010-09-01 01:59:29
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > zdarza.
    > No chyba ze to wybuch wodoru - ale jakim cudem, przeciez w srodku nic

    Mozesz sobie myśleć co chcesz ale uważam Ciebie za człowieka myślącego. Tylko
    czasami możesz nie brać pod uwagę zjawisk oczywistych. W korku, Takim wkręcanym
    są dziurki. W tych co pamiętam były one nie okrągłe. Z wierzchu jest byle jak
    ale wsadzona zaślepka. i są otwory odpowietrzające. Zaraz się ktoś przywali ze
    tam nie ma powietrza, ale to idiota będzie i nic mi do tego. Otworów z tego co
    pamiętam jest zawsze kilka. Nie wiem jaką maja powierzchnię. Ale przyjmijmy że
    małą. Taką jak po wiertle 2mm. Mam pistolet do przedmuchiwania i sprężarkę. Taką
    małą z marketu. Silnik ma 1,5kW. Pistolet ma dyszkę taką jak po wiertle 2 mm.
    Jak długo z niego dmucham to w bańce ciśnienie spada do 2,5 atmosfery. Silnik
    pracuje a ciśnienie się nie robi. W takim Chińskim prostowniku jest
    transformator o mocy 60W. Może w tych mocniejszych 100W. Niech będzie 100W, pan
    Bóg widzi moją krzywdę. To daje 16W na celę. Na początku prawie całą moc idzie
    na rekcje chemiczne. Dopiero jak naładowany na maksa to część idzie w ciepło a
    cześć na elektrolizę. Pewno jakiś chemik by policzył ile można w ten sposób
    wyprodukować tlenu i wodoru z 10 watów. Pomimo że tak ostro gulgocze to gazów
    jest objętościowo mało. No dobra zapchały się korki albo korek. W tv było na
    programie jak to jest zrobione o akumulatorach. Niby szczegół ale sprawdzali na
    szczelność. Z tego co pamiętam 2 atmosfery musi obudowa wytrzymać. To sprawdzali
    przy ciśnieniu pi razy drzwi 2,5 atmosfery. W akumulatorze jaki teraz mam nie ma
    oddzielnych korków tylko 2 listwy po trzy korki. Dziura do celi ma ze dwa
    centymetry średnicy. To są 3 cm2 powierzchni. Przy 2 atmosferach to daje 6kG.
    Taką listwę u siebie zdejmuję palcami bez wysiłku. Niech będzie ze potrzeba pół
    kilograma żeby ją wyciągnąć. To na 1 celę jest mniej niż 20 deko. Powinienem w
    Nitonach podawać. To jest 30 razy mniej niż zrobią 2 atmosfery w środku. Przy
    dwóch atmosferach taka listwa z trzema korkami w kosmos poleci. A z wkręcanego
    korka wyskoczy ta byle jak wsadzona nakładka. I teraz sam sobie odpowiedz czy
    ciśnienie mogło rozpirzyć akumulator o którym pisałeś. O ile pamiętam tamte
    zdjęcia, to rozwalony akumulator wyglądał tak samo jak te co widziałem po iskrze
    i pecie. Nic nie było okopcone bo tlen i wodór nie dają sadzy. Nic nie było
    potopione bo za krótko była wysoka temperatura. Obudowa była rozerwana. I
    jeszcze jedno. Popatrz na konstrukcję korka. Kilka otworów odpowietrzających.
    Może wpaść w nie tylko coś od góry. W kilka naraz , mało prawdopodobne. No dobra
    ktoś rzucił garść piasku i kilka ziarenek zasłoniło by otwory. Tylko że one
    prostokątne są. To nadciśnienie w czasie gazowania uniosło by je zanim by
    ciśnienie urosło do takiego żeby rozerwać obudowę. Od środka akumulatora nie ma
    co zapchać otworów. Bo tam ciecz i gaz. Żeby ciśnienie od gazowania rozerwało
    obudowę to jakiś palant by musiał dobrym klejem wszystko pozaklejać. Pewno na
    kilka miliardów ludzi na Ziemi rocznie trafi się taki głupek, może dwóch. Ale
    dwóch debili nie oznacza że koniecznie trzeba wykręcać korki. Coś co rozwala
    akumulatory to nie nadciśnienie. Za mało energii. Poza tym obudowy są robione z
    polietylenu albo polipropylenu. Są to tworzywa które zanim pękną rozciągają się.
    Weź polietylenowy pojemnik i pakuj w niego sprężone powietrze. W pewnym momencie
    pęknie bo musi. Ale najpierw zrobi się jak balon. Nie musisz opisywać wniosków
    do jakich doszedłeś. Po co pisać to samo dwa razy. Najpierw ja potem Ty. Jakoś
    nie słyszałem żeby akumulator wybuchł sam z siebie w czasie jazdy samochodem.
    Ale ładowane z prostownika wybuchają. Sam takie widziałem. To może przyczyną są
    prostowniki i sposób ładowania nie to czy są korki albo ich nie ma. Jak mi
    przyszło nieraz ładować akumulator to zawsze wykręcałem korki żeby sprawdzić czy
    elektrolitu jest dość. Korki były zawsze wilgotne od kwasu. To wkładałem je do
    wody żeby go spłukać. Po wyjęciu z wody widać cz są drożne. Zawsze były. I je
    potem wkręcałem. I ładowałem z wkręconymi korkami. O nic się nie bałem bo
    wiedziałem że nie jest szczelnie. A bylem spokojny że nic mi do środka nie
    wpadnie. Jak byłem młody i głupi to też wykręcałem korki. Kiedyś mi się
    przewróciła otwarta butelka z olejem i do akumulatora wlało się z pół litra
    oleju. Totalna z załamka. Bo olej był wtedy tak samo łatwo dostępny jak nowy
    akumulator. Trochę oleju odessałem strzykawką. Przyszedł wtedy jeden znajomy i
    jak mu powiedziałem co się stało to on zwyczajnie i po Polsku się mnie zapytał
    czy jak jadę samochodem to też mam odkręcone korki. Olśniło mnie i zacząłem
    samodzielnie myśleć w sprawie korków i ładowania akumulatora.