-
151. Data: 2020-08-24 08:25:10
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
>> sumarum jedzie się dłużej.
>
> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej nastawiaja wiecej FR czy zrobia
> lepsza, szybsza droge ? :-)
>
> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
wolniej jedziesz, a on to lubi).
-
152. Data: 2020-08-24 09:14:05
Temat: Re: Ladowanie
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-24 o 07:39, Cavallino pisze:
> W dniu 23-08-2020 o 17:29, cef pisze:
>> W dniu 2020-08-21 o 19:19, Cavallino pisze:
>>
>>> Elektryczne to zazwyczaj nie golasy - to raz.
>>> Dwa - dobrze wyposażone wersje spalinowe kosztują niewiele mniej i
>>> tracą na wartości więcej.
>>
>> Co jest elektrycznym równoważnikiem samochodu spalinowego
>> klasy średniej - jakiś 2-litrowy diesel,
>
> A dlaczego klasy średniej akurat?
> Ja piszę o kompakcie, kolubryny mnie nie interesują z założenia.
> Producentów też nie, dlatego ich nie robią.
Ciebie nie interesują, bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.
Dlaczego niby ktoś jeżdżący jakimś kombiakiem passatem, mondeo, C5,
avensis czy accordem ma się przesiadać na auto niewiele większe od
jakiegoś miejskiego toczydła?
> Klasa D i kombi, to w ogóle przeżytek, została praktycznie zniszczona
> przez suvy, więc ciężko ją brać do porównań.
>
> Duży kompakt o podobnych parametrach to Leaf.
> Kosztuje (z dopłatą i mniejszą baterią) tyle, ile większość podobnie
> wyposażonych kompakktów spalinowych.
Czyli kolejny kompromis - brać mniejszego niż mam i jeszcze z mniejszą
baterią,
żeby mieć mniejszy zasięg.
Chcesz mnie zniechęcić?
Bo zalet w tym nie widzę, ale zacząłem analizować do czego ewentualnie
mógłbym
się przymierzyć. Wizualnie podoba mi się Huyndai Kona Electric -
parametry zasięgu tez ma niezłe, ale jest znacznie mniejszy i drogi.
(bagażnik o 30% mniejszy czyli o wiele mniejszy od kombiaka poprzednika i
może służyć jedynie jako drugie auto do jazd miejskich)
-
153. Data: 2020-08-24 09:42:03
Temat: Re: Ladowanie
Od: K <n...@e...com>
On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:
> W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
>
>>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
>>> sumarum jedzie się dłużej.
>>
>> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej nastawiaja wiecej FR czy zrobia
>> lepsza, szybsza droge ? :-)
>>
>> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
>
> A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
> inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
>
> A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
> wolniej jedziesz, a on to lubi).
No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
https://www.automototechnika.pl/technika/klimatyzacj
a-wazny-problem-aut-elektrycznych,387.html
-
154. Data: 2020-08-24 09:42:05
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2020 o 09:14, cef pisze:
>>> Co jest elektrycznym równoważnikiem samochodu spalinowego
>>> klasy średniej - jakiś 2-litrowy diesel,
>>
>> A dlaczego klasy średniej akurat?
>> Ja piszę o kompakcie, kolubryny mnie nie interesują z założenia.
>> Producentów też nie, dlatego ich nie robią.
>
> Ciebie nie interesują,
Jak widać po rynku - już mało kogo interesują.
> bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
> Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
> na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.
Musisz sobie poszukać.
> Dlaczego niby ktoś jeżdżący jakimś kombiakiem passatem, mondeo, C5,
> avensis czy accordem ma się przesiadać
Niech się nie przesiada, tylko januszuje dalej.
>> Klasa D i kombi, to w ogóle przeżytek, została praktycznie zniszczona
>> przez suvy, więc ciężko ją brać do porównań.
>>
>> Duży kompakt o podobnych parametrach to Leaf.
>> Kosztuje (z dopłatą i mniejszą baterią) tyle, ile większość podobnie
>> wyposażonych kompakktów spalinowych.
>
> Czyli kolejny kompromis - brać mniejszego niż mam
A weź sobie większego, tyle że ze mną o nich nie dyskutuj, tylko sobie
poszukaj odpowiedniego.
-
155. Data: 2020-08-24 09:44:20
Temat: Re: Ladowanie
Od: K <n...@e...com>
On 21/08/2020 18:20, Cavallino wrote:
> W dniu 21-08-2020 o 10:42, J.F. pisze:
>
>> A przeciez linkowales - jest apartament, z podziemnym parkingiem, bez
>> zadnego gniazdka :-)
>
> No i co w związku z tym?
> Mam odpowiadać za czyjeś błędne wybory?
Trzeba zglosic do AirBnb aby do filtrow wyszukiwania dodali mozliowsc
naladowania samochodu.
-
156. Data: 2020-08-24 10:02:19
Temat: Re: Ladowanie
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-08-24 o 09:42, Cavallino pisze:
> W dniu 24-08-2020 o 09:14, cef pisze:
>
>>>> Co jest elektrycznym równoważnikiem samochodu spalinowego
>>>> klasy średniej - jakiś 2-litrowy diesel,
>>>
>>> A dlaczego klasy średniej akurat?
>>> Ja piszę o kompakcie, kolubryny mnie nie interesują z założenia.
>>> Producentów też nie, dlatego ich nie robią.
>>
>> Ciebie nie interesują,
>
> Jak widać po rynku - już mało kogo interesują.
Po rynku widać, że jeśli jak twierdzisz przesiedli się na SUVy,
to też raczej większe spaliniaki niż mniejsze.
>> bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
>> Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
>> na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.
>
> Musisz sobie poszukać.
No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.
>> Dlaczego niby ktoś jeżdżący jakimś kombiakiem passatem, mondeo, C5,
>> avensis czy accordem ma się przesiadać
>
> Niech się nie przesiada, tylko januszuje dalej.
No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.
>>> Klasa D i kombi, to w ogóle przeżytek, została praktycznie zniszczona
>>> przez suvy, więc ciężko ją brać do porównań.
>>>
>>> Duży kompakt o podobnych parametrach to Leaf.
>>> Kosztuje (z dopłatą i mniejszą baterią) tyle, ile większość podobnie
>>> wyposażonych kompakktów spalinowych.
>>
>> Czyli kolejny kompromis - brać mniejszego niż mam
>
> A weź sobie większego, tyle że ze mną o nich nie dyskutuj, tylko sobie
> poszukaj odpowiedniego.
No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.
A do tej pory starałeś się dawać dowody na ekonomiczne aspekty tego
wyboru. Jak zacząłem to analizować dokładnie, to okazuje się, że jednak
król jest nagi i tyle.
-
157. Data: 2020-08-24 10:02:49
Temat: Re: Ladowanie
Od: K <n...@e...com>
On 23/08/2020 07:41, Cavallino wrote:
> W dniu 22-08-2020 o 23:29, K pisze:
>> On 21/08/2020 18:32, Cavallino wrote:
>>> W dniu 21-08-2020 o 12:51, K pisze:
>>>
>>>>>> Daj mi elektryka z zasiegiem 600km, ktorego "zatankuje" do pelna w
>>>>>> 10minut lacznie z sikaniem
>>>>>
>>>>> Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
>>>>> No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.
>>>>
>>>> No nie robie. Ostatnio chyba 750km z Neapolu do Wenecji nie zrobilem
>>>> ani jednej przerwy.
>>>
>>> Też tak kiedyś miałem.
>>> Teraz wiem, że byłem młody i głupi....
>>> Raz zaśniesz i nie będziesz mógł się wykłócać na newsach....
>>
>> To tez siadam za kolko wypoczety
>
> Tyle że po kilku godzinach jazdy i tak jesteś zmęczony, nawet jak nie do
> końca zdajesz sobie z tego sprawę.
Wiem kiedy jestem zmeczony, wtedy robie przerwe. Jak odczuwasz zmeczenie
po kilku godzinach jazy autem to stawiam na wiek i/lub zle odzywianie,
brak witamin.
-
158. Data: 2020-08-24 10:17:45
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2020 o 10:02, cef pisze:
> Po rynku widać, że jeśli jak twierdzisz przesiedli się na SUVy,
> to też raczej większe spaliniaki niż mniejsze.
>
>>> bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
>>> Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
>>> na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.
>>
>> Musisz sobie poszukać.
>
> No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
> klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.
Nie wiem, bo nie znam tego rynku w ogóle, z założenia mnie nie interesuje.
Nie wiem w ogóle czy poza Teslą 3 w ogóle jakiś istnieje.
> A do tej pory starałeś się dawać dowody na ekonomiczne aspekty tego
> wyboru.
Nie - nigdy nic nie pisałem o rynku elektrycznych autobusów.
Zawsze pisałem o kompaktach.
-
159. Data: 2020-08-24 10:19:56
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2020 o 09:42, K pisze:
> On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:
>> W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
>>
>>>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
>>>> sumarum jedzie się dłużej.
>>>
>>> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej nastawiaja wiecej FR czy zrobia
>>> lepsza, szybsza droge ? :-)
>>>
>>> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
>>
>> A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
>> inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
>>
>> A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
>> wolniej jedziesz, a on to lubi).
>
> No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
Autopsja.
Skoro na trasie 200-300 km (czyli 3-4 h) zużył się 1 kW, to w porównaniu
do reszty zużycia, jest to ilość pomijalna.
Bo ile tych korków może być, następne 4h?
To już się częściej ładuje, więc to wymaga postoju rzędu 2 minut dłużej,
niż przy jeździe bez klimy.
-
160. Data: 2020-08-24 10:20:35
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 24-08-2020 o 10:02, K pisze:
>>> To tez siadam za kolko wypoczety
>>
>> Tyle że po kilku godzinach jazdy i tak jesteś zmęczony, nawet jak nie
>> do końca zdajesz sobie z tego sprawę.
>
> Wiem kiedy jestem zmeczony,
Obstawiam że dokładnie wszyscy, którzy zasnęli za kierownicą też tak
uważali.