  • 31. Data: 2017-06-06 21:40:27
    Temat: Re: [LOT] oopiniowania
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 6 czerwca 2017 19:40:16 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

    > trzeba przyznać, że schemat z zamienionymi + i - jakby prezentuje się
    > lepiej, ale jakieś dowody by się przydały...

    Pełną argumentację, aż piękną w swojej zwięzłości, podał już wcześniej dyskutant J.F.
    Pozwolę ją sobie ponownie przytoczyć, dodając niezbędne uściślenie, tak aby nie
    pozostawić żadnych wątpliwości:

    Najpierw musisz zadbać o to, aby było właściwe sprzężenie zwrotne, OCZYWIŚCIE UJEMNE
    SPRZĘŻENIE ZWROTNE

    A potem to wzmacniacz OPERACYJNY sam zadba o to, aby była równość ... prawie równość
    NAPIĘĆ NA WEJŚCIACH ODWRACAJ. I NIEODWRACAJ., DZIĘKI SWOJEMU, PRAWIE NIESKOŃCZONEMU
    WZMOCNIENIU.

    Nie dotyczy wysokich częstotliwości.

    Zamiana plusa z minusem spowoduje powstanie DODATNIEGO sprzężenia zwrotnego i zapewne
    zamieni cały układ w generator.
    A czy będzie się lepiej prezentować? Kwestia gustu ...

  • 32. Data: 2017-06-06 21:40:41
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    adam dyma mnie, że co to ja wymyśliłem, z tą zamianą + z -...
    przecież od razu widać, że ten wzmacniacz to połączenie dwóch
    odwracającego i nieodwracającego...

    a mimo to ja zapytam, jak udowodnić, że napięcie na wejściu wzmacniacza
    operacyjnego ma odpowiednią polaryzację?

    rysunek:

    http://zsyp.eu/smieci/wzmacniacz_plus_minus_2.PNG

  • 33. Data: 2017-06-06 21:45:45
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    przykro mi Chłopaki, ale takie wyjaśnienie - typu europejskiego wniosku
    końcowego mi nie wystarczy...

    mam taki pomysł, żeby prześledzić co dzieje się w układzie przy wzroście
    napięcia wejściowego od 0 do Uwe...

    może to wyjaśni problem?

  • 34. Data: 2017-06-07 10:03:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" napisał w wiadomości grup
    >adam dyma mnie, że co to ja wymyśliłem, z tą zamianą + z -...
    >przecież od razu widać, że ten wzmacniacz to połączenie dwóch
    >odwracającego i nieodwracającego...

    Po zamianie przestanie takim byc :-)

    >a mimo to ja zapytam, jak udowodnić, że napięcie na wejściu
    >wzmacniacza operacyjnego ma odpowiednią polaryzację?
    >http://zsyp.eu/smieci/wzmacniacz_plus_minus_2.PNG

    Rozpisac na przykladzie.
    Zaloz, ze zrodlo ma 1V, oporniki po 1kohm, i wylicz/wypisz napiecia w
    kazdym wezle.

    A ja bym to zrobil tak:

    Napiecie na wejsciu przylaczonym do R1 - U1,
    Napiecie na wejsciu przylaczonym do R2 - U2,

    Uwe+ (czyli UB) = U2*R2/(R2+R4)

    Uwe- (czyli UA) = ... wylicz sobie z U1 i Uwy.

    I teraz trzeba wyliczyc Uwy z zalozenia, ze Uwe+=Uwe-

    Wynik przedstawic w formie Uwy = (U2-U1) * ....

    Oczywscie najpierw upewnic sie, ze w ukladzie JEST UJEMNE SPRZEZENIE
    ZWROTNE.

    J.

  • 35. Data: 2017-06-07 11:23:34
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    oj Panie Kolego! z całym szacunkiem, ale to typowy problem upierdalania
    takich jak ja frajerów na politechnice/uniwersytecie... chodzi o
    dowiedzenie założenia z którego to wszystko się bierze - dlaczego U+=U-?

  • 36. Data: 2017-06-07 11:58:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >upierdalania takich jak ja frajerów na politechnice/uniwersytecie...
    >chodzi o dowiedzenie założenia z którego to wszystko się bierze -

    Bo wzmacniacz operacyjny ma bardzo duze wzmocnienie.
    Jakby miedzy wejsciami bylo sporo mV, to na wyjsciu powinno byc wiecej
    niz napiecie zasilania.
    Wyszedl by z tego bezuzyteczny uklad.

    Wiec jesli na wyjciu jest jakies sensowne napiecie, to napiecia na obu
    wejsciach sa prawie rowne.

    J.

    P.S. Doczytac o napieciu niezrownowazenia.

  • 37. Data: 2017-06-07 11:59:08
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > P.S. Doczytac o napieciu niezrownowazenia.

    no dzięki, zobaczę

  • 38. Data: 2017-06-07 12:00:34
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dziś wojsko polskie wyeksponowało ideał, że "nie przyjeli nas do wojska
    za brak znajomości języka angielskiego"! pogadajmy - skoro i tak nie ma
    o czym innym gadać...

  • 39. Data: 2017-06-07 12:16:13
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    tak chciałbym też zapytać w związku z tym, jak to jest u tych elit co
    wyemigrowały ze znajomością języków obcych? ciekawi mnie czy się nauczyli?

  • 40. Data: 2017-06-07 13:15:30
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    można nawet zapytać więcej, czego ich tam wyuczyli - co ma nas
    wyeksterminować?