  • 11. Data: 2010-11-19 13:35:38
    Temat: Re: LEDy 230v z oprawka E14 co warta?
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Żadne "teraz są".
    > Powinno byś "kiedyś były".

    Pewnie racja, ale są dostępne teraz nawet takie "unlimited on-off".
    Np. z Goveny, która upadła. Miałem przyjemność spotkać konstruktora od nich i
    rozmawiać na ten temat.
    --
    Pozdr
    EM

  • 12. Data: 2010-11-19 23:39:16
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik EM napisał:
    > Pewnie racja, ale są dostępne teraz nawet takie "unlimited on-off".
    > Np. z Goveny, która upadła. Miałem przyjemność spotkać konstruktora od
    > nich i rozmawiać na ten temat.

    Nie twierdzę, że 1 sztuka to reprezentatywny test ale kupiłem taką
    govenę do łazienki i padła jak najtańszy szit po dwóch miesiącach. Teraz
    od prawie roku siedzi tam osram dulux i jest OK. Govena była naprawdę
    droga (extra trwałość :-)) i do licha nikt jej w mojej okolicy nie
    chciał sprowadzać. Wszyscy słyszeli ale się krzywili i mówili, że tego
    nie sprowadzą. Znalazłem ją w sklepie z częściami elektronicznymi a nie
    z oświetleniem.
    Na oko w obu (govena i osram) najpierw następuje rozgrzanie a dopiero
    potem zapłon. Tak z ciekawości - co mówił konstruktor, w czym
    teoretycznie miały być lepsze? Swoją oddałem do sklepu, więc sekcji
    zwłok nie robiłem.
    Maciek

  • 13. Data: 2010-11-20 20:09:13
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    >Tak z ciekawości - co mówił konstruktor, w czym
    > teoretycznie miały być lepsze? Swoją oddałem do sklepu, więc sekcji
    > zwłok nie robiłem.

    Tzn. to tylko przy okazji wspominał o tym unlimited on-off. Moje
    świetlówki się nie przepalają i nie jestem na czasie.

    Akurat testował emisję RF ciekawych nowych konstrukcji z regulacją mocy
    w szerokim zakresie za pomocą pilota lub przycisku. Ogólnie fajne rzeczy.

    Szkoda, ze przegrzali biznes
    Ale cały czas dostępne są zasilacze do halogenów od nich, tzn. EMC.
    (Gowena to marka handlowa)
    Ich cechą jest praca od 0 obciążenia. Tak więc są stosownane także do
    zasilania "żarówek" LEDowcyh.

    EM

  • 14. Data: 2010-11-22 10:50:33
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Acha, zapomniałem - koniecznie na power LED-ach (3 lub 4 szt., nie
    > wieloledowe
    > "prysznice").

    eee no jak nie ma jak są :-)
    np
    dzięki za link,
    a Wszystkim za odpowiedzi,

    brat

  • 15. Data: 2010-11-22 13:30:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w
    > Na oko w obu (govena i osram) najpierw następuje rozgrzanie a
    > dopiero potem zapłon. Tak z ciekawości - co mówił konstruktor, w
    > czym teoretycznie miały być lepsze?

    Teoria mowi ze odpalanie zimnej powoduje niszczenie skretek, czy
    tez pokrycia skretek przez jony o duzej energii.
    Czyzby normalnie te jony neutralizowaly sie w chmurze elektronow ?

    Przy czym te "zwykle" swietlowki kompatkowe maja niby podobny
    mechanizm - na poczatku ma sie inaczej ustawic rezonans i plynac
    duzy prad rozgrzewajacy skretki. W praktyce jakos zapalaja sie
    blyskawicznie.

    J.

  • 16. Data: 2010-11-22 19:17:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Przy czym te "zwykle" swietlowki kompatkowe maja niby podobny mechanizm
    > - na poczatku ma sie inaczej ustawic rezonans i plynac duzy prad
    > rozgrzewajacy skretki. W praktyce jakos zapalaja sie blyskawicznie.

    Tyle to i ja wiem. Interesuje mnie co w tych govenach było takie super,
    że na oko osram też się rozgrzewa przed zapaleniem a jest o wiele
    tańszy. Nie twierdzę, że goveny były gorsze, bo miałem styczność tylko z
    jedną ... ale niesmak pozostał. Niesmak podwójny, bo specjalnie i długo
    szukałem kto to sprzedaje. Ot, pech po prostu.
    Zeszła w dość dziwny sposób, mianowicie jej zapłon zaczął wyglądać tak,
    jakby to była klasyczna świetlówka ze starterem - migała, migała aż
    wreszcie po paru sekundach się zapalała i już świeciła. Nawet dosć
    długo. Nie widziałem rozgrzewania, za to szybkie miganie. Żadna mi w ten
    sposób nie zeszła ale jej cena była na tyle wysoka, że nie wpadłem na
    pomysł sekcji zwłok. Stąd moje zainteresowanie co tam było w środku.
    Maciek

  • 17. Data: 2010-11-22 21:13:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2010 20:17:08 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >jedną ... ale niesmak pozostał. Niesmak podwójny, bo specjalnie i długo
    >szukałem kto to sprzedaje. Ot, pech po prostu.

    sciemnialne, sterowane radiem - to nie jest chinski produkt po trzy za
    dolara loco fabryka :-)

    Jest pare scalakow do swietlowek, np IR2159 - byc moze juz nie
    robiony. Albo w ogole jakiegos asica sobie zrobili.

> [...]
    >wreszcie po paru sekundach się zapalała i już świeciła. Nawet dosć
    >długo. Nie widziałem rozgrzewania, za to szybkie miganie.

    Ale to niby tak moze wygladac - prad rozgrzewajacy, proba pracy, itd.

    J.

  • 18. Data: 2010-11-23 19:41:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > sciemnialne, sterowane radiem - to nie jest chinski produkt po trzy za
    > dolara loco fabryka :-)

    To nie był ten model. Znam ich serię produktów ale to miała być
    świetlówka o dużej trwałosci i niczym więcej /: Ściemniane, sterowane
    pilotem też były ale ich nie chciałem. Padła jak najtańszy szit z
    supermarketu. Poszukam czegoś o tym IR2159.
    Maciek