  • 21. Data: 2020-04-27 23:02:44
    Temat: Re: LED i ściemniacz
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 13:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ile sie beda grzac, to wiadomo - 20k @230V = 2.6W.

    Ale mnie interesują inne jednostki... ciepłe, gorące, dym. :-)
    Kupiłem ceramiczne 5 W zaraz sprawdzę.

    > Stosownie duzy rezystor/radiator musi byc.

    Metalowa podsufitka będzie nim.

    > Trzeba sie bylo domacac, albo doczytac :-)

    Niby kręciłem jak Kwinto w banku Kramera i niby słyszałem pierwszy klik
    inny od reszty. Ale się pomyliłem. :-)

    Czytać jak widać nie ma co. Skro w tym moim napisano, że od 0 W LED'y
    może obsłużyć.

    Robert

  • 22. Data: 2020-04-27 23:07:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 13:37, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I zasila jedna lampe LED, czy dodatkowo pare zarowek rownolegle ?

    ista%20sciemnianych%20zrodel%20swiatla%20dzialajacyc
    h%20ze%20sciemniaczem.PDF

    > A to niewatpliwie - istnieja "zwykle LED" kilku typow i takie sciemnialne.
    >
    > Te pierwsze raczej kiepsko reaguja na sciemniacz.

    To oczywista oczywistość. :-)
    Mam kilka z napisem dimmable. Są dimmable ale nie off.
    Co ciekawe, chyba żadna LED'a z pdf'a nie ma cokołu G9.

    Robert

  • 23. Data: 2020-04-27 23:23:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 27.04.2020 o 19:02, kilokitu pisze:

    > Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest podłączenie w żyrandolu równolegle z
    żarówką połączonego szeregowo kondensatora i rezystora. Kondensator powinien mieć
    minimalnie pojemność 10nF/1000V, a rezystor wystarczy gdy będzie miał 1k/0,5W.

    Ja u siebie dałem polipropyleny X2 100n/275V. I działa. Nawet w
    marketach budowlanych to sprzedają jako "kondensator przeciwbłyskowy",
    oczywiście za cenę kilka razy wyższą niż w elektroniku.

    Jakub Rakus

  • 24. Data: 2020-04-27 23:36:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 23:23, Jakub Rakus pisze:
    > Ja u siebie dałem polipropyleny X2 100n/275V.
    Dałeś bo miałeś, czy z jakiegoś powodu są dwa w szereg (poza napięciem)?

    Robert

  • 25. Data: 2020-04-28 07:10:30
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Dałeś bo miałeś, czy z jakiegoś powodu są dwa w szereg (poza napięciem)?

    X2 to rodzaj kondensatora wytrzymujący napięcie 2,5KV...

    --
    pzdr, j.r.

  • 26. Data: 2020-04-28 10:19:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Dałeś bo miałeś, czy z jakiegoś powodu są dwa w szereg (poza napięciem)?

    X2 to oznaczenie kondensatorów przeciwzakłóceniowych a nie razy 2

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2020-04-28 10:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości grup

    >Ja u siebie dałem polipropyleny X2 100n/275V. I działa. Nawet w
    >marketach budowlanych to sprzedają jako "kondensator
    >przeciwbłyskowy", oczywiście za cenę kilka razy wyższą niż w
    >elektroniku.

    Tylko w budowlanym jest to dla wylacznikow z podswietleniem.

    Sciemniacz tak sobie z tym pracuje i kolega Kit ma racje ze opornik w
    szereg by sie przydal.
    Chyba ze ... Trailing Edge.

    J.

  • 28. Data: 2020-04-28 10:53:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Mam kilka z napisem dimmable. Są dimmable ale nie off.
    >Co ciekawe, chyba żadna LED'a z pdf'a nie ma cokołu G9.

    W G9 malo miejsca na elektronike, tym niemniej sciemnialne istnieja.
    Ale cos mi sie kojarzy, ze tylko jeden producent markowy, to sie mogl
    nie zalapac.

    Takie katologi dzis bez sensu. Choc i tak dobrze, ze wymienili kilka
    dostepnych w Polsce.

    Ciekawe czy w przyszlosci kupic takiego Diall czy Ikea ..

    J.

  • 29. Data: 2020-04-28 10:55:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ile sie beda grzac, to wiadomo - 20k @230V = 2.6W.

    >Ale mnie interesują inne jednostki... ciepłe, gorące, dym. :-)
    A to juz od wielkosci i chlodzenia zalezy.

    >Kupiłem ceramiczne 5 W zaraz sprawdzę.

    Gorace, ale nie dym :-)

    >Metalowa podsufitka będzie nim.

    A to moze cieple.

    >Niby kręciłem jak Kwinto w banku Kramera i niby słyszałem pierwszy
    >klik inny od reszty. Ale się pomyliłem. :-)

    >Czytać jak widać nie ma co. Skro w tym moim napisano, że od 0 W LED'y
    >może obsłużyć.

    Ale nie mozna wyczytac, ze wylacznik ma :-)

    J.

  • 30. Data: 2020-04-28 11:35:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-28 o 10:55, J.F. pisze:

    > Ale nie mozna wyczytac, ze wylacznik ma :-)
    Jak widać nie napisano. To ten, na którym testowałem w domu. I tu
    wiedziałem, że nie będzie, bo właczany przez naciśnięcie pokrętła (co
    teoretycznie nie wyklucza zastosowania tam bistabilnego)
    https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/do_pobrania/ins
    trukcje/sciemniacz_uniwersalny.pdf

    A ten docelowy u klienta to jakiś 6 letni Berker, do pracy chyba tylko z
    żarowym. Bo LED'y minimalnie regulował i nieliniowo.

    Robert