  • 21. Data: 2010-11-19 16:28:31
    Temat: Re: Kurs fotografii ???
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-19 15:11, Norbert pisze:

    > Słuchaj wrocmy do tematu wlasciwego.
    > Bo takie gdybanie jaki to sprzet potrzebny i w jakiej ilosci nie ma nic
    > wspolnego z główną sprawą wątku czyli kursem fotografii.

    OK - nie ma sprawy - z mojej strony koniec tematu. W kwestii kursu wiele
    nie pomogę - nie mam niezbędnej wiedzy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2010-11-19 18:43:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 15:09:53 +0100, Norbert napisał(a):

    > Żona chce się kształcić w kierunku fotografii a nie iść fotografować
    > ślub po przebrnieciu kursu NG...
    > A i nie śluby trzeba zaraz po szkole fotografować, są jeszcze zdjęcia w
    > szkołąch , przedszkolach itp.
    > Poza tym kazdy jakos zaczynał.

    Ja robiłem po przeczytaniu książki*). Do komercyjnej fotografii dużo nie
    potrzeba - szkolenie (nawet jak jakimś cudem znajdziesz dobre) dużo nie
    pomoże. Jak już chcesz to zagadaj do Janko Muzykanta - on ma firmę i może
    chyba zrobić szkolenie z techniki? Reszta to marketing i wciskanie kitu
    klientom.

    Pozdrawiam,
    Henry

    *) Ostatnio zrobiłem zlecenie za free - wyszło lepiej od przeciętnej
    rynkowej, ale nie chciało mi się bawić w papierkologię.

  • 23. Data: 2010-11-19 22:57:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010 10:46:07 +0100, Marek Wyszomirski wrote:

    >I zrobisz kompaktem w ciemnym kosciele zdjęcia, które będziesz mógł bez
    >uczucia wstydu pokazać zleceniodawcy?

    Ja pokombinujesz z lampa, to moze i zrobisz.
    Kombinowanie co prawda tez kosztuje.

    Ale .. uzywane klasyczne lustrzanki teraz smiesznie tanie.
    Natrzaskasz zdjec na blonach, klient tez bedzie zadowolony.

    J.

  • 24. Data: 2010-11-22 11:31:27
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > Dziekuje o takie info mi chodzilo.
    > Z tego co wiem warto poczekac do lutego 2011 bo wtedy kwota srodkow na
    > rozpoczecie dzialalnosci ma oscylowac na poziomie 40 tysiecy.

    Nic nie wiem na temat zmiany przepisów o tym mówiących (a jeżeli takie by
    były plany to raczej bym wiedział). Jeżeli chodzi o 40 tys na rozpioczęcie
    działalności to musisz szukać organizacji która na Twoim terenie realizuje
    projekty z priorytetu 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

    Tomasz

  • 25. Data: 2010-11-22 11:36:20
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktycznie może się okazać, że przez kilka lat rezerwowy sprzęt leżał
    > bezużytecznie w torbie, ale trzeba też mieć świadomość ryzyka.
    Wszystko jest bardzo względne. Ja tam się na fotografi nie znam, chociaż
    bardzo bym chcial (ale z braku czasu słabo to idzie) i z racji tego, że
    kiedyś sobie pożyczyłem starego Zenita 11 i trochę z nim polatałem to w
    towarzystwie znajomych uchodzę za znawcę tematu :-) a to zaowocowało tym, że
    znajomi parę lat temu mnie poprosili abym im zrobił zdjęcia na ślubie w
    kościele dwoją Konica Minolta Z2 :-). Żenada na maxa ale im się podobało,
    pewnie dlatego, że za darmo.

    Tomasz

  • 26. Data: 2010-11-22 11:54:40
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-22 12:36, Tomasz O. pisze:
    > U?ytkownik "Marek Wyszomirski"<w...@t...net.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Wszystko jest bardzo wzgledne. Ja tam sie na fotografi nie znam, chocia?
    > bardzo bym chcial (ale z braku czasu s?abo to idzie) i z racji tego, ?e
    > kiedy? sobie po?yczy?em starego Zenita 11 i troche z nim polata?em to w
    > towarzystwie znajomych uchodze za znawce tematu :-) a to zaowocowa?o tym, ?e
    > znajomi pare lat temu mnie poprosili abym im zrobi? zdjecia na ?lubie w
    > ko?ciele dwoj? Konica Minolta Z2 :-). ?enada na maxa ale im sie podoba?o,
    > pewnie dlatego, ?e za darmo.

    Jeśli robisz za darmo - ryzykujesz niewiele (nie wypada darowanemu
    koniowi zbyt głęboko zaglądać w zęby), jeśli za pieniądze - ten, kto
    płaci żąda zdjęć w odpowiedniej jakosci - i ich brak może mieć przykre
    skutki - szczególnie w przypadku dokumentacji wydarzeń, których nie
    można powtórzyć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2010-11-22 12:42:18
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

> [...]
    > zdjęć w odpowiedniej jakosci - i ich brak może mieć przykre skutki -
    > szczególnie w przypadku dokumentacji wydarzeń, których nie można
    Zdecydowanie masz rację. Nie zmienia to jednak faktu, że ludzie bardzo
    często płacą nie małe pieniądze za fotki, które co tu wiele mówić są
    tragiczne. I nie chodzi tu tylko o sprzęt i co za tym idzie jakość wykonania
    a o obróbkę. Jakiś czas temu wśród wilu mi znanych osób wielkia była
    podnieta zdjęciami z jakimiś masakrycznymi ramkami i podpisami typu "Nasz
    ślub", "na zawsze razem", "tak się kochamy" i wieloma innymi zależnymi od
    inwencji twórczej fotografa bądz młodej pary. O sesjach studyjnych z tłem w
    stylu Akropolu czy innego Koloseum nie wspomnę.
    Ale jak powszechnie wiadomo jest popyt to znajdzie się i podaż.
    Myślę, że żona wątkotwórcy jeżeli tylko zastartuje w biznesie z ceną
    adekwatną do swoich umiejętności i doświadczenia to z pewnością znajdzie
    klientów. Na początek ja bym zaczął tak jak już ktoś wspominał od kilku
    darmowych zleceń jako drugi fotograf w celu zdobycia doświadczenia i wprawy.

    Tomasz

  • 28. Data: 2010-11-22 17:51:36
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > Dziekuje o takie info mi chodzilo.
    > Z tego co wiem warto poczekac do lutego 2011 bo wtedy kwota srodkow na
    > rozpoczecie dzialalnosci ma oscylowac na poziomie 40 tysiecy.

    To zalezy skad chcesz wziasc kase. Jak z urzedu pracy to 18,5 tys. I to jest
    pewne, pod warunkiem, ze zona sie kwalifikuje do programu. Np jest po 50
    czyli program aktywizacji zawodowej 50+. Albo nie pracowala przynajmniej
    kilka lat i maz nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej.
    Z uni jest do wziecia te 40 tys, ale srodki sa ograniczone, trzeba napisac
    program itp itd.
    Z funduszu 8.1 jest do wziecia wiecej, nawet do 1 banki, sa tacy co biora.
    Jak wezmiesz z UE 40 tys, to mozesz starac sie o dofinansowanie np na ZUS,
    co jest powaznym kosztem.
    Mam taka sytuacje, zalozyc 2 firmy. 2x18,5 tys. Jedna na zone (50+) druga na
    syna(27 lat nigdy nigdzie nie pracowal). Z drugiej firmy oplacam 2 x zus, na
    rok wystarczy, z pierwszej kupuje jakis sprzet. Tylko pytanie, czy pierwsza
    firma bedzie miala zyski? Jak nie to zostanie sprzet :)
    MarekF

  • 29. Data: 2010-11-23 10:40:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > oplacam 2 x zus, na rok wystarczy, z pierwszej kupuje jakis sprzet.
    > Tylko pytanie, czy pierwsza firma bedzie miala zyski? Jak nie to

    Pieprzona EU.

    A moze by tak wlasna praca i pomyslunkiem cos zarobic?
    Wiem - dziwna propozycja ;(

  • 30. Data: 2010-11-23 12:34:59
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "MarekF" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | czyli program aktywizacji zawodowej 50+. Albo nie pracowala przynajmniej
    | kilka lat i maz nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej.

    Ktoś Ci bzdur nagadał. Nie trzeba się kwalifikować do żadnych programów. Jeżeli ktoś
    Ci powiedział
    inaczej tzn. że kłamał albo się nie znał. Owczem zdarzają się różne programy
    ministerialne czy
    unijne zawężające grono odbiorców ale każdy urząd dysponuje również pieniędzmi dla
    "zwykłych"
    bezrobotnych.

    | Z uni jest do wziecia te 40 tys, ale srodki sa ograniczone, trzeba napisac
    | program itp itd.

    Prawda, w przypadku dotacji z UE środki są ograniczone a procedura zdecydowanie
    bardziej
    skomplikowana. Trzeba najczęściej odbyć szkolenie z zakresu prowadzenia DG,
    przygotować
    profesjonalny biznesplan itp. itd.

    | Z funduszu 8.1 jest do wziecia wiecej, nawet do 1 banki, sa tacy co biora.

    Nie z funduszu 8.1 a działania 1 priorytetu 8 POKL. I tu znowu albo słabo słuchałeś
    albo ktoś Ci
    bzdur nagadał. 8.1 jest skierowany do przedsiębiorców a więc najpierw musisz założyć
    DG a później
    spełnić jeszcze wiele innych warunków żeby taką kasę dostać a przedewszystkim
    zabezpieczyć jej
    należyte wydatkowanie prawie jak kredyt na dom czy mieszkanie.

    | Jak wezmiesz z UE 40 tys, to mozesz starac sie o dofinansowanie np na ZUS,
    | co jest powaznym kosztem.

    Owszem mozna, a najczęsciej projektodawcy zakładają takie wsparcie już na etapie
    tworzenia wniosku o
    dofinasowanie. W moim regionie jest tak, że dają 30 tys. na rozpoczęcie działalności
    i przez 12 po 1
    tys. na pokrycie bieżących kosztów.

> [...]
    | rok wystarczy, z pierwszej kupuje jakis sprzet. Tylko pytanie, czy pierwsza
    | firma bedzie miala zyski? Jak nie to zostanie sprzet :)

    A myślisz, że ktoś Ci da 18,5 tys. i pozwoli wydać na zus? Kasę dostajesz na zakup
    sprzętu i
    wyposażenia i musisz się z tego wyspowadać przedstawiając faktury.

    Tomasz