  • 11. Data: 2010-08-23 11:14:35
    Temat: Re: Kupno używanego jeździdła.
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:4c7238ac@news.home.net.pl...

    > Benzynowy?
    >
    > Śmiem twierdzić, że łatwiej trafić na bardziej zakatowany i zagazowany ;->

    Można kupic bez gazu. Diesel będzie miał prawdpodobnie większy przebieg.
    Uprzedzam dyskusję o wytrzymałości silników - chodzi mi o to że inne rzeczy
    jak zawieszenie, tapicerka itp też będzie bardziej zużyte. A i bezypadkowośc
    jest w pewnym stopniu funkcją przebiegu auta.

  • 12. Data: 2010-08-23 11:21:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > No ale zaraz - skoro nic sie nie popsulo, to dlaczego drozszy w
    > naprawach ? :-)

    Bo wiem ile kosztują ceny części które w zakresie przebiegu do 200-250 tys
    (do tyle zwykle dojeżdżam i sprzedaję) będę musiał potencjalnie wymienić.
    Zresztą na forum każdej marki tematy wtryski, koło dwumasowe jest zawsze na
    pierwszych miejscach. Chociaz w poprzednim do 200 tys nie poszło nic typowo
    "dieslowego" i w jeszcze poprzednim do 320 tys. poszła pompa ale została
    naprawiona za 250 zł. Dlatego nadal jeżdżę walcem :) - ups miało byc
    dieslem.

  • 13. Data: 2010-08-23 11:52:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2010 11:14, Agent pisze:

    > Można kupic bez gazu. Diesel będzie miał prawdpodobnie większy przebieg.

    No to co piszesz, że każdy diesel będzie bardzie wyeksploatowany?

    > Uprzedzam dyskusję o wytrzymałości silników - chodzi mi o to że inne
    > rzeczy jak zawieszenie, tapicerka itp też będzie bardziej zużyte. A i
    > bezypadkowośc jest w pewnym stopniu funkcją przebiegu auta.

    Zawieszenie i tak będzie pewnie do wymiany, a tapicerkę można ocenić
    optycznie i ewentualnie przykryć.

  • 14. Data: 2010-08-23 12:21:16
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:4c7244b8$1@news.home.net.pl...

    > No to co piszesz, że każdy diesel będzie bardzie wyeksploatowany?

    Piszę to co napisałem - że będzie miał prawdpodobnie większy przebieg. Wiem
    że można dostac auto z b.dużym przebiegiem i w super stanie albo po rolniku
    co wozi ziemniaki na targ ale reguła jest taka że jak sie czegoś dużo używa
    to najczęściej jest to bardziej zużyte niż jak się czegoć mniej używa.Myślę
    że z tym ciężko dyskutować.

    > Zawieszenie i tak będzie pewnie do wymiany, a tapicerkę można ocenić
    > optycznie i ewentualnie przykryć.

    Wszystko można. Można też zamknąc oczy i nie patrzeć. Otworzyć dopiero jak
    się zajmie miejsce za kierownicą

  • 15. Data: 2010-08-23 15:45:56
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 23 Sie, 11:13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ekonomia uber alles - diesla nie da sie zagazowac :-P
    > Tzn da, ale to juz komplenie nieoplacalne :-)

    Dlatego diesel powinien byc starszy i prostszy niz ten z 2000 roku.
    Kumpel przejezdzil jakies 100k Peugeotem 1,9D (albo TD) lejac olej
    posmazalniczy bezposrednio do baku. Koszt przejechania tysiaca
    kilometrow to jakies 100-120 zl plus 1-2 filtry paliwa ;) Silnik caly
    czas jest OK.
    Sam szukalem dla siebie mondeo z LPG, ale chyba jednak poszukam
    Puga ;) Mondeo 1,8 w miescie pali jakies 12 litrow LPG?

    pozdr
    Piotr

  • 16. Data: 2010-08-23 23:36:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 23 Aug 2010 00:28:36 -0700 (PDT), mw <m...@g...com> wrote:

    > O a czemuż to?

    Bo we współczesnym dieslu jest wiele elementów, które wymagają
    używania głowy i paliwa o sensownej jakości. A i z natury diesla
    wynika, że znakomita większość po 10 latach będzie miała za sobą
    jakieś 300-500kkm.

    r.
    _____________

  • 17. Data: 2010-08-24 07:57:38
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Mon, 23 Aug 2010 08:37:12 +0200, Lewis wrote:

    > P406 2.0b nawet nieźle wyposażonego można kupić za około 15. Tylko
    > właśnie, jaki przedział cenowy?

    Max 20k zl. Celuje w benzyne, bo o dieslach dosc sie juz naczytalem, i wiem
    ze za taka cene to moge sobie kupic cos z licznikiem 2x200kkm :) To nie
    bedzie auto do robienia 100km dziennie. Raczej rodzinne wyjazdy i
    sporadyczne dojazdy do pracy. Wlasciwie to jestem zdecydowany na Mondeo Mk3,
    ale kurcze ciezko trafic benzyne_2l/kombi w moim rejonie (slaskie). No i
    dlatego rozgladam sie za inna marka. Nie upieram sie przy danym modelu, ale
    raczej szukam malo zajezdzonego egzemplarza. Dlatego tez chcialbym sobie
    poczytac podsumowania, tak w paru slowach, danych modeli aut.

    Pytanie dodatkowe; czy warto szukac czegos na mobile.eu? Mam znajomego ktory
    prowadzi komis, i mysle ze nie zrobi mi walka :) sprowadzajac auto z
    niemiec. Nie wiem tylko jak to wyglada od strony praktycznej... Co jesli
    auto po ktore jedziemy kawal drogi jest juz sprzedane? Lub to badziew ktory
    nie ma nic wspolnego z tym z ogloszenia?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    If you are given a take-home test, you will forget where you live.

  • 18. Data: 2010-08-24 15:17:22
    Od: BearBag <c...@g...com>

    stary diesel równa sie kłopoty. Może w starym dieslach silniki są
    bezawaryjne (ppowiedzmy do 500tys) ale sypie sie wszystko obok silnika
    - pompa wtryskowa, pompowtryskiwacze, czujniki, dwumasy, turbiny a to
    tylko początek wyliczanki. Z racji interesu mam do czynienia z każdego
    rodzaju pojazdami w srednim wieku i dla siebie starego diesla bym nie
    kupił.

  • 19. Data: 2010-08-24 23:11:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Rędziak pisze:

> [...]
    > używania głowy i paliwa o sensownej jakości. A i z natury diesla
    > wynika, że znakomita większość po 10 latach będzie miała za sobą

    1. Zdecyduj się - współczesny, czy z zeszłego wieku? ;->
    2. Dostawczak lub taksówka - może. Zwykły kompakt - mniej-więcej tyle
    samo, co benzyniak. Twoja teoria, że silnik diesla wywołuje jakiś
    przymus większego podróżowania, nie ma podstaw ;->

  • 20. Data: 2010-08-24 23:30:58
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 24 Aug 2010 23:11:02 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > 1. Zdecyduj się - współczesny, czy z zeszłego wieku? ;->

    O, to jak Common-Rail? Współczesny, a mimo to na rynku już od
    ponad 10 lat? Praktycznie każdy turbodiesel z ostatnich 15-20
    lat wymaga choćby minimalnego używania głowy przy jego
    eksploatacji.

    > 2. Dostawczak lub taksówka - może. Zwykły kompakt - mniej-więcej tyle
    > samo, co benzyniak. Twoja teoria, że silnik diesla wywołuje jakiś
    > przymus większego podróżowania, nie ma podstaw ;->

    Może poza zwiększonym kosztem zakupu, który ma sens, jeśli
    robisz przynajmniej 30-50kkm rocznie? Dla mnie to żaden cymes
    kupić auto, które po jakimś czasie zaczyna śmierdzieć, zimą
    słabo grzeje, klekocze, a do tego zwiększony koszt jego zakupu
    zwróci mi się za 10 lat (czyli pewnie jakieś pięć po tym, jak
    już go sprzedam)?

    r.