  • 21. Data: 2020-03-06 06:59:48
    Temat: Re: Kupno używanego auta a rekojmia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Jasne, że nie jest.
    >
    > Nie jestem handlarzem i jestem oburzony, że cwaniak jeden z drugim
    > może chcieć mnie naciągnąć na kasę kupując ode mnie mój stary
    > samochód. Obecne przepisy nakłaniają do nadużyć.
    >
    > Sam prawie stałem się ofiarą po sprzedaży samochodu. Po miesiącu
    > klient przyjechał z kumplem i powiedział, że w ramach rękojmi mam mu
    > naprawić zardzewiałe podwozie. Pogoniłem ich, ale wierzę, że
    > niejeden sprzedający może dać się naciągnąć.

    OK, a teeraz wyobraż sobie inna sytuacje:
    - po wizycie w serwisie okazało sie ze auto jest klejone z trzech a
    sprzedawca zapewniał ze bezwypadkowe.
    - po kilku dniach jezdzenia okazało się ze auto bierze 2 litry oleju na
    500km a sprzedawca zapewniał ze silnik sprawny.

    Rozumiesz, sa wady i wady.
    Zawsze i tak pozostaje kwestia udowodnienia czy coś było ukrytą usterką
    czy po prostu zepsuło się w trakcie uzytkowania (albo wrecz ze wzgledu na
    nieumiejetne, zbyt agresywne uzytkowanie) ale ukrywanie faktycznego stanu
    zdarza sie nazbyt czesto zeby tak odgórnie stwierdzic ze te uprawnienia
    są głupie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis